Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Opvallende zaken

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Re: Opvallende zaken door John » wo 25 mei 2016 23:38

Leuk rondje, Op Antwerpen Centraal zijn ook nogsteeds toegangen afgesloten en lopen er veel militairen en agenten rond.

Waarom moet er twee keer gesleuteld worden op het perron?

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door eelkevd » do 26 mei 2016 10:37

Vond ik ook apart. Maar het "V lampje" daar werd eerst rood en na de 2e keer sleutelen wit (mocht de machinist vertrekken), de conductrice moest ook eerst op een zwart knopje boven het deuren sluiten knopje het sleutelgat in de trein drukken voordat de trein weg ging, en na het in beweging komen van de trein deed ze pas de deur van haarzelf dicht. Ik vermoed dat ze met die zwarte knop de vertrekopdracht gaf aan de machinist.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door en-es » zo 29 mei 2016 09:03

Gisteravond laat van Groningen naar huis gereist met vertraging. Ik zat in de 1e klasse en elders zat een man met zijn voeten op de tegenoverliggende stoel. Wel had hij zijn schoenen uit. Echter de conducteur sprak hem er op aan en liet weten dat het tegen de reglementen was. Na een half uur ging plantte hij zijn voeten weer op de stoel. De trein leek op tijd te zijn maar ten hoogte van Vathorst werd er langzamer gereden en uiteindelijk ging het met een langzaam slakkengangetje naar Amersfoort met als gevolg 10 minuten vertraging. Daarna wilde ik de sprinter van 0.16 naar Amsterdam nemen. Om 0.20 stond de sprinter nog steeds op spoor 4, opeens vroeg de conducteur enkele reizigers waaronder ik of we een omroepbericht hadden gehoord. Nee we hadden niks gehoord. Hij vertelde dat er treinen in Weesp vast zaten en dat we met minstens +15 zouden vertrekken. Uiteindelijk om 0.32 vertrokken en de conducteur kwam iedereen vertellen dat Hilversum het eindpunt was vanwege een aanrijding.

en-es
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door John » za 04 jun 2016 13:39

Mooie temperaturen om uit te waaien aan zee en de racedagen van Jumbo zorgen voor topdrukte naar station Zandvoort. De sprinter Amsterdam - Zandvoort rijdt met 8 bakken DDZ en er zijn 3 pendeltreinen per uur Haarlem - Zandvoort met SLT-6.

John
Moderator / Beheerder
Bericht Re: Opvallende zaken door Roberta » vr 10 jun 2016 11:41

Dit komt me zo vaag bekend voor...

Afbeelding

(Urugay)

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door mat_64 » di 14 jun 2016 14:31

Die lijkt verdacht veel op de bisschop (NS2530).

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door en-es » zo 19 jun 2016 21:06

Door het missen van een aansluiting duurde de treinreis van Utrecht naar Baarn bijna een uur voor mij. Er waren geen rechtstreekse treinen door werkzaamheden dus moest ik via Hilversum. Ik vertrok om 17.10 met de sprinter naar Oostvaarders. Helaas in Overvecht een extra lang oponthoud waardoor die paar minuten overstaptijd teniet werden gedaan. Toch hoopte ik het te halen in Hilversum aangezien er op spoor 2 i.p.v. spoor 4 werd aangekomen. Ik zag de trein naar Amersfoort op hetzelfde perron staan maar helaas reed die weg toen ik net uitstapte. Een minuutje wachten met vertrekken zat er blijkbaar dus niet in.

en-es
Bericht Re: Opvallende zaken door LOF » di 21 jun 2016 08:06

Afbeelding Gisteren een FLIRT gespot te Eindhoven.

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door Roberta » wo 22 jun 2016 06:05

En netjes opgeschreven in je boekje van Ian Allan?

Roberta
Bericht Re: Opvallende zaken door Harm » za 02 jul 2016 19:57

Vandaag waren werkzaamheden tussen Zwolle - Amersfoort. NS verlengde de IC Vlissingen - Lelystad vandaag naar Groningen (1 keer p/u)/Leeuwarden (1 keer p/u). Daarom waren er 4 IC p/u (Groningen/Leeuwarden - Den Haag + Groningen/Leeuwarden - Vlissingen) en 2 Sprinters op Hanzelijn. Zal wel niet snel weer gebeuren dat 6 treinen p/u op de Hanzelijn zal rijden.

Harm
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door en-es » zo 24 jul 2016 19:42

Dit weekend en ook aankomend weekend is Baarn intercitystation vanwege werkzaamheden. Vandaag nam ik de IC van 13.17 naar Amsterdam Zuid. Terug vertrok ik vanaf Amsterdam Centraal om 17.01 met de IC. In Amsterdam Centraal was de Berlijntrein van 16.49 twee aan elkaar gekoppelde koplopers. Ik begreep dat de Berlijntrein geknipt was in Bad Bentheim vanwege de hitte. Maar zo heet was het nou ook weer niet.

en-es
Bericht Re: Opvallende zaken door en-es » zo 31 jul 2016 09:58

Dit weekend weer IC's in Baarn vanwege werkzaamheden. Gisterochtend kwam de IC van 7.44 naar Amersfoort aan op spoor 7. Mijn aansluitende IC naar Utrecht van 7.56 vertrok van spoor 2. Gisteravond op de terugreis uit Heerlen was de IC van 19.24 naar Sittard spaarzaam bezet. De IC vanaf Sittard om 19.43 naar Utrecht zat goed vol, ook bijna volle bak in de 1e klasse. Kan ook niet anders met een 4-delige dubbeldekker. Tijdens de controleronde van de conductrice zag ik waarom het druk was in de 1e klasse: bijna iedereen had een gele kaartje dat als 2-1 overgangsbewijs diende. In Heerlen viel het me op dat de verbouwing nog steeds aan de gang is. Had de indruk dat alleen achter het station het een en ander gebeurt en dat voor waar het oude stationsgebouw stond helemaal niks gebeurt. Maar zodra alles klaar is dan moet het maankwartier (ja, de nieuwe naam voor het stationsgebied!) mooi worden met o.a. een wandelpromenade plus romeinse boog boven het station. Alleen, wanneer is het af........................

en-es
Bericht Re: Opvallende zaken door John » vr 26 aug 2016 14:38

Wilde ik straks meteen even over die nieuwe spoorbrug bij Muiderberg, lopen de werkzaamheden bij Almere uit. Dan toch heel ouderwets via Amersfoort naar Zwolle.

John
Moderator / Beheerder
Bericht Re: Opvallende zaken door eelkevd » vr 02 sep 2016 15:10

Er reed net een Thalys door Den Bosch heen, schijnbaar heeft Rotterdam een probleem.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door MichaBen » vr 02 sep 2016 17:05

Schuimparty in Barendrecht om precies te zijn, voor de zoveelste keer een valse brandmelding die de schuimblusinstallatie activeert...

MichaBen
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door LOF » vr 02 sep 2016 18:15

Wonderlijke situaties weer in Brabant, naast meerdere Thalys treinen ook IC direct richting Amsterdam en helaas capaciteitsproblemen tussen Tilburg en Breda als gevolg...

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Bericht Re: Opvallende zaken door en-es » vr 09 sep 2016 19:07

Vandaag op cursus geweest vlakbij Amersfoort Schothorst. Heen vanaf Baarn met de sprinter van 7.37 die op tijd was. Ik zag echter op de vertrekstaat dat de sprinter van 8.37 niet zou rijden. Terug vanaf Amersfoort Schothorst de sprinter van 16.38 genomen die op tijd vertrok maar na Amersfoort met +2 en aankomst in Baarn zelfs met +6. Onderweg werd stil gestaan en langzaam gereden. In Baarn zag ik de waarschijnlijke oorzaak van de vertraging: een dieselloc met serienummer 6461 blokkeerde spoor 3.

en-es
Bericht Re: Opvallende zaken door Roberta » za 01 okt 2016 18:46

In de tijd die het je kost om een nieuwe A1 aan te leggen, met aquaduct, nieuwe doelgroepstrook, nieuwe aanvoerwegen, het verplaatsen van een monumentaal pand, bouw van een nieuwe spoorbrug, sloop van oude fly-overs en het opruimen van de oude snelweg ziet men niet kans om één halte van de Noord-Zuidlijn te bouwen. Wat gaat hier mis???

Roberta

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer