Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Het Spoor Bijster  • Bar

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Het voorsteltopic

Alle overige onderwerpen.

Plaats een reactie

Bericht Het voorsteltopic door Matthijs » zo 06 jul 2008 11:47

Opeens heb je het, een voorsteltopic. Iedereen is hier altijd wel gezellig bezig met elkaar, maar wie ben je nou eigenlijk echt? Wat voor een persoon schuilt er achter je?
Daarom dit voorsteltopic, stel jezelf in het kort even voor, vertel hoe je hier terecht bent gekomen en andere dingen waarvan je denkt dat het interessant is.

Reageer niet op elkaar in dit topic maar stel de vragen per PB. Alle berichten die niks met voorstellen te maken hebben verdwijnen in de prullenbak.

Matthijs
Bericht Re: Het voorsteltopic door Matthijs » zo 06 jul 2008 11:51

En uiteraard begint de TS;

Ik ben dus Matthijs, 19 jaar en woon in Utrecht. Ik ben hier ooit tijdens een nachtelijk rondje surfen hier terecht gekomen en nooit meer weggegaan. Ben sinds een tijdje moderator en sinds kort ook beheerder. Ben vooral verantwoordelijk voor de techniek.
Het treinenvirus is me met de paplepel ingegoten, door mijn opa. Ik heb heel wat uurtjes 'treinen gekeken' met hem op het station hier in de buurt. Ook het spoorwegmuseum ben ik vaak geweest. En dat is dus nooit meer weggegaan knipoog

Matthijs
Bericht Re: Het voorsteltopic door Tram » zo 06 jul 2008 13:07

Ik ben htm_tram, mijn bouwjaar is 1991. Ik ben via een grote omweg uiteindelijk in Voorburg beland, ik heb ondermeer in Oegstgeest, Alphen a/d Rijn, Leidschendam en Den haag gewoond.

Ik kom aan me treinhobby doordat ik altijd met de trein naar opa en oma ging. Sinds ik in de omgeving van Den Haag woon kwam het er steeds meer bij, altijd met de tram naar de stad tong naar buiten . Sinds 2003 is het nog een stapje erger geworden. Ben nu lid van vele forums. Ik zit nu iets meer dan 2 jaar op OHIH. Met als hoogtepunt het Rondje Nederland.

Als er nog vragen zijn kan je die altijd aan me stellen.

Tram
Bericht Re: Het voorsteltopic door Libris » zo 06 jul 2008 16:56

Ik ben Sander (Libris), sinds 4 juli import in Den Haag, ben onlangs verhuisd vanuit Ruurlo (achterhoek) naar Den Haag. Ben gek op openbaar vervoer, tot de ergenis van me moeder des duivels Geboren met als stempel 1991.

Heb het nu enorm naar me zin in Den Haag, en zal straks als ik ga studeren (de Haagse) vaak in de verleiding komen om toch de bus te nemen, (bus 26). Verder ga ik (bijna) altijd met de tram naar de stad enzo, maar goed.

Vragen, Pm'tjes worden altijd beantwoord.

Libris
Bericht Re: Het voorsteltopic door Gilles » ma 07 jul 2008 02:51

Bij deze dan, Gilles is de naam hier op het forum en daar luister ik buiten het forum ook naar (nee, het is niet mijn echte naam). Opleverdatum ligt in 1973. Woon in Zwijndrecht en dat is lekker makkelijk om al fietsend op de Kfh te komen. Daar werk ik als Senior-treindienstleider. Dit houdt in dat ik naast het "gewone" treindienstleiderswerk ook opleidingen en herinstructies geef, betrokken wordt bij sollicitaties, examens beoordeel en nog een heleboel dingen die zijdelings met het vak te maken hebben.

Ik heb niet mijn hele leven in Zwijndrecht gewoond, ik woon en werk nu ruim 8 jaar in Zwijndrecht. Daarvoor heb ik o.a. in Zevenaar gewoond en had ik standplaats Arnhem. In Arnhem ben ik bij de NS begonnen en via allerlei functie op en rond het station uiteindelijk ruim 10 jaar geleden trdl geworden en sinds 1 jaar dus senior treindienstleider.

Privé woon ik samen met 2 katten waarvan eentje is gepromoveerd tot mijn avatar. Verder geen vrouw in huis, het lukt me nu al prima om m'n salaris op te krijgen. Het spoorvirus zit in de familie, opa was mcn, oom was trdl, andere oom hc, weer een andere oom ook mcn etc... Mijn vader werkte niet bij het spoor maar vond treintjes wel heel leuk. Hij heeft heel wat diensten naast me op het seinhuis doorgebracht en op een goed moment kon ik rustig even weglopen, mijn vader hield de boel wel in de gaten duim omhoog Naast het werken bij het spoor houd ik me een beetje bezig met foto's maken. Niet alleen treinen maar ook landschappen (in de brede zin van het woord) en geschiedkundige onderwerpen komen veel voor op mijn plaatjes. Verder doe ik nog vrijwilligerswerk voor een stichting die zich bezig houdt met voorlichting over de 2e wereldoorlog in Duitsland. Ook een biertje & concerten aflopen met vrienden doe ik graag.

Dan nog de vraag hoe ben je hier verzeild geraakt? Een collega van mij had de site bezocht en in de lijst met favorieten gezet op het werk. Nieuwsgierig eens aangeklikt, poosje gelezen en daarna aangemeld. Had zelf al eens aangegeven dat ik best wat voor het forum wilde doen. In 2006 me met het Rondje Nederland bemoeid en in februari 2007 beheerder geworden. Afgelopen april samen met Marko en HC_UT webmaster van het forum geworden.

Dat is Gilles in korte vogelvlucht, vragen mogen per pb zwaaien

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Het voorsteltopic door Marko » ma 07 jul 2008 12:32

Sluit ik mij aan bij de vorigen ...

Marko is de naam hier op het forum. Het is onder andere de naam van een dorpje in Gorski Kotar - een heerlijk gebied om tot rust te komen. Opgegroeid in Rotterdam en omstreken, alweer bijna 20 jaar in Twente.
Mijn werk is moeilijk te omschrijven, het bestaat de laatste 7 jaar voor 1/3 uit ICT, 1/3 Payroll en 1/3 HRM. Samengevat zeg ik altijd dat we worden gevraagd als bedrijven of organisaties iets nieuws willen voor hun personeel.
Privé leven is lekker rustig en stabiel. Sinds eind 1992 dezelfde vriend, vanaf zomer 1999 zijn we achter één voordeur te vinden en vorig jaar getrouwd. Behalve deze site zet ik mij nog in voor een paar andere maatschappelijke-sociale doelen.

De interesse in het openbaar vervoer is er altijd geweest. Dat kan ook lastig anders als je ouders je in Rotterdam op de trein zetten en je als kind van nog geen 10 jaar zelfstandig laten reizen naar de familie aan de andere kant van het land. knipoog Tegenwoordig zit ik minder in de trein of bus, omdat ik te vaak ergens moet zijn waar geen OV voorhanden is.

Deze site ben ik op beland lang voordat er een forum was. In april 2003 schreef Bert Badeend zijn verhalen over zijn conducteurswerk en die waren leuk om te lezen - gaven een mooie blik op het soms moeilijke werk van binnenuit. Later kwam het forum erbij waar ik bij de eerste groep gebruikers zit. Wegens drukte op het werk heb ik het in 2005 en 2006 kalmer aan moeten doen hier, in maart dit jaar mocht ik van Bert deze site overnemen. Samen met Gilles en HC_UT als webmasters-beheerders en de andere medewerkers hoop ik deze site verder uit te bouwen tot de ontmoetingsplaats voor spoorpersoneel en geïnteresseerden.

Marko
Bericht Re: Het voorsteltopic door Spookje » di 08 jul 2008 20:37

Nou laat ik ook maar eens mee doen dan.
Ik ben Spookje, ben 27 jaar en woon tegenwoordig in de regio Haaglanden. Van oorsprong kom ik uit Bergen op Zoom. Waar ik overigens ook nog vaak te vinden ben.

Mijn treinenhobby komt van het feit dat ik vroeger vaak naar het AMC (Amsterdam) moest en mijn ouders gingen altijd met de trein, ik moet ook zeggen dat ik mijn railrunner diploma destijds heel snel bij elkaar had.

Later tijdens middelbare school is dat wat minder geworden, maar toen ik naar het mbo ging moest ik weer met de trein en toen ik stage ging lopen in Zwijndrecht (ja bij Gilles zo ongeveer om de hoek), ging ik elke dag met de trein en zag ik weer meer verschillend materiaal en was de interesse weer terug gekomen. In dat zelfde jaar kreeg ik ook wat met RailLion en we hadden meteen gezamelijke hobby.

Ik ben in september 2004 bij het forum gekomen en nooit meer weg gegaan. Ik ben al geruime tijd moderator van het Raadselonderdeel en sinds kort ook weer beheerder.

Als jullie nog vragen heb stel ze gerust, maar wel via pb of mail he knipoog

Groetjes spook

Spookje
Spoorvrijwilliger / Beheerder Forum
Spoorvrijwilliger / Beheerder Forum
Bericht Re: Het voorsteltopic door TrainGV » wo 09 jul 2008 01:18

Ik ben Martijn, hier op het forum ook wel TrainGV genoemd. Ik ben momenteel woonachtig in Friesland, vlakbij het plaatsje Mantgum. Maar binnenkort verhuis ik naar Zeist om daar op kamers te gaan. Er zit namelijk een studie economie in Utrecht op mij te wachten.

De interesse voor treinen kwam al vroeg in mijn leven naar boven drijven. Vaak ging ik met mijn moeder naar het 'grote' station van Leeuwarden om daar in de stad rond te zwerven. We kochten altijd de railrunners bij het loket in Leeuwarden. Dat had 1 voordeel er kwamen namelijk Rappy kaartjes bij glimlach, die ik overigens nog steeds heb. De diepe interesse kwam toch iets later, rond de begin jaren van de middelbare school. Altijd met het boemeltje (wadloper) naar school. Wat eerst NS was, werd plots Noordned om vervolgens Arriva te worden. Dit bracht ook verschillende treinstellen met zichmee. In de NS tijd vond je nog wel eens vaker een Buffel en zelfs een Talent op mijn traject, wat later wel vast is veranderd in natuurlijk de wadloper en nu de Spurt.

Ik besloot eens rond te surfen op het Internet waar blijkbaar veel mooie dingen opstonden. Uiteindelijk vond ik de blogs van Bert Badeend wat erg leuk om te lezen was, maar een account op het forum was nog iets te vroeg. Na een tijdje te hebben meegelezen besloot ik me te registreren en hier ben ik dan duim omhoog.

Wat houdt mijn toekomst in?
Dat zal vooral eerst de studie economie worden. Om daarna iets bij de spoorwegen te gaan doen, ikzelf droom van een baan als treindienstleider hier in het Noorden. Maar of dat ooit werkelijkheid gaat worden? Wie zal het zeggen.

zwaaien

TrainGV
Bericht Re: Het voorsteltopic door Jetertje » do 10 jul 2008 09:16

Laat ik ook maar even meedoen dan glimlach
Mijn naam hier op het forum is Jetertje, een van de vele bijnamen die m'n al te creatieve vrienden de afgelopen jaren voor me bedacht hebben. Ben met m'n twintig jaar het jongere broertje van Carpento, hier iets bekender dan dat ik ben knipoog
In het dagelijks leven studeer ik Biomedische Wetenschappen in Utrecht, heb de afgelopen weken m'n bachelor afgerond en hoop in september een master te beginnen. In m'n min of meer vrije tijd werk ik als verkoper vers bij 's lands grootste supermarkt lekker
Ben geen volkomen treinfanaat, maar dankzij de vele railrunners en zomertoeren uit m'n jeugd ben ik altijd wel geïntereseerd geweest in treinen. Sinds ik dagelijks van en naar Utrecht reis, is dat er bepaald niet op achteruit gegaan. Daarbij maak ik gemiddeld eens in de twee weken nog een reisje naar Zwolle, aangezien mijn vriendin daar in de buurt woont.
Ben volgens mij via Carpento op dit forum terecht gekomen, maar heb eerst een tijdje (mee)gelezen voordat ik me besloot aan te melden. En nog steeds lees ik veel en reageer slechts af en toe, maargoed... laten we het dan maar een stille genieter noemen saai Ik vind het vooral leuk om foto's te zien en van de nieuwtjes op de hoogte te blijven, maar eigenlijk is het hele forum gewoon interessant. tong naar buiten
Dagelijks Gdm-Ut...

Jetertje
Bericht Re: Het voorsteltopic door Carpento » za 12 jul 2008 11:17

Jetertje schreef:Ben met m'n twintig jaar het jongere broertje van Carpento, hier iets bekender dan dat ik ben knipoog

zwaaien

Nou, dan hoef ik iig niet echt meer wat te zeggen over familieverbanden enzo tevreden zon

Ik ben Gerard, 23 jaartjes jong (of oud, net hoe je dat zien wilt) en ik slaap in de kamer grenzend aan die van iemand hierboven cool

Nog bezig met een opleiding ICT-beheerder, en inmiddels ook voorzien van een parttime baan als systeembeheerder bij een heel gezellig bedrijf wat in milieuadvisering, grondboringen etc. doet. Klinkt suf, is het helemaal niet.

Ik reisde vroeger ook al regelmatig met de trein, ben een aantal keer naar Utrecht naar het ziekenhuis geweest voor wat onderhoudswerkzaamheden, en dat ging traditiegetrouw met de trein. Railrunners kopen was het devies. Dat ging in die tijd (we hebben het over 1989, 1990) nog gewoon bij een dame aan het loket. Machtig interessant dat draaitafeltje waardoor ze de kaartjes aangaf nerd (je begrijpt: techniek heeft me altijd al wel geinteresseerd)

Goed, hoe ik hier terechtgekomen ben, géén idee meer, maar wel dat ik zo af en toe eens langskwam. Ik heb het een paar jaar best wel druk gehad toen ik meewerkte aan een andere site, maar tegenwoordig ben ik daar niet meer actief, en zodoende heb ik weer wat meer tijd om hier te spammen. Mijn ervaringen als moderator / beheerder die deel ik achter de schermen met de andere medewerkers hier, wat soms heel zinnig is, soms wat minder. Laten we het er maar op houden dat ze er blij mee zijn tevreden zon

Treinreizen an sich doe ik met name naar school en werk (beide in regio Utrecht), en zo eens per twee weken naar m'n verloofde die in Groningen woont. Verloofd idd, maar concrete trouwplannen zijn er nog niet. Liever eerst de studies afmaken en centen verdienen. We hebben net iets te vaak gezien hoe het loopt als mensen trouwen en dán nog hun studie moeten doen (en op stufi moeten leven).

Andere hobby's ? Teveel. Ik ben nogal breed geinteresseerd, en zo vermaak ik me dus prima met mobieltjes, computers -vooral de hardware vind ik het boeiendst- en creatief bezig zijn met gereedschap enzo vind ik ook erg leuk. (De buren overigens minder, als het weer eens laat wordt emo ) En programmeren / scripten vind ik ook wel leuk maar daar heb ik eigenlijk te weinig kaas van gegeten. Heel soms klus ik wat leuks in elkaar zoals een avatar met wijzertjes ofzo engel

Carpento
Erelid
Erelid
Bericht Re: Het voorsteltopic door MoniqueBaas » za 26 jul 2008 19:20

Ik ben Monique en woon in waddinxveen, ben 19 jaar en ga sinds 10 april 2007 elke dag met de Lightrail mee naar Alphen a/d Rijn en weer terug op dezelfde tijden en daardoor heb ik een hele goede band gekregen met het personeel die er dienst op hebben.

Ik woon vlakbij het station in Waddinxveen en ik kan altijd horen of de Lightrail optijd rijd of niet.

Ik ben hier gekomen vanwege dat ik uitgenodigt was door HC_UT die toen in de Lightrail bezig was met formulieren.

Gr Monique
(p.s. pm berichtjes zijn welkom)
Gr Monique\n\nvaste Lightrail reizigster\nhttp://lightrail.hyves.nl/"

MoniqueBaas
Bericht Re: Het voorsteltopic door Gekko123 » zo 17 aug 2008 13:02

En dan vind ik het nu ook tijd om mezelf voor te stellen. Ik luister op heel veel forums naar de naam Gekko123 en ben nu al 16 jaar oud.

In tegenstelling tot wat ik hierboven veel heb gelezen, is de interesse voor treinen er niet met de paplepel ingegoten. Op de kinderdagverblijf stond ik altijd bij het hek te kijken naar de voorbijrijdende treinen. In die tijd woonde ik nog in Duiven.
Af en toe ging ik met mijn vader naar Arnhem. Ik reisde altijd per railrunner.
In de laatste paar jaar op de basisschool reed ik vanuit school vaak via het station, omdat daar dan de eerste spitstrein naar Arnhem vertrok.
Op moment dat ik naar de middelbare ging, ging ik ook veel minder met de trein.
Nu kan ik mezelf tot een vaste reiziger rekenen tussen (Driebergen-Zeist) - Utrecht - Heerenveen. Tot voor kort was dat Zevenaar - Driebergen-Zeist.

En dan nu de vraag hoe ik verzeild ben geraakt. Tijdens surfen was ik op Somda belandt. Aangezien daar veel wordt gesproken over dit forum, besloot ik om hier eens te gaan kijken. Ik had me direct maar aangemeld. Ik plaats niet vaak berichten, ik vind het lezen veel interessanter.

groeten van Gekko123

Gekko123
Bericht Re: Het voorsteltopic door Sander14 » zo 17 aug 2008 13:43

Zal ik ook maar eens zeggen wie ik ben.
Naam: Sander
Bouwjaar: 1991
Leeftijd: 16
Scholing: VMBO-TL afgerond, ga dit jaar beginnen met BBL-opleiding werktuigbouwkunde aan het DaVinci College in Dordrecht. Kan ik 1 keer per week met de trein van Breda naar Dordrecht Zuid tong naar buiten
Werk: Leerling monteur
Overige: Rood haar, ik heb een hekel aan V-IRM tong naar buiten
Vaste spotplek: Dorst, Baarschotseweg

Groetjes Sander

Sander14
Bericht Re: Het voorsteltopic door gkw1969 » wo 27 aug 2008 14:00

Hoi, ik ben nieuw hier.

Mijn naam is Gerard, bouwjaar 1969 en woonachtig in het rustige Wierden(Ov)(vandaar gkw1969)
Ik ben werkzaam als ABC(AutoBusChauffeur) bij Connexxion met als standplaats Enschede. Naast bushobbyist, met regelmatige bijdragen op www.openbaarvervoerinboskoop.nl, begin ik me ook steeds meer te interesseren voor treinen.

Ik heb inmiddels al gemerkt dat er ook veel over bussen geschreven wordt en ik heb al een reactie geplaatst omdat ik vond dat er even iets recht gezet diende te worden.

Groetjes
Gerard
If you're tired of London, you're tired of life.\nVolg mij ook op: http://twitter.com/#!/gerardklinge"

gkw1969
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Het voorsteltopic door Astrid » zo 12 okt 2008 09:45

Oké ik ben altijd van de snelle voorstelstukjes, dus... ik ben dus Astrid, 22 jaar geleden op deze wereld gezet, en momenteel nog woonachtig in Nijmegen. Geen idee waar ik over een paar maanden zit, want hier is het vorig jaar met mij persoonlijk nogal mis gegaan en dat schijnt aan de stad te liggen als je bedenkt hoe hard mijn hulpverleners werken om me uit Nijmegen weg te krijgen. Het eerste wat ik altijd doe als er weer een nieuw proefballonnetje wordt opgelaten, is de snelste OV-verbinding naar Kranenburg (Duitsland, vlakbij Nijmegen) opzoeken, waar mijn vriend woont. Al een halfjaar is Apeldoorn een potentiële kandidaat om mij te gaan verwelkomen ("want daar wonen je ouders" - die naar Oost-Groningen verhuizen), maar sinds een week staat Nunspeet ook op de lijst. Door de wisselingen in ideeën over waar ik nou weer naartoe moet, reis ik regelmatig met de trein. Meestal begint die reis met de intercity richting Zwolle, de enige intercity die je vanuit Nijmegen nodig hebt om waar dan ook wat boeiend is te komen als je het mij vraagt. knipoog Alhoewel ik nog steeds de gedachte heb om een willekeurige stoptrein te nemen om te kijken waar die allemaal langskomt, en nog een keer naar Vleuten (van "Stop niet in Vleuten") moet om te zien of het daar interessant is. Ik doe het maar niet, want bij het NS-personeel op Nijmegen en Apeldoorn had ik vorig jaar een slechte reputatie, en die is op Nijmegen net weer normaal.

In het dagelijks leven doe ik niet zoveel boeiends. Ben vorig jaar gestopt met mijn studie op de universiteit en doe een poging aan de Open Universiteit te beginnen, maar die lui reageren nooit op mails. Ik dood meestal de tijd met mailen, internetten, schrijven, in de trein zitten als ik ergens heen moet, met mijn vriend zijn en dat was het zo'n beetje.
Het leven is een treinreis...\nIntercity Nijmegen - Zwolle en dan verder.

Astrid
Bericht Re: Het voorsteltopic door Lenstrato » do 06 nov 2008 19:10

Hallo,
ik zit al een tijdje op dit forum maar zie dit topic nu pas.
Ik ben dus Florian, 18 jaar, studeer Technische Natuurkunde in Enschede en woon daar doordeweeks in een kamertje van 12 m², terwijl ik in het weekend meestal bij mijn ouders in Bilthoven en/of bij mijn vriendin in Middelburg zit. Ik reis dus wel wat af met de trein. Gelukkig vind ik dat als treinnerd niet al te erg tong naar buiten
Ik ben altijd al enthousiast geweest over treinen, heb in Bilthoven ook een modelspoorbaan staan waar ik helaas niet meer veel mee doe sinds ik in Enschede woon.
Zo dat was het zo'n beetje glimlach
Greets

Lenstrato
Bericht Re: Het voorsteltopic door HC_UT » vr 12 dec 2008 03:00

ok ok... Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...

HC_Ut is de naam hieren ik werd geproduceerd in het jaar '73. Sinds enkele jaren weer single (dames, waar blijven jullie nou?) en woonachtig in de buurt van Alkmaar samen met trinity mijn lapjeskat. In 1990 ben ik gaan werken in de Grafische Industrie en in 2002 heb ik de overstap gemaakt naar de NS als conducteur waar ik nog steeds met veel plezier werk.

Een aantal jaren geleden kreeg ik deze site in het zicht. Eerst als bezoeker en na een gesprek met onze Badeend ben ik wat orde op zaken gaan stellen in het raadsel topic. Niet veel later ben ik door Bert gevraagd of ik beheerder wou worden, en uiteindelijk ben ik doorgestroomd naar de funktie van beheerder.

In die tijd is er een goede vriendschap ontstaan tussen Bert, mevrouw Badeend en mij... Letterlijk dikke vriendjes juichen*

Ondertussen heb ik afstand genomen van het webmasterschap. dit omdat ik nu veel meer reistijd heb voor het woon/werk verkeer. En 12 uur per dag bezig zijn met/in treinen is eigenlijk wel even genoeg voor een dag knipoog
Afbeelding

HC_UT
Erelid
Erelid
Bericht Re: Het voorsteltopic door Marcelloch » vr 12 dec 2008 11:15

Dan ik ook maar he;)

Ik ben in 1976 op deze aardbol terecht gekomen. als kind zijnde niet echt iets met het (groot)spoor gehad, toen ik 10 jaar was ofzo kreeg ik van mn ouders een modelspoorbaan, daar een aantal jaartjes mee gespeeld, maar dat woei ook weer over.
op m'n 19e via een groepsreis in contact gekomen met een HC die destijds in Ehv standplaats had, daarna nog eens een paar keer met haar meegeweest, en zodoende is eigenlijk de belangstelling voor het grootspoor onstaan.

Nu inmiddels 32 jaar oud, en woonachtig in de Beemster, zo'n 8 km ten oosten van Purmerend.

Als er nog vragen zijn? Stel ze gerust, maar wel via PB dus;)

groetjes,
Marcel

Marcelloch

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Bar