Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door SuperGhost » zo 29 dec 2013 21:35

Prima als het dan zo gebruikt zou worden, want dan is het in de coupé ernaast wel stil voor degene die dat willen, het geluid blijft dan beperkt tot die ruimte.
En in een ruimte van 6 is het ook makkelijker voor mensen om de ander aan te spreken.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door eelkevd » ma 30 dec 2013 11:54

Kaatje1970 schreef:Ik ben zelf geen voorstander de open ruimtes. Daarom vond ik de Duitse ICK's zo prettig. Lekker relaxed en veel privacy.

helemaal mee eens. Maar een minpunt van die privacy is dat er vooral 's-avonds volk de trein pakt die deze privacy nog wel eens wil misbruiken en dan heeft de NS weer een half gesloopte trein. Met veel open ruimtes, ook op de bakwisselingen (zoals SLT) heb je dat minder, is er dus veel zicht en voelen veel reizigers zich veiliger tijdens de donkere uren.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Daan » ma 30 dec 2013 12:31

Ik heb vorig jaar iedere dag heen en weer gependeld van Driehuis naar Utrecht. Ik luister altijd naar de radio via de FM-functie op mijn telefoon. Dat ging prima totdat de DDZ zin intrede deed in de 4800. Zodra ik de trein instap valt de verbinding weg. (Misschien weet iemand waardoor? Volgens mij moet er een soort van metalen kooi in die treinen zitten.) Daarom ben ik in de 4800 radio gaan streamen, maar ik merkte naarmate het jaar vorderde dat de verbinding steeds langzamer werd. Er wordt dus blijkbaar toch voldoende gebruik van gemaakt.

Daan
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door eelkevd » ma 30 dec 2013 13:20

kooi van faraday .... als je dat al met een NID hebt kan je maar beter uit de Berlijn IC blijven.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Kaatje1970 » ma 30 dec 2013 15:57

eelkevd schreef:
Kaatje1970 schreef:Ik ben zelf geen voorstander de open ruimtes. Daarom vond ik de Duitse ICK's zo prettig. Lekker relaxed en veel privacy.

helemaal mee eens. Maar een minpunt van die privacy is dat er vooral 's-avonds volk de trein pakt die deze privacy nog wel eens wil misbruiken en dan heeft de NS weer een half gesloopte trein. Met veel open ruimtes, ook op de bakwisselingen (zoals SLT) heb je dat minder, is er dus veel zicht en voelen veel reizigers zich veiliger tijdens de donkere uren.

Persoonlijk heb ik geen last van een onveilig gevoel in de trein. Ook niet als ik de laatste trein vanuit Rotterdam naar huis neem, op vrijdag op zaterdagavond. Maar dat is mijn gevoel, iedereen kan zoiets anders ervaren.

Kaatje1970
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Kaatje1970 » ma 30 dec 2013 15:58

Kaatje1970 schreef:Een paar dagen geleden zat ik voor het eerst in de nieuwe intercity. Op zich zat het wel aardig, maar ja...ik blijf geen fan van dubbeldekkers en ik ben zeker geen fan van 1e klas en 2e klas in 1 wagon. Maar goed, dat is nu eenmaal zo.

Kan iemand mij vertellen hoe het slot op toilet werkt, want ik snapte er niks van? Als het knopje van de sleutel groen is, kan ik de deur gewoon opentrekken. Als ik het aanklik en het wordt rood, knal de deur open. Hij zat ook schots en scheef, was even bang dat ik er niet meer uitkon, dus denk dat de deur defect was. Maar dan weet ik het in ieder geval voor de volgende keer.

Niemand die mij kan vertellen hoe het toilet werkt?

Kaatje1970
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Gereke » ma 30 dec 2013 17:19

Zitten en poepen.

Gereke
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Ubahn » ma 30 dec 2013 18:35

Jeetje.. zo ordinair...
Ten eerste is het om hygiënische redenen niet fris om te zitten maar beter is het om te hangen.

En het is drukken.
glimlach

Ubahn
Medewerker GVB
Medewerker GVB
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Kaatje1970 » ma 30 dec 2013 21:05

Jammer dat ik niet eens een serieus antwoord kan krijgen. Had het niveau hier anders ingeschat.

Kaatje1970
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Ubahn » ma 30 dec 2013 21:56

Zolang je geen serieus antwoord krijgt betekent dat dat niemand een goed antwoord kan geven. We hoeven niet alleen maar serieus te doen de godganse tijd, toch?

Ubahn
Medewerker GVB
Medewerker GVB
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door AlexNL » ma 30 dec 2013 23:46

De knop met het sleuteltje is inderdaad voor de vergrendeling van de deur. Rood = op slot, groen = open. Als dat bij jou niet goed werkte had je een defect toilet te pakken. glimlach

AlexNL
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Kaatje1970 » di 31 dec 2013 06:04

Dank je wel voor je uitleg. Bij mij werkte het inderdaad niet goed.

Het klinkt misschien wat onbelangrijk, een toilet in de trein, maar als je blaasklachten hebt is een toilet wel erg noodzakelijk.

Kaatje1970
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Kaatje1970 » di 14 jan 2014 21:00

Ik heb nu een paar keer in deze trein gezeten. De trein van 17:33 uur vanaf Eindhoven. De eerste keer een behoorlijke lange trein, de laatste paar keer een kortere trein. Er zitten dus heel veel mensen op de trappen, omdat er in de 2e klas geen zitplaatsen meer zijn. Weet iemand waarom er hier een kortere trein ingezet wordt en gaat dit nog veranderen?

Kaatje1970
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door en-es » za 25 jan 2014 18:37

Vandaag weer een DDAR gezien in Baarn op spoor 4 als stoptrein van 13.21 richting Utrecht.

en-es
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door John » za 25 jan 2014 18:51

Er zijn momenteel werkzaamheden tussen Overvecht en Utrecht waardoor de sprinters uit Den Dolder daar keren. Wellicht doen de Sprinter 5600 Utrecht - Amersfoort - Harderwijk - Zwolle en het sprintertje naar Baarn dat op elkaar?

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Bloemkooltje-Waldo » za 25 jan 2014 20:04

Dat zou goed kunnen knipoog
Weekendreiziger :)"

Bloemkooltje-Waldo
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door en-es » zo 03 jan 2016 10:34

Volgens mij wordt dit treintype sinds kort structureel op Baarn-Utrecht ingezet.

en-es
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: NID: DDAR wordt Nieuwe Intercity Dubbeldekker door Chrisdb » vr 08 jan 2016 21:03

Opvallend dat de NID toch nog veel in Sprinterseries opduikt.
Als je het mij vraagt hadden ze van een aantal NID's beter een aantal NSD's gemaakt: Nieuwe Sprinter Dubbeldekkers.
Chris heeft zomerreces...

Chrisdb
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer