Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Het Spoor Bijster  • Waar Naar Toe?

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

28juni Amersfoort Dieselt festival van oude streek-stadsbus

Open dagen, evenementen en ontmoetingen.

Plaats een reactie

Bericht 28juni Amersfoort Dieselt festival van oude streek-stadsbus door seinhuis » vr 27 jun 2014 20:24

Demonstratie en rondritten van veel oude streek, stadsbussen en locomotieven.

Bij de Stichting Historisch Dieselmaterieel kunt U treinen bekijken die gebouwd zijn tussen 1934 en 1960. Het ronkende geluid van de treinen die soms meer dan 65 jaar oud zijn en in tip top conditie verkeren dankzij de vele vrijwilligers die hier al hun vrije tijd in stoppen.

U kunt de sfeer proeven van weleer, de werkplaats bekijken, rondleiding over het terrein, en na afloop koffie of een broodje in onze restauratie. Diverse museum organisaties zijn aanwezig met hun oldtimerbussen en tonen U hoe het was om in de 70 en 80 jaren te rijden in het openbaar vervoer.

Vanaf 10:30 tot 16:30 (laatste rit) rijden de diverse bussen bij toerbeurt en met grote regelmaat 2 verschillende stadsrondritten door Amersfoort. Daarnaast worden er ook nog rondritten gereden over de oude Tensen route naar Spakenburg.

Kom nu zelf ervaren hoe het is om met een bus te rijden. Vanaf 11:00 tot 17:00 uur kunt U zelf rijden met een instructeur in de Haagse lesbus 485.

Bron: www.wagenwerkplaats.eu/agenda/amersfoor ... omotieven/

seinhuis
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: 28juni Amersfoort Dieselt festival van oude streek-stads door zone5324bericht » za 28 jun 2014 04:31

los van het feit, dat ik vanmiddag bezoek krijg, mag ik vanavond weer bus rijden en treinen rijd ik volgende week weer... knipoog

zone5324bericht
OV Medewerker

Plaats een reactie

Keer terug naar Waar Naar Toe?