Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Het Spoor Bijster  • Bar

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Broodje eten op station blijkt dure grap voor tieners

Alle overige onderwerpen.

Plaats een reactie

Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door pe_pe » di 15 okt 2013 21:17

Het ligt eraan waar in Groningen zo'n bordje (de bovenste lekker ) hangt. Ik denk dat die in Groningen niet tussen de perrons en de winkels hangen.

@Gereke Allemaal leuk en aardig, maar regels zijn er niet om willekeur mogelijk te maken.

pe_pe
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Gereke » di 15 okt 2013 21:22

Het is geen willekeurig maar de enige manier om zwervers te kunnen weren want je kunt ze niet noemen in de regelgeving. Net als dat je hier in het park officieel niet mag drinken. Die regelgeving wordt echter alleen toegepast op zwervers en andere overlastveroorzakers. Als normaal burger kun je gewoon rustig je biertje of wijntje meenemen de zon in. Niets mis mee.

Gereke
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Roberta » di 15 okt 2013 21:31

Dus als treinspotter moet je elke 60 minuten in- en uitchecken. Mag je wel een wekker meenemen...

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Vinny » di 15 okt 2013 21:50

Het is al tig keer geroepen dat dit uitermate klantonvriendelijk is, zeker als je treinstations tot winkelcentra wilt verbouwen (wat de vastgoedpoot van de NS wil). Maar ja iets met dovemansoren enzo... nee

Vinny
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door jcvjcvjcvjcv » di 15 okt 2013 22:36

Gereke schreef:Het is geen willekeurig maar de enige manier om zwervers te kunnen weren want je kunt ze niet noemen in de regelgeving. Net als dat je hier in het park officieel niet mag drinken. Die regelgeving wordt echter alleen toegepast op zwervers en andere overlastveroorzakers. Als normaal burger kun je gewoon rustig je biertje of wijntje meenemen de zon in. Niets mis mee.

Ja, maar de gemiddelde "stadswacht" kan dat niet bedenken...

jcvjcvjcvjcv
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Gereke » di 15 okt 2013 22:42

Ja dat blijkt maar weer. Daarom moet je ook niet van leer trekken tegen de regelgeving of die jongeren maar tegen die bonnenschrijvers. Maar dat begrijpen sommigen hier nog niet. (Niet je als in jij persoonlijk.)

Gereke
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door pe_pe » di 15 okt 2013 23:36

Onzin. Bonnenschrijvers, van welk soort ook, moeten de regels en wetten die er zijn handhaven. Als regels en wetten niet moeten gelden in bepaalde situaties, moet je de regelgeving aanpassen zodat die regels en wetten inderdaad niet gelden in die situaties. Willekeur van bonnenschrijvers hoort niet thuis in een democratische rechtsstaat.

pe_pe
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Gereke » di 15 okt 2013 23:57

Jij snapt er duidelijk niets van.

Gereke
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Roberta » di 15 okt 2013 23:59

Alleen dat Nederland steeds meer op de DDR lijkt....

Roberta
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door groentje » wo 16 okt 2013 00:01

Het mag de bedoeling zijn van regelgevers om daklozen en dergelijke te verbannen, als er wetgeving is dat je geen regelgeving specifiek tegen daklozen en dergelijke specifiek mag richten, dan heeft dat zijn redenen en zijn gevolgen. Als blijkt dat er willekeurig wordt geverbaliseerd wanneer het om daklozen gaat, maar niet wanneer het om 'brave blanke Nederlanderkindertjes' gaat, dan kan die dakloze volkomen terecht deze discriminatie aanvechten. En justitie zal hem waarschijnlijk gelijk geven, met nog een mooie bonus erbovenop.

groentje
Medewerker Infrabel
Medewerker Infrabel
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door SuperGhost » wo 16 okt 2013 00:07

Ik weet niet of daklozen dat zullen aanvechten, een rechtszaak beginnen kost namelijk een hoop geld en dat hebben ze vaak juist niet...
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Gereke » wo 16 okt 2013 00:16

Dergelijke kapstokartikelen zijn gewoon nodig om uitwassen te voorkomen. Het is aan de handhavers om die artikelen naar eigen inzicht te gebruiken. Je kan moeilijk alles vastleggen in wetten en daar als een junta op gaan handhaven. Het gewoonterecht biedt een eenvoudigere invulling van dit soort materie. Op het Europese vasteland hebben we echter gemeend alles te moeten vastleggen, maar ook dan ontkom je niet aan dit soort 'problemen' dat door sommigen met willekeur wordt betiteld.

Gereke
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door groentje » wo 16 okt 2013 00:39

Geen idee hoe het in Nederland is geregeld, maar in België kan je meestal wel een advocaat pro deo krijgen, en goed mogelijk dat een of andere stichting wel wil sponsoren.
Zeker als het systematisch gebeurd, dan zit je geheid met een aanklacht aan je been. Ook in landen met gewoonterecht...

groentje
Medewerker Infrabel
Medewerker Infrabel
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door pe_pe » wo 16 okt 2013 00:50

Gereke schreef:Je kan moeilijk alles vastleggen in wetten en daar als een junta op gaan handhaven.

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat wat wel in een wet wordt vastgelegd (al dan niet in de vorm van een kapstokartikel) voor iedereen geldt en niet alleen voor degene wiens huidskleur (of welk ander niet terzake doend kenmerk dan ook) de handhaver niet aanstaat.

pe_pe
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door en-es » wo 16 okt 2013 06:22

Zoals ik al in een ander topic zei: ik eet ook wel eens een broodje terwijl ik op een bankje zit op een NS station.

en-es
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door groningen » wo 16 okt 2013 07:22

Wat ik begrepen heb, is dat de boete voor het kunnen veroorzaken van hinder.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door jcvjcvjcvjcv » wo 16 okt 2013 08:41

pe_pe schreef:Onzin. Bonnenschrijvers, van welk soort ook, moeten de regels en wetten die er zijn handhaven. Als regels en wetten niet moeten gelden in bepaalde situaties, moet je de regelgeving aanpassen zodat die regels en wetten inderdaad niet gelden in die situaties. Willekeur van bonnenschrijvers hoort niet thuis in een democratische rechtsstaat.

Nee grapjas. Er is de wet, en er is de bedoeling van de wet.

Ofwel: de bonnenschrijver moet een soort inzicht hebben. Het probleem met die stadswachten is dat ze dat niet hebben; ze zijn te dom om door door de toelatingstest van de politie te komen (wat toch echt maar een MBO-2 functie is) en om ze uit de bijstand te halen huurt de gemeente ze in om met een maf uniform door de stad te lopen. Gehaat door zowel burger als ondernemer vullen ze daar de de post "parkeerboetes en overige onzin" van de gemeentebegroting.

De laatste tien jaar is er een gigantische toename van dat volk; het gros daarvan handelt helaas een *beetje* te veel in de geest van "Respect My Authoritah" en derhalve denk ik nu wel drie keer na voor ik naar een winkel in het centrum ga... als ik online bestel kom ik dat volk namelijk niet tegen.

jcvjcvjcvjcv
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Nederland op z'n best: Broodje eten blijkt dure grap .. door Roberta » wo 16 okt 2013 09:13

groningen schreef:Wat ik begrepen heb, is dat de boete voor het kunnen veroorzaken van hinder.

Maak dat eens hard in een rechtzaak...

Roberta

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bar