Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Reizigersvervoer
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

SLT: Sprinter LightTrain

Discussies, vragen en opmerkelijke reiservaringen.

Plaats een reactie

Bericht SLT: Sprinter LightTrain door Marc-sch » do 24 jan 2008 18:22

Vandaag ben ik afgereisd naar Bkd, Bokkeduinen Amersfoort.

Daar is vanacht de eerste SLT aangekomen

Foto's vind je op mijn site: http://www.spoortechniek.nl

Marc-sch
Berichten: 28
Geregistreerd: ma 14 jan 2008 18:58
Woonplaats: Delft
Bericht door Sporenplan.nl » do 24 jan 2008 20:11

Nog wat foto's gevonden: http://www.flickr.com/photos/23128087@N04/?saved=1

Aangezien het beestje SLT wordt genoemd, 3 BAKKEN heeft en met WATERgekoelde motoren rond tuft is een bijnaam niet echt moeilijk meer...

Meer zeg ik niet, er zijn ook minderjarigen op t forum ;).
Webmaster Sporenplan.nl - Gleisplan.net

Avatar gebruiker
Sporenplan.nl
Medewerker Spooraannemer
Medewerker Spooraannemer
Berichten: 262
Geregistreerd: ma 19 dec 2005 23:38
Woonplaats: Den Haag
Bericht door Reiziger Delft » do 24 jan 2008 20:12

Het zijn toch echt 4 bakken ik was het niet . Deze zijn wel wat korter dan de gemiddelde bak van een NS-trein.

Avatar gebruiker
Reiziger Delft
Berichten: 2240
Geregistreerd: di 19 okt 2004 12:52
Woonplaats: Delft
Bericht door Dubbele P » do 24 jan 2008 20:19

Leuk treintje! Ik ken een foto van een 6400 die de eerste Railhopper vanuit Duitsland naar Nederland brengt. Dit doet me daaraan denken moet ik zeggen glimlach Ik hoop echter dat deze treinen een langer leven beschoren zullen zijn...

Waarom is deze 2402 eigenlijk de eerste afgeleverde trein? Normaal zou je verwachten dat men bij 2401 begint te nummeren.

Dubbele P
Berichten: 459
Geregistreerd: ma 12 maart 2007 22:36
Bericht door treinfan » do 24 jan 2008 20:21

2401 maakt nog testritten ;-)

treinfan
Berichten: 1275
Geregistreerd: wo 22 nov 2006 14:52
Woonplaats: de media-stad
Bericht door Jurjen » vr 25 jan 2008 00:47

En... Waarom zijn die deuren zo ziemlich raar geordend? 3 in het midden en dan aan weerszijden van de trein nog 2.. Niet echt equally divided. Weet iemand wat daar de logica van is? In het midden bij die 2 deuren vlak na elkaar bevind zich de spits-stapel-zone, waardoor per deur in de spits toch even veel mensen in- en uitstappen?

Avatar gebruiker
Jurjen
Berichten: 1643
Geregistreerd: ma 15 dec 2003 16:34
Woonplaats: Alkmaar
Bericht door Caspar » vr 25 jan 2008 00:51

Er zijn er zo te zien 4 in het midden :wink:

Avatar gebruiker
Caspar
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Berichten: 1519
Geregistreerd: vr 02 feb 2007 22:18
Bericht door Marko » vr 25 jan 2008 01:14

Jurjen schreef:En... Waarom zijn die deuren zo ziemlich raar geordend? 3 in het midden en dan aan weerszijden van de trein nog 2.. Niet echt equally divided. Weet iemand wat daar de logica van is?
Ja. het is geen trein maar een opgevoerd trammeke des duivels

Marko
Berichten: 3664
Geregistreerd: do 20 nov 2003 22:08
Bericht door Trein-O-Fiel » vr 25 jan 2008 03:28

Komende maandag/dinsdag trouwens ATB- en detectiemetingen. glimlach

Trein-O-Fiel
Berichten: 3153
Geregistreerd: ma 23 feb 2004 18:58
Bericht door ES 64 U2-100 » vr 25 jan 2008 09:09

Dubbele P schreef:Leuk treintje! Ik ken een foto van een 6400 die de eerste Railhopper vanuit Duitsland naar Nederland brengt. Dit doet me daaraan denken moet ik zeggen glimlach
Dat was of niet de eerste Railhopper of het was geen 6400 want het was toch echt de 2330 die de eerste SM'90 naar Zwolle bracht.

ES 64 U2-100
Berichten: 64
Geregistreerd: za 17 nov 2007 22:36
Bericht door bjarnoldus » vr 25 jan 2008 12:04

Die kleuren van dat ding verbaasd NS begint met deze kleurstelling en het schrappen van het comfort echt een soort rijdende Blokker te worden.

Laatst nog een bericht in de Metro van een reiziger die van de auto naar trein was overgestapt, die zich voornamelijk ergerde aan koude wachtruimten, geen catering aan boord en niet zozeer aan de snelheid.

bjarnoldus
Berichten: 446
Geregistreerd: do 08 jun 2006 00:43
Bericht door Reiziger Delft » vr 25 jan 2008 20:00

Ik woon aan de ICK lijn Den Haag --> Venlo, en ik heb het gevoel dat ICK door de ene helft van de mensen wordt gehaat, en de anderen helft het geweldig vind. Veel gehoord commentaar is dat de deurtjes moeilijk te openen zijn.

Avatar gebruiker
Reiziger Delft
Berichten: 2240
Geregistreerd: di 19 okt 2004 12:52
Woonplaats: Delft
Bericht door Voorheen_Daan » vr 25 jan 2008 20:34

Ik vind ICK heerlijk materieel. En die deuren? Gewoon flink aan trekken/duwen glimlach

Voorheen_Daan
Berichten: 2368
Geregistreerd: do 12 mei 2005 18:46
Bericht door Playertwo » vr 25 jan 2008 20:44

Reiziger Delft schreef:Ik woon aan de ICK lijn Den Haag --> Venlo, en ik heb het gevoel dat ICK door de ene helft van de mensen wordt gehaat, en de anderen helft het geweldig vind. Veel gehoord commentaar is dat de deurtjes moeilijk te openen zijn.


De deuren is een kwestie van eventjes oefenen. Je kan zeggen wat je wil over ICK, maar de stoelen zitten erg goed in vergelijking met bijv. IRM. Persoonlijk zit in dan liever in die 'oostblokrijtuigen' dan op een stoel waar je niet prettig in zit. Hopelijk is daar wel rekening mee gehouden in de nieuwe sprinters.

Helaas dat de catering op de binnenlandse IC's al een tijdje terug is afgeschaft.

Playertwo
Berichten: 3918
Geregistreerd: di 04 sep 2007 17:13
Woonplaats: Waar mijn huis woont
Bericht door Joffrey-ICMm » vr 25 jan 2008 21:34

Bij mij ook liever ICK dan VIRM want ik vind een VIRM ook niet echt zo comfortabel (helemaal als je ermee van Groningen naar Utrecht moet),alleen vind ik de eerste klas in ICK bagger,dan ga ik meestal 2de klas zitten als ik lentetoer of iets in die geest heb

Avatar gebruiker
Joffrey-ICMm
Berichten: 94
Geregistreerd: do 10 jan 2008 17:18
Woonplaats: Midwolde (in de buurt van Groningen)
Bericht door Marko » vr 25 jan 2008 23:26

Ondertussen de nieuwe aanwinst op Bokkeduinen zien staan. Ziet er in het echt toch beter uit dan op de foto's, al blijft het in mijn ogen een plustrammetje.

Marko
Berichten: 3664
Geregistreerd: do 20 nov 2003 22:08
Bericht door Spoorman » za 26 jan 2008 21:11

Mensen!
De testritten voor komende maandag zijn afgelast.
Dit omdat bombadier niet optijd personeel kan leveren.
voor alsnog gaan dinsdag en de rest wel gewoon door maar de maandag dus NIET!!!
Deze gebruiker heeft een permanente ban wegens het illegaal uitgeven voor machinist

Spoorman
Berichten: 387
Geregistreerd: vr 07 dec 2007 18:23
Woonplaats: Duiven
Bericht door BR628 » zo 27 jan 2008 19:23

Afbeelding
Daar issie dan, mijn eerste foto van de SLT 2402, de nieuwe sprinter van NSR. Hier staat hij te Amersfoort Bokkeduinen van het weekendrust te genieten, om vanaf dinsdag testritten te gaan rijden.

Om de scherpe randjes niet te hoeven zien, even op de foto klikken voor een grotere foto!

Avatar gebruiker
BR628
Berichten: 2294
Geregistreerd: di 27 jun 2006 09:59
 

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Reizigersvervoer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron