Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Splitsen in Eindhoven

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Splitsen in Eindhoven door sealynx » vr 06 jan 2017 17:38

Met de nieuwe dienstregeling is NS de trein uit Schiphol in Eindhoven gaan splitsen in een deel voor Venlo en een deel voor Heerlen. Voorheen bleef er altijd een treindeel achter en reeds het voorste deel naar Heerlen. Wat er echter ook is veranderd, is dat nu eerst gesplitst wordt, en daarna pas de deuren op gaan. Ik hoor dagelijks veel reizigers mopperen en zie hen vervolgens rennen en hun aansluiting missen. Voorheen gingen gewoon de deuren direct bij aankomst open, en reeds het voorste treindeel iets later zonder gedoe weg.
Iemand een idee waarom NS dit op zo'n uiterst klantonvriendelijke wijze doet nu?

sealynx
Bericht Re: Splitsen in Eindhoven door ibodejoode » do 12 jan 2017 06:49

Is volgens mij al jaren gebruikelijk. Als je na stilstand, uit- en instappen, moet splitsen moeten (veiligheid) eerst weer alle deuren dicht. Geeft verwarring (gaat hij nu al) en extra oponthoud.In principe is het een kwestie van 10-20 seconden. Eigen ervaring.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

ibodejoode
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Splitsen in Eindhoven door sealynx » di 17 jan 2017 14:23

20 seconden halen ze echt niet. Gisteren gemeten, het waren er 40. Lijkt weinig, maar als je je aansluiting daardoor dreigt te missen of zelfs mist, is het erg lang.
Blijft me vervreemden dat men het eerder niet zo deed.

sealynx
Bericht Re: Splitsen in Eindhoven door Jonathan » za 11 feb 2017 10:36

Moet dit per se vanuit het achterste treinstel gebeuren of kan de machinist van de voorste cabine ook splitsen? Soms gebeurt het namelijk inderdaad binnen 20 seconden. Soms duurt het 2 minuten!

Jonathan

Plaats een reactie

Keer terug naar Reizigersvervoer