Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Voetbaltreinen

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Re: Voetbaltreinen door FRAM-9390 » zo 27 apr 2014 23:58

Vandaag maakten supporter/aanhangers/saboteurs/hooligans van AJAX gebruik van de trein:

Politie bij Ajaxfans in Deventer

En ook in de Telegraaf: Ajax-supporters slopen trein

Zou het een mooie ICMm geweest zijn met herstelbare en mogelijk niet herstelbare schade-sporen?

En wat te denken van treinpersoneel en de mede-passagiers die dit gedrag hebben moeten meemaken?

FRAM-9390
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door groningen » ma 28 apr 2014 02:19

Tja; Ajaxsupporters vind je helaas door het hele land. Zelfs in Kampen, Zwolle, Hoogeveen en Groningen. Heb het gisteravond mogen meemaken. Gelukkig had 1 het probleem dat hij zijn huissleutels niet bij zich had, dus was de vraag of er sleutels uit Roden aan moesten komen of het ruitje moest worden ingeslagen. Het was even druk met springen op de vloer vanaf Zwolle, maar dat hielden ze niet lang vol.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door pe_pe » ma 28 apr 2014 11:50

FRAM-9390 schreef:Zou het een mooie ICMm geweest zijn met herstelbare en mogelijk niet herstelbare schade-sporen?

Treinreiziger.nl heeft het over 40.000 euro schade aan in ieder geval 9 dubbeldekrijtuigen.

pe_pe
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door Nieuws » ma 28 apr 2014 23:04

Slooppartij door Ajax-hooligans: negen metro's vernield

28 april 2014

Feestende Ajax-supporters hebben gisteren negen metrostellen in Amsterdam vernield. Vervoersbedrijf GVB is boos en heeft aangifte gedaan bij de politie. “Wat een feestje had moeten zijn, ontaardde in een slooppartijtje", zegt een woordvoerder van GVB. De vernielde metro's hebben allemaal schade aan de binnenkant: er zijn vooral stoelen losgetrokken. Het plafond van een nieuwe Metropolis-metro is er half uitgetrokken, zegt de woordvoerder.

Bij een tram werd gisteravond een ruit ingegooid met een steen. Het is niet duidelijk of die schade ook te linken is aan de feestende voetbalsupporters. Het GVB kan geen schadebedrag noemen. Door de inzet van reservemateriaal en hard doorwerken van de reparateurs hebben reizigers vanmorgen geen last gehad van de schade aan de metro's.

Bron: RTL Nieuws

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door Gereke » di 29 apr 2014 10:01

Een nekschot voor die gasten.

Gereke
Bericht Re: Voetbaltreinen door eelkevd » di 29 apr 2014 15:37

En dat van een Amsterdammer?

Vind je dat niet een beetje overdreven, ik zou ze een reisverbod opleggen, of desnoods aan huis ketenen.

eelkevd
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door Gereke » di 29 apr 2014 15:41

Amsterdammer staat niet gelijk aan Ajacied. Ik heb ondertussen zo'n hekel gekregen aan dat volk dat ik me ondertussen volledig distantieër van alles wat met Ajax te maken heeft, en dat hebben ze er zelf naar gemaakt. Ik zeg wel eens voor de grap gooi op een willekeurige zondagmiddag een bom op de voetbalstadions, dan zijn we direct van alle begrotingsproblemen verlost.

Maar vastketenen aan huis ook goed, dan maken we er direct een opbenbare lynchpartij van.

Gereke
Bericht Re: Voetbaltreinen door SuperGhost » di 29 apr 2014 15:46

Ik denk dat je dan alleen maar een grotere begrotingsprobleem krijgt, want voetbal levert de belastingbetaler netto geld op. knipoog

Maar het gedrag van de harde kern van Ajax is al jaren schandalig. Dat volk mag inderdaad eens hard aangepakt worden, net zoals dat volk van NEC dat ook elke keer weer problemen veroorzaakt. ADO (dat vroeger de 'rellenclub' was) heeft zich daarin al enorm verbetert, dus dat aanpakken kan weldegelijk.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door pe_pe » di 29 apr 2014 16:30

Hoe levert dat de belastingbetaler geld op? De inzet van politie/ME bij wedstrijden komt voor rekening van de belastingbetaler, een groot deel van de uitzendrechten wordt via de NOS ook opgehoest door de belastingbetaler en de stadions betalen veel clubs ook al niet meer zelf.

pe_pe
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door Gereke » di 29 apr 2014 16:43

Ik doel trouwens ook niet op het voetbal an sich maar op het feit dat het merendeel van die fans bestaat uit onrendabelen.

Gereke
Bericht Re: Voetbaltreinen door SuperGhost » di 29 apr 2014 22:17

pe_pe schreef:Hoe levert dat de belastingbetaler geld op? De inzet van politie/ME bij wedstrijden komt voor rekening van de belastingbetaler, een groot deel van de uitzendrechten wordt via de NOS ook opgehoest door de belastingbetaler en de stadions betalen veel clubs ook al niet meer zelf.
Politie/ME wordt over het algemeen ook niet ingezet in het stadion, dat moeten de clubs volledig zelf regelen (daarbuiten mogen ze dat niet regelen). Dit even ter nuance.

De kosten van politie is niet zo hoog. Volgens de regering zou dit 30 miljoen zijn (al beweren de clubs dat dit bedrag lager is. Sowieso zetten sommige gemeenten ook onnodig veel politie in buiten de stadions).
De uitzendrechten kun je niet als kostenpost noemen, omdat hier ook nog reclame-inkomsten tegenover staan. Bovendien is dit ook niet nodig, want er zijn genoeg andere partijen die ze willen kopen. Bovendien is de NOS geen staatsbedrijf, maar een zelfstandige stichting. Hoe ze de subsidie uitgeven moeten ze zelf weten, maar ze krijgen geen extra geld om de samenvattingsrechten te kunnen kopen.
Feitenlijk zijn de kosten dus maar 30 miljoen per jaar volgens dat betwistbare bedrag.

De inkomsten zijn echter veel hoger, onder de inkomsten vallen onder andere alle belastingen die een normaal bedrijf ook moet betalen. Met name de omzetbelasting en de loonbelastingen tellen aardig mee natuurlijk.

Als je alleen de omzetbelasting zou uitrekenen die de clubs moeten betalen, dan kom je al ruim boven die politiekosten uit. De begrotingen van de clubs uit alleen de Eredivisie zijn zo'n 400 miljoen euro. Grotendeels zal dit tegen 21% zijn en een zeer klein deel slechts tegen 6%. Voor het gemak gebruik ik maar 20%, dan levert dat al zo'n 80 miljoen aan omzetbelasting op. Dat is al meer dan 2,5x zo veel als de kosten die het voetbal maakt. En dan heb ik de Jupiler League én het KNVB-elftallen nog niet eens meegeteld (terwijl die wel meegeteld zijn in de politiekosten) en ook nog niet eens alle overige belastingen meegeteld.

De crisisheffing die de clubs de afgelopen 2 jaar hebben moeten betalen, leverde de staat ook nog eens 50 miljoen op volgens de berekeningen van de KNVB.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Bericht Re: Voetbaltreinen door eelkevd » wo 30 apr 2014 09:05

Gereke schreef:Amsterdammer staat niet gelijk aan Ajacied. Ik heb ondertussen zo'n hekel gekregen aan dat volk dat ik me ondertussen volledig distantieër van alles wat met Ajax te maken heeft, en dat hebben ze er zelf naar gemaakt. Ik zeg wel eens voor de grap gooi op een willekeurige zondagmiddag een bom op de voetbalstadions, dan zijn we direct van alle begrotingsproblemen verlost.

Maar vastketenen aan huis ook goed, dan maken we er direct een opbenbare lynchpartij van.

Aha.

Zou het niet een slimmer idee zijn om de suppoosten goed fouilleren te leren, zorgen dat ze geen explosieven mee naar binnen nemen en daarna de uitgangen dichtmetselen, met 2 uur moet dat wel drogen. En anders Amsterdam ommuren :idee:

eelkevd
Bericht Re: Voetbaltreinen door Gereke » wo 30 apr 2014 13:28

eelkevd schreef: En anders Amsterdam ommuren :idee:

Begin je nou weer? Amsterdam staat niet gelijk aan Ajax.

Gereke
Bericht Re: Voetbaltreinen door PvdO » do 01 mei 2014 16:56

Een groot probleem bij Ajax is ook de dreigcultuur, dat je als directielid niks kan zeggen zonder dat heel vak 410 of hoe die idiotenclub zich ook mag noemen je voordeur in komt trappen. Elke vorm van maatregel levert gezever op en het wordt tijd dat Ajax elke band met die gasten door gaat snijden, publiek afstand neemt en degenen die de wet overtreden aan gaat geven.

PvdO
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Voetbaltreinen door Gereke » do 01 mei 2014 17:10

Overigens waren het ook agenten die met getrokken pistolen voor de kuip stonden. De hele ultracultuur in het voetbal is een gezwel, niet alleen bij Ajax.

Gereke
Bericht Re: Voetbaltreinen door eelkevd » do 01 mei 2014 19:16

daar heb je wel gelijk in, t lijkt wel alsof de tegenstander een vijand is die ook emotioneel aangevallen moet worden. Als je die afbeeldingen ziet bij de nieuwsberichten met spandoeken aan de tribunes.

Maar waarom dan treinen of bussen gemolesteerd moeten worden snap ik niet. Want fans van andere voetbalclubs zijn er niet bij, zou het puur gaan om in het nieuws te komen, van kijk ons een gevaarlijk zijn?

eelkevd
Bericht Re: Voetbaltreinen door SuperGhost » do 01 mei 2014 22:28

eelkevd: ik denk eerder dat het gewoon aan het volledig ontbreken van elk moreel besef en fatsoen is. Ze slopen dat alleen maar omdat ze het leuk vinden en omdat 'het kan', ze willen er denk ik helemaal niets mee bereiken. Dat soort gasten horen gewoon niet in de maatschappij thuis.

SuperGhost
Bericht Re: Voetbaltreinen door Nieuws » zo 30 nov 2014 16:05

NS: Vaste reizigers belangrijker dan voetbalfans naar Eindhoven

30 november 2014

De voetbaltopper tussen PSV en Feyenoord wordt dinsdagavond niet gespeeld, omdat NS de vaste reizigers voorrang geeft boven voetbalfans. NS weigert reizigers in de avondspits van dinsdag te duperen, omdat er twee treinen met twaalfhonderd supporters uit Rotterdam met speciale veiligheidsmaatregelen naar Eindhoven moeten rijden.

De fans mogen niet met de bus of op eigen gelegenheid naar de risicowedstrijd. Omdat NS de noodzakelijke treinen ergens vandaan moet halen, zouden hierdoor elders in het land reizigers dinsdag in de avondspits moeten staan. ,,We moeten twee keer vier dubbeldekkers inzetten voor deze risicowedstrijd”, rekent een woordvoerder uit.

,,De gemeente Eindhoven wil niet dat de Rotterdamse supporters per bus naar Eindhoven komen. Maar wij willen niet dat onze vaste reizigers hier hinder van ondervinden. Je plant niet zomaar even een trein in de spits in. De forens die naar huis wil krijgt bij NS voorrang.”

Bron: Metro

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer