Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Modernisering V-IRM

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Re: Modernisering V-IRM door brandhout » di 18 maart 2014 21:27

Daan! schreef:Dat kan niet vanwege de constructie.

Erger is hoe de VIRMm er van buiten uit gaat zien:
Afbeelding

Het ziet er echt niet uit. Behalve dat het een hangbuikzwijneffect creëert, heeft het ook nog een praktisch bezwaar.
- Straks gaat de VIRMm met VIRM-2/3/4 rijden en krijgen we dus verschillende patronen op één trein met als enige reden om bij het DDZ te passen. Oke, VIRM-2/3 zal waarschijnlijk snel volgen, maar VIRM-4 rijdt nog wel even rond lijkt mij.

Als je dan persé al je IC-materieel precies hetzelfde er wil laten uitzien, moet je bij zowel ICR, ICM, DDZ en VIRM een ronde band aanbrengen, maar dat is ook niet het geval. Dus wat mij betreft gaat de blauwe band weer netjes langs de bovenrand en blijft de kleurstelling al die is.

Als de VIRM's er hetzelfde uit blijven zien, heb je niet dat 'nieuwe intercity' effect.

brandhout
Bericht Re: Modernisering V-IRM door groningen » di 18 maart 2014 21:45

Hoop dat ze die slaapplaats; eh, loungebank voor mij vrij houden voor een lange rit naar het zuiden.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Stootblok » di 18 maart 2014 21:49

juichen* Ben jij die jongen, die anders zijn hangmat dwars door de coupé spant? juichen*
*

Stootblok
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 17 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Chrisdb » di 18 maart 2014 21:50

@groningen

Als je van tevoren ff een PB inschiet zal ik alle slaapplekken voor je vrijhouden xD
Chris heeft zomerreces...

Chrisdb
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door pe_pe » di 18 maart 2014 22:00

brandhout schreef:Als de VIRM's er hetzelfde uit blijven zien, heb je niet dat 'nieuwe intercity' effect.
Ik denk niet dat de buitenkant daar veel aan bijdraagt. De gemiddelde reiziger zal het niet opvallen of de streep naar beneden of naar boven loopt. (Ik moest eerlijk gezegd zelf ook even een plaatje van de huidige VIRM erbij pakken om te zien wat er nou precies was veranderd aan de buitenkant.)

pe_pe
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Daan » di 18 maart 2014 22:16

Ach welnee. Mensen denken alleen maar: 'he, dat ziet er niet uit.' Dat kan ook door VIRM weer strak in de lak te zetten.

Het nieuwe IC-effect bij de DDZ komt doordat het DD-AR er vele malen slechter uitzag dan VIRM. De verbetering is dus veel groter. Merk ook op dat DDZ ook vaak als sprinter wordt ingezet en dat dat dus voor een sprinter heel luxe is en alleen maar de beoordeling van DDZ ten goede komt.

Daan
Bericht Re: Modernisering V-IRM door SuperGhost » wo 19 maart 2014 00:21

Heet dat materieel niet NID?

Maar het zou me niets verbazen dat NID/DDZ op termijn volledig zou verdwijnen van sprinterdiensten (m.u.v. incidentele inzet uiteraard).

Wel vraag ik me af of NS er niet verstandig aan doet ook dubbeldeks sprinters te bestellen voor de hele drukke sprinterseries, want je kunt ook best dubbeldekkers laten maken met een grote transfercapaciteit etc., die de NS vraagt van sprinters.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door John » wo 19 maart 2014 00:23

Probleem met een dubbeldekssprinter is dat er minder deuren mogelijk zijn.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door SuperGhost » wo 19 maart 2014 00:28

Dat hoeft natuurlijk niet perse, al zou je dan wel meer ruimte kwijt zijn voor trappen.
Wel zou je de onderverdieping wel dezelfde aantal deuren kunnen geven (3 per bak), terwijl je de bovenverdieping met minder deuren af kunt laten (2 per bak, zelfs als IC's)

Maar dat terzijde, want hier gaat het over de VIRM.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Gereke » wo 19 maart 2014 00:34

DD-AR komt terug in dienst zodat alle NID in de IC's kunnen en er VIRM vrijkomt voor renovatie glimlach .

Gereke
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door groningen » wo 19 maart 2014 01:18

Het was een grapje, maar zeker in het nachtnet en weekend kan het gebeuren.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Chrisdb » wo 19 maart 2014 10:54

Daan! schreef:Ach welnee. Mensen denken alleen maar: 'he, dat ziet er niet uit.' Dat kan ook door VIRM weer strak in de lak te zetten.

Het nieuwe IC-effect bij de DDZ komt doordat het DD-AR er vele malen slechter uitzag dan VIRM. De verbetering is dus veel groter. Merk ook op dat DDZ ook vaak als sprinter wordt ingezet en dat dat dus voor een sprinter heel luxe is en alleen maar de beoordeling van DDZ ten goede komt.

Vraag me zelfs af of mensen zich dat afvragen.
De meeste mensen vragen zich af: 'Waar is een plekje in deze trein?'
Of zoals ze in m'n familie zeggen: 'Of dat ding nu blauw, geel, pimpelpaars is, als-ie maar rijdt en ik kan zitten!'

Mij maakt het niet uit of de streep boven of onder zit, is oud en nieuw wel makkelijker mee uit elkaar te houden.

Chrisdb
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Daan » wo 19 maart 2014 11:37

Nee dat klopt. Daarom zou ik ook een voorstander zijn van het afschaffen van de eerste klas.

Om door te gaan op je punt. Wat jij benoemt is vooral waar mensen mee bezig zijn als ze de trein instappen. Wanneer ze dan eenmaal zitten, gaan ze om zich heen kijken en merken ze op dat het een mooie trein is waar ze inzitten. Nu wordt dat alleen extra benadrukt omdat NS onderzoek doet naar de tevredenheid over DDZ.

Daan
Bericht Re: Modernisering V-IRM door SuperGhost » wo 19 maart 2014 14:09

Het afschaffen van de eerste klas gaat me net iets te ver. Wel mag de eerste klas een stuk kleiner worden.

SuperGhost
Bericht Re: Modernisering V-IRM door brandhout » wo 19 maart 2014 14:37

SuperGhost schreef:Het afschaffen van de eerste klas gaat me net iets te ver. Wel mag de eerste klas een stuk kleiner worden.

Dat is nou echt het laatste wat ik zou doen, het zou helemaal schandalig zijn als je met de tijd in de eerste klas ook moet gaan staan in de spits. Dan loopt de eerste klas vanzelf leeg, en kan je het net zo goed zo laten, of meteen weghalen.

brandhout
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Chrisdb » wo 19 maart 2014 20:36

Daan! schreef:Om door te gaan op je punt. Wat jij benoemt is vooral waar mensen mee bezig zijn als ze de trein instappen. Wanneer ze dan eenmaal zitten, gaan ze om zich heen kijken en merken ze op dat het een mooie trein is waar ze inzitten. Nu wordt dat alleen extra benadrukt omdat NS onderzoek doet naar de tevredenheid over DDZ.

Zelfs dat betwijfel ik, als jij een dag hard gewerkt hebt (of onderweg bent naar je werk in de ochtend), ben je meer bezig met je mobieltje (immers, als we 2 minuten zonder internet zitten is dat voor sommigen al mensenmishandeling), je vers-gehaalde portie pasta van Julia's, je laptop waar je die prachtige film op hebt staan of zit je een beetje te suffen, blij dat je naar huis mag of slaperig omdat je nog een uurtje langer had willen slapen.
Het laatste dat dan boeit is de trein waarin je zit. Alhoewel een enkeling (maar dan echt de liefhebber) inderdaad wel een beetje om zich heen gaat zitten turen, vragend of hij in de verkeerde trein is gestapt knipoog

Eerste klas afschaffen lijkt me zinloos. Gewoon zo laten.

Chrisdb
Bericht Re: Modernisering V-IRM door Daan » wo 19 maart 2014 22:04

Chrisdb schreef:
Zelfs dat betwijfel ik, als jij een dag hard gewerkt hebt (of onderweg bent naar je werk in de ochtend), ben je meer bezig met je mobieltje (immers, als we 2 minuten zonder internet zitten is dat voor sommigen al mensenmishandeling),

Dat is niet waar en dat weet je zelf maar al te goed. Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van de telefoons, maar om nou te zeggen dat iedereen rondloopt als een zombie, gaat me veel te ver. Compleet overtrokken beeld wat je hebt of wat je wilt neerzetten.
[quote]

Ik hoor ook onder studenten dat ze te spreken zijn over de DDZ. Ze weten dan niet dat die DDZ heet, maar merken wel op dat dat die trein is die lekker zit en die mooi is.

Daan
Bericht Re: Modernisering V-IRM door SuperGhost » wo 19 maart 2014 22:53

Daan! schreef:Ze weten dan niet dat die DDZ heet
Dan hebben die studenten dat goed, want hij heet NID knipoog

SuperGhost

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer