Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing'?

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing'? door Chrisdb » wo 20 jan 2016 22:08

Vandaag lag in het zuiden des lands op o.a. Maastricht de reisinformatie eruit. Er werd omgeroepen dat het om een storing ging.
Ik vind dit persoonlijk erg toevallig maar tegelijkertijd ook zéér boeiend (uit vakoverwegingen).

In december heeft NS namelijk de websites NS.nl en NSinternational.nl vernieuwd. Tegelijkertijd nemen de gele borden af, geen idee welke hond die borden nog leest, en moet NS als een gek bezuinigen met dank aan het Fyra-geklungel. Tijd voor onderzoek dus! Als 'push'-strategie zou het onbeschikbaar maken van de digitale vertrekborden an sich best begrijpelijk zijn, zodat je op die manier kan onderzoeken of je websitegebruik in het geval van actuele reisinformatie stijgt. Tegelijkertijd zou je in zulke gevallen kunnen bijhouden hoeveel mensen de gele borden gaan bekijken en hoe vaak bijvoorbeeld de app gedownload wordt.
Al met al is die "storing" qua communicatie-vakgebied zeer interessant en bied het enorm veel kansen :)

Natuurlijk kun je enqueteurs inzetten, maar wie wil er immers nog een vragenlijst invullen?

Ik weet dat dit een aardige complottheorie-vraag is, maar

Betrof het platliggen van de reisinformatie op diverse stations een storing of een "storing"?
Chris heeft zomerreces...

Chrisdb
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing door John » do 21 jan 2016 01:07

Eerlijk gezegd vraag ik mij na het lezen van deze post vooral af waarom jij zo achterdochtig bent :p

Natuurlijk, met apps en dergelijke is veel meer reisinfo op maat mogelijk maar toch denk ik dat treinaanwijzers op het perron voorlopig niet gemist kunnen worden, al was het maar voor de app-gebruiker die een laatste bevestiging zoekt. Ook op de wegen is bewegwijzering nog niet verdwenen, ondanks dat vrijwel iedereen navigatie gebruikt naar niet bekende bestemmingen.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing door LOF » vr 22 jan 2016 12:41

Het zou mij niets verbazen als Chrisdb gelijk heeft hoor. Er is veel discussie over de gele vertrekstaten, misschien wil de NS het gebruik van deze oude meuk tijdens een storing peilen.

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing door eelkevd » vr 22 jan 2016 14:58

Ik denk dat niet, wel zouden ze wanneer het gebeurd uiteraard dit gaan monitoren maar denk niet dat ze een storing uitlokken. Hooguit iets langer laten duren om te testen.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing door Roberta » vr 22 jan 2016 18:46

Het is gewoon een wraakactie van de drukkerij die de gele vertrekstaten maakt :D .

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Reisinformatiesysteem stations plat: storing of 'storing door Chrisdb » vr 19 feb 2016 22:20

LOF schreef:Het zou mij niets verbazen als Chrisdb gelijk heeft hoor. Er is veel discussie over de gele vertrekstaten, misschien wil de NS het gebruik van deze oude meuk tijdens een storing peilen.

Doet me een beetje denken aan een phpBB-forumhost uit begin jaren 2000.

Die had zowel gratis als premium forums. Omdat ze een tekort van 25% op hun totale financiën hadden, hebben ze toen de gratis fora uitgezet om mensen te bewegen naar een premium account over te gaan (dat was destijds voor mij de reden zelf een domeintje en andere software aan te schaffen voor m'n toenmalige site). Hoe ik dat weet? Ik zat in de klankbordgroep van dat forum en zijn al vroeg in de plannen betrokken.

Het is een kromme vergelijking, maar begrijpelijk vanuit marketingoverwegingen gezien.
Chris heeft zomerreces...

Chrisdb
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Reizigersvervoer