Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Modernisering V-IRM

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Modernisering V-IRM door Harm » ma 17 maart 2014 08:23


Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Gereke » ma 17 maart 2014 09:05

Er zijn al impressies. Het wordt een kopie van NID.

Gereke
Berichten: 2239
Geregistreerd: ma 14 feb 2011 23:41
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door renevisscher » ma 17 maart 2014 09:14

Er zijn impressies, deze lijken erg sterk op het DDZ. Via Somda kwam ik deze impressies tegen:
Afbeelding

Afbeelding

renevisscher
Berichten: 662
Geregistreerd: ma 10 maart 2008 10:25
Woonplaats: Enkhuizen
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Chrisdb » ma 17 maart 2014 09:55

Niets meer en niets minder dan NID/DDZ dus.
Worden die treinen alsnog ook geschikt gemaakt voor rijden met ERTMS en rijden op de HSL?
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Klaasje » ma 17 maart 2014 10:35

Niet voor de HSL want daar gaat ICR met TRAXX rijden. ERTMS weet ik niet maar het lijkt mij wel verstandig.

Klaasje
Berichten: 1826
Geregistreerd: za 07 mei 2011 11:09
Woonplaats: Groningen
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Chrisdb » ma 17 maart 2014 11:35

Dat idee van een bagagekast is overigens leuk bedacht (ruimte van de oude liftjes), maar is dat niet gevaarlijk met de hoeveelheid tasjesdieven en zakkenrollers die meereizen, of zijn die afsluitbaar?
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Stootblok » ma 17 maart 2014 12:17

Dit is meer gedacht voor koffers dan voor handbagage.

Stootblok
Moderator / Beheerder
Berichten: 858
Geregistreerd: zo 11 maart 2007 00:30
Woonplaats: Delnice
Heeft Bedankt: 17 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door ivolution » ma 17 maart 2014 16:36

Die ruimte waar de liftjes vroeger zaten kunnen ze beter helemaal weglaten zodat de trappen breder kunnen, net als bij de VIRM-4

ivolution
Berichten: 40
Geregistreerd: di 03 apr 2012 21:38
Woonplaats: Warmenhuizen
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Daan » ma 17 maart 2014 16:52

Dat kan niet vanwege de constructie.

Erger is hoe de VIRMm er van buiten uit gaat zien:
Afbeelding

Het ziet er echt niet uit. Behalve dat het een hangbuikzwijneffect creëert, heeft het ook nog een praktisch bezwaar.
- Straks gaat de VIRMm met VIRM-2/3/4 rijden en krijgen we dus verschillende patronen op één trein met als enige reden om bij het DDZ te passen. Oke, VIRM-2/3 zal waarschijnlijk snel volgen, maar VIRM-4 rijdt nog wel even rond lijkt mij.

Als je dan persé al je IC-materieel precies hetzelfde er wil laten uitzien, moet je bij zowel ICR, ICM, DDZ en VIRM een ronde band aanbrengen, maar dat is ook niet het geval. Dus wat mij betreft gaat de blauwe band weer netjes langs de bovenrand en blijft de kleurstelling al die is.

Daan
Berichten: 427
Geregistreerd: di 10 maart 2009 13:08
Woonplaats: IJmuiden
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door TGVgek » ma 17 maart 2014 20:24

Wat mij opvalt, ze willen Virm op NID laten lijken. Ze kunnen beter op Virm IV laten lijken zelfde soort stoelen. dan wel met Tafels en zonnescherm zoals in Thalys. Op die manier kunnen ze meer reizigers krijgen. Terwijl ze juist onderin stilte coupé kunnen doen. Bovenin mensen die gezellig wil kletsen en naar naar buiten kunnen kijken. Als je wil werken in de trein, geef je niks om of je naar buiten leuke landschap kan zien.

TGVgek
Berichten: 926
Geregistreerd: di 06 nov 2007 21:36
Woonplaats: Breda
Heeft Bedankt: 2 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Gereke » ma 17 maart 2014 21:05

Zo kun je andersom ook redeneren. Als je lekker zit te kleppen maakt het ook niet uit wat er buiten gebeurt knipoog . NID is nieuwer en ziet er bovendien een stuk frisser uit dan VIRM-4 (al is dat smaak). Qua comfort vind ik ze niet echt verschillen. Als we het daar over moeten gaan hebben is het veel erger dat DD-AR weer in dienst komt knipoog .

Gereke
Berichten: 2239
Geregistreerd: ma 14 feb 2011 23:41
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door pe_pe » ma 17 maart 2014 21:46

Zou er nog iets gedaan worden om het schommelen te verminderen?

pe_pe
Berichten: 3148
Geregistreerd: do 16 jun 2011 21:36
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Klaasje » ma 17 maart 2014 21:55

Het schommelen valt mij eigenlijk alleen op bij echt lage snelheden. Bij hogere snelheden liggen de VIRM's naar mijn idee behoorlijk goed.

Klaasje
Berichten: 1826
Geregistreerd: za 07 mei 2011 11:09
Woonplaats: Groningen
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door pe_pe » ma 17 maart 2014 22:10

Zo dacht ik er ook ongeveer over, voordat ik VIRM had beleefd op Woerden-Leiden.

pe_pe
Berichten: 3148
Geregistreerd: do 16 jun 2011 21:36
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Dwarsligger » di 18 maart 2014 00:33

dat is appels met peren vergelijken want dat baanvak is het meest slechte baanvak van nederland! Door de grond daar verzakt de boel telkens en met elk mat is dat waardeloos te berijden

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Berichten: 1518
Geregistreerd: wo 03 feb 2010 15:36
Woonplaats: Badhoevedorp
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door pe_pe » di 18 maart 2014 00:55

Ik vergelijk dan ICM op dat traject met VIRM op dat traject. Naar mijn mening rijdt ICM prettiger over hobbelig spoor dan VIRM. Als het spoor perfect recht ligt, rijdt natuurlijk elk materieel zonder te schommelen, dat zegt niets.

pe_pe
Berichten: 3148
Geregistreerd: do 16 jun 2011 21:36
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door SuperGhost » di 18 maart 2014 01:05

VIRM is hoger materieel en als je bovenin zit, zit je ook hoger. Dan is het logisch dat je meer geschommel voelt
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Berichten: 14731
Geregistreerd: vr 01 aug 2008 15:36
Woonplaats: Nijmegen/Eibergen
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door jcvjcvjcvjcv » di 18 maart 2014 04:56

Ik vraag me af of ze, net zoals bij die NID, de rugleuningen weer zo hebben dat er geen Brompton meer tussen past nee

Schommelen heeft niet zozeer te maken met de hoogte, maar de afstand tot het draaipunt.

jcvjcvjcvjcv
Berichten: 999
Geregistreerd: di 14 sep 2010 23:01
Woonplaats: ----
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
 

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


cron