Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

OV-chipkaart en abonnementen in de trein

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Re: OV-chipkaart en abonnementen in de trein door PvdO » zo 21 sep 2014 14:33

Zonder TLS te willen verdedigen hier, maar je had natuurlijk ook een paar dagen van tevoren op de NS-site kunnen kijken. Dat is sowieso al iets dat een goed idee is als je een meer incidentele treinreiziger bent (denk aan geplande werkzaamheden aan het spoor) maar dan zie je dit soort dingen dus ook iets verder van tevoren aankomen. Gezien de enorme hoeveelheid Facebookende opa's en oma's die ik elke dag langs zie komen kunnen veel ouderen ook echt wel zelf ns.nl intypen...

Dan nog, als ze echt slim waren geweest bij TLS hadden ze de niet alleen oplaadautomaten gemaakt voor los in supermarkten maar ook een apparaat achter de infobalie van de buurtsuper in kleinere dorpen, voor iedereen die automaten eng en ingewikkeld vindt. Had je daar langs gekund tijdens de zaterdagse boodschappen en was het hele probleem opgelost voor het er ooit was...

PvdO
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: OV-chipkaart en abonnementen in de trein door ibodejoode » zo 21 sep 2014 21:42

Toen ik gisteravond laat de NS site opende om voor mijn vrouw de reisgegevens uit te printen zag ik in een flits de mededeling staan. Ergens halverwege stond "keuzedagen". Dat trok mijn aandacht. Na ca. 10-15 sec (ik was net klaar met lezen) verdween de mededeling door over te gaan naar een ADVERTORIAL 175 jaar spoor. Om het nog eens te kunnen lezen moest ik de pagina opnieuw laden. Ik denk dat veel "ouderen" het niet eens opgevallen was.

Daarnaast je opmerking over "werkzaamheden", die bekijk ik altijd, daar waarschuw ik anderen ook voor, bovendien staan die overal, ook vaak in lokale kranten vermeld. Als het bij "werkzaamheden" had gestaan dan was het mij (en anderen) wel opgevallen. Ik heb het bericht overigens niet op Treinreiziger.nl terug kunnen vinden.

Om het verhaal over communicatie even compleet te maken. Ook op de terugreis vanuit Amersfoort, rond 16 uur, was ophalen Keuzedag niet beschikbaar. Verder zijn er in de trein diverse mensen geweest die de conducteur daarover hebben aangesproken. Zijn reactie was: Oh, maar dat was mij niet bekend. Dus om te zeggen dat iedereen op de hoogte zou kunnen zijn omdat het overal gestaan heeft?

En over Facebookende ouderen, ja dat klopt, dat zijn er veel, maar ik ken er genoeg die reizen met Arriva, NS en andere vervoerders die het vreselijk vinden om alles via "dat apparaat" te doen. Ik ga in ieder geval een poging wagen (advies conducteur) om geld terug te vragen.

ibodejoode
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: OV-chipkaart en abonnementen in de trein door PvdO » ma 22 sep 2014 11:59

Onder dat plaatje op ns.nl staan kopjes (vandaag met 175 jaar spoor, Den Haag, Najaar, NS Zonetaxi en Check uit), als je daarop klikt kom je meteen bij het betreffende nieuwsbericht uit.

Ik vond het bericht inderdaad ook niet terug op treinreiziger, ik nam aan dat ik het daar had gelezen omdat ik daar meestal treinnieuws vandaan haal. Het zal dus ergens anders zijn geweest. Dat de conducteur het niet wist is wel heel bizar.

Iets niet via de computer willen doen is ook wel weer een eerstewereldprobleem van formaat in mijn optiek... maar dat zal de generatiekloof zijn (ik ben 23 en er gaan genoeg dagen voorbij dat ik geen pen aanraak. Dat vinden jullie dan weer heel raar waarschijnlijk).

Ik hoop dat het lukt met het geld terugkrijgen, het zou meer dan terecht zijn.

PvdO
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: OV-chipkaart en abonnementen in de trein door ibodejoode » wo 01 okt 2014 11:59

Met NS Service gebeld. Ze deden niet moeilijk. Als mijn vrouw de "gratis" reisdag niet gebruikt krijgt ze na de vervaldatum (15 okt) het geld terug.

ibodejoode
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: OV-chipkaart en abonnementen in de trein door John » zo 15 feb 2015 19:42

Even een vraagje:

Kan je met een mijn NS-account ook automatisch opladen aanvragen op een persoonlijke (NS-)kaart of dien je daarvoor echt eerst een apart mijn OV-chipkaart account aan te maken (down)

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: OV-chipkaart en abonnementen in de trein door mat_64 » zo 15 feb 2015 20:02

Automatisch opwaarderen kan NIET via een mijn NS account.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Reizigersvervoer