Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Mat ’64 kan tot 2017 in dienst blijven

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door ReisThijs » ma 27 jan 2014 12:45

John schreef:Hoe lang blijft dit materieel nog rondrijden?
Tot het verlopen van de uiterste revisietermijn en/of tot er een vervanger voor is. Wat allebei nog wel een paar jaar zal duren.

Avatar gebruiker
ReisThijs
Berichten: 3248
Geregistreerd: di 10 jan 2006 14:03
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door Chrisdb » ma 27 jan 2014 18:17

ReisThijs schreef:
John schreef:Hoe lang blijft dit materieel nog rondrijden?
Tot het verlopen van de uiterste revisietermijn en/of tot er een vervanger voor is. Wat allebei nog wel een paar jaar zal duren.


... nadat het nog een tijdje in Limburg ingezet is knipoog
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door SuperGhost » ma 27 jan 2014 18:19

dat kan maar tot 2017, daarna rijdt daar niet meer NS, maar een regionale vervoerder.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Berichten: 14731
Geregistreerd: vr 01 aug 2008 15:36
Woonplaats: Nijmegen/Eibergen
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door John » di 28 jan 2014 02:56

ReisThijs schreef:tot er een vervanger voor is.

DDAR komt toch binnenkort weer de baan op? Is dat niet afdoende om plan V aan de kant te zetten?

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door ReisThijs » di 28 jan 2014 12:01

Ik vraag me af of dat genoeg is.
Er is sprake van 19 driedelige DDAR, die voor een deel bedoeld zijn om (indirect) ICR vrij te spelen voor de komende revivise + inzet op de HSL. Dat lijkt dus meer vervanging dan uitbreiding in het 'sprintersegment'.

Over een paar jaar, 2016/2017, ligt het vast weer heel anders:dan zijn de grote revisies geweest (DDZ, ICR, VIRM) en heeft NS weer wat minder sprinterverbindingen (Limburg, Hoekselijn, Gouda-Alphen). Dan is het materieelbestand heel wat ruimer dan nu.

Avatar gebruiker
ReisThijs
Berichten: 3248
Geregistreerd: di 10 jan 2006 14:03
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door eelkevd » di 28 jan 2014 15:34

DD-AR als in de trein met groene bankjes en niet gereviseerd? Waarom zetten ze dan de oudste DDM stammen niet in? Zijn deze voorbij hun complete revisie datum?

eelkevd
Berichten: 2445
Geregistreerd: za 26 aug 2006 11:43
Woonplaats: Best
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door Klaasje » di 28 jan 2014 18:17

Het nadeel van DDM is dat de vloeren niet meer goed zijn en dat er een minder handig remsysteem bij zit.

Klaasje
Berichten: 1826
Geregistreerd: za 07 mei 2011 11:09
Woonplaats: Groningen
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door eelkevd » di 28 jan 2014 18:42

Ai, je kan natuurlijk geen reizigers verliezen onderweg ja... knipoog

eelkevd
Berichten: 2445
Geregistreerd: za 26 aug 2006 11:43
Woonplaats: Best
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door Chrisdb » di 28 jan 2014 23:29

eelkevd schreef:Ai, je kan natuurlijk geen reizigers verliezen onderweg ja... knipoog


Zover zal het wel niet komen knipoog
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door FRAM-9390 » di 04 feb 2014 22:59

John schreef:Weet iemand wat de actuele stand van zaken is met het buiten dienst stellen van Mat'64? Hoe lang blijft dit materieel nog rondrijden?

Ze rijden sinds het ingaan van de huidige dienstregeling weer zeer actief op de Sprinter-lijn Apeldoorn-Almelo. Waar voorgaande jaren SGM de Plan V nagenoeg had verdreven is er nu nog amper SGM op deze lijn.

Plan V strikes back!!! cool

FRAM-9390
Berichten: 133
Geregistreerd: zo 13 jan 2013 21:11
Woonplaats: Railcity
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door Chrisdb » wo 05 feb 2014 11:59

FRAM-9390 schreef:
John schreef:Weet iemand wat de actuele stand van zaken is met het buiten dienst stellen van Mat'64? Hoe lang blijft dit materieel nog rondrijden?

Ze rijden sinds het ingaan van de huidige dienstregeling weer zeer actief op de Sprinter-lijn Apeldoorn-Almelo. Waar voorgaande jaren SGM de Plan V nagenoeg had verdreven is er nu nog amper SGM op deze lijn.

Plan V strikes back!!! cool


Mooi glimlach Prima treinen!
In Limburg rijden ze ook nog rond, zie hier ook niet snel SLT oid naartoe komen.


Laten we dat stukje Werkspoor svp koesteren...
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door eelkevd » wo 05 feb 2014 12:03

Ik denk zo dat de huidige plan V's niet meer door Werkspoor gemaakt zijn. cheer down

Gisteren reed er hier in 's-Hertogenbosch 3 setjes plan V langs als 9600 naar Nijmegen

eelkevd
Berichten: 2445
Geregistreerd: za 26 aug 2006 11:43
Woonplaats: Best
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door Gereke » wo 05 feb 2014 12:08

Wat moeten jullie toch met die oude rommel. spieren laten zien

Gereke
Berichten: 2239
Geregistreerd: ma 14 feb 2011 23:41
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door pe_pe » wo 05 feb 2014 12:22

eelkevd schreef:Ik denk zo dat de huidige plan V's niet meer door Werkspoor gemaakt zijn. cheer down
Van de series V4 (441-461) en V6 (472-483) die door Werkspoor gebouwd zijn, rijdt als het goed is het grootste deel nog rond. Ik kom erop uit dat 20 van de 47 niet-terzijdestaande en niet-gesloopte plan V's door Werkspoor zijn gebouwd, als de gegevens op die site kloppen en ik goed geteld heb.

pe_pe
Berichten: 3148
Geregistreerd: do 16 jun 2011 21:36
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door eelkevd » wo 05 feb 2014 13:07

Gereke schreef:Wat moeten jullie toch met die oude rommel. spieren laten zien

Nou ik vind het toch altijd meer als een trein aanvoelen dan een SLT. En oud =/ slecht... Amsterdam staat ook vol met oude panden bijvoorbeeld. knipoog

pe_pe schreef:Van de series V4 (441-461) en V6 (472-483) die door Werkspoor gebouwd zijn, rijdt als het goed is het grootste deel nog rond. Ik kom erop uit dat 20 van de 47 niet-terzijdestaande en niet-gesloopte plan V's door Werkspoor zijn gebouwd, als de gegevens op die site kloppen en ik goed geteld heb.

Dat wist ik niet. Dus er rijd nog veel spul rond uit Utrecht glimlach Dankje!

eelkevd
Berichten: 2445
Geregistreerd: za 26 aug 2006 11:43
Woonplaats: Best
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door Chrisdb » wo 05 feb 2014 13:19

Gereke schreef:Wat moeten jullie toch met die oude rommel. spieren laten zien


Zit in ieder geval beter dan SLT of SGM spieren laten zien
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door PvdO » wo 05 feb 2014 13:28

Wat, die uit elkaar donderende veel te rechtop staande banken voor beenlozen? Ik vind SLT echt veel prettiger zitten!

PvdO
Berichten: 593
Geregistreerd: vr 18 mei 2012 16:24
Woonplaats: Lund (S)
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Buitendienststelling Plan V door wauwthur » wo 05 feb 2014 13:41

Enige voordeel van die oude bakken is het toilet, verder mag hij echt bij het schroot. Ik hou trouwens wel van het neusje duim omhoog
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 698
Geregistreerd: ma 30 aug 2010 20:25
Woonplaats: Enschede
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
 

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten