Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limburg?

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limburg? door Chrisdb » vr 07 nov 2014 21:43

Het viel me laatst op dat er in Limburg relatief strenger op kaartjes gecontroleerd wordt dan in de rest van Nederland als er werkzaamheden aan het spoor zijn.
Terwijl in bijvoorbeeld Eindhoven, Utrecht, Arnhem of andere Noordelijke plaatsen de doorstroom bevordert wordt en S&V-medewerkers vooral servicegericht bezig zijn, wordt er in Limburg strenger opgelet en staan er twee, soms drie S&V'ers te controleren (zelfs een keer in samenwerking met politie, waarbij je even geheel doorgelicht wordt).

Hoewel ik er op zich geen problemen mee heb (iedereen behoort immers een kaartje te kopen, ook al is de trein nog zo vol, vallen alle bussen uit en meer van dat soort smoezen), vind ik het voor de doorstroom (vooral als je naar je werk bent en al veel eerder vertrokken bent) een ramp.

Ik vraag me dan ook vooral af, WAAROM:
Heeft Limburg zoveel zwartrijders? Hebben we er zoveel onrendabel volk wonen dat je bijna failliet gaat? Is NS in Limburg bezig met een spannende, fantastische actie die bijvoorbeeld opereert onder de naam 'Operatie Drugs- en Zwartrijdersvrij' waar een heuse taskforce in samenwerking met de politie op zit? Of ziet Limburg zichzelf dusdanig als deelstaat van Nederland dat het een eigen beleid hanteert en doorstroom op plaats 4, 5 en 6 zet?
Chris heeft zomerreces...

Chrisdb
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door en-es » vr 07 nov 2014 22:22

Waar zijn die controles dan? In trein, op station of in de bus? Heb eens vanwege werkzaamheden in de bus van Maastricht naar Sittard gereist maar niks gemerkt van strenge controles.

en-es
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door Chrisdb » vr 07 nov 2014 23:30

en-es schreef:Waar zijn die controles dan? In trein, op station of in de bus? Heb eens vanwege werkzaamheden in de bus van Maastricht naar Sittard gereist maar niks gemerkt van strenge controles.

Het station. En ze staan er echt!

Chrisdb
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door John » vr 07 nov 2014 23:36

Heb ook laatst een keer instapcontrole gehad in Meppel bij de treinvervangende bus naar Zwolle. Wellicht wordt er veel zwart gereden?

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door en-es » vr 07 nov 2014 23:48

In de vervangende bussen wordt normaal nooit gecontroleerd. Viel me vorige week in Baarn en Amersfoort wel op dat er mobiele in/uitcheckpaaltjes bij de bussen stonden.

en-es
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door Chrisdb » za 08 nov 2014 21:21

Hmm, zal wel mede met het drugstoerisme te maken hebben.

Topic kan dicht, antwoord is denk ik wel helder.

Chrisdb
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door en-es » zo 09 nov 2014 10:35

Ze willen voorkomen dat drugstoeristen gratis in de bus zitten?

en-es
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door Chrisdb » di 11 nov 2014 09:44

Als het daarop gericht is mag de controle van mij nog wel een paar tandjes omhoog.
Hou geregeld politiecontroles op de stations en in de bussen of treinen (afhankelijk of er werkzaamheden zijn) en pik alles eruit wat er ook maar junk- of gangsterachtig uit ziet. Is wat kort door de bocht, maar wel zo efficiënt (en dan wordt m'n belastinggeld eens goed besteed!)

Chrisdb
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door SvMp » vr 23 jan 2015 09:05

Gevolg van open grenzen.
Grenscontroles weer invoeren, dan houden we het tuig bij de grens al tegen.

SvMp
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door mat_64 » vr 23 jan 2015 15:48

Nee, het gevolg van jeugdwerkeloosheid en goede schoolprogramma's die leerlingen geïnteresseerd houden.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Strengere kaartcontrole tijdens spoorwerkzaamheden Limbu door Chrisdb » wo 04 feb 2015 23:10

Vraag me overigens wel af of er een anti-zwartrij operatie of taskforce aan de gang is. Gisteren hing er zelfs politie rond bij een controle.

Chrisdb

Plaats een reactie

Keer terug naar Reizigersvervoer