Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in het buitenland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

London Underground

Nieuws, vragen en discussies over het bus, tram, metro en het overig OV in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Londense Metro door Rick » do 26 jan 2012 19:59

Nogmaals, dat kun je in de tunnels nergens kwijt. Verder is het zo dat GSM-masten/ontvangers van een telecombedrijf zijn en niet van TfL (Transport for London). Wi-Fi netwerken ook niet, maar dat gaat wel een stuk makkelijker omdat je niet in tunnels hoeft te zijn e.d. Zeker als het alleen op de stations is. Bovendien, niemand verplicht je ervan gebruik te maken.

Ik zie het probleem verder ook niet, als er een OV-bedrijf is wat flink aan het investeren in materieel, infrastructuur, reisinformatie, veiligheid en wat dan ook, dan is het TfL.

Rick
Bericht Re: Londense Metro door Fabian-uit-DE » vr 27 jan 2012 00:15

Is er het probleem, dat de meeste Londense tunnels gewoon te smal voor gsm-infrastructuur zijn? Want op München na is voor zowel ik weet elke Duitse U-Bahn voorzien van gsm, en de Metro in Amsterdam en Rotterdam ook?

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: Londense Metro door Rick » vr 27 jan 2012 00:22

Dat is het probleem aan de ene kant, maar aan de andere kant zijn de meeste lijnen daar "deeplevel" (Jubilee, Northern, Piccadilly, Bakerloo, Central, Waterloo & City, Victoria), op zo'n 20 meter onder de grond. De GSM-signalen kunnen daar niet bij, omdat er teveel (grond, riolering, elektriciteitskabels e.d.) boven ligt. De sub-surface lijnen (Metropolitan, Circle, District, Hammersmith & City) hebben over het algemeen wel GSM en 3G dekking.

De Rotterdamse en Amsterdamse metro liggen veel dichter bij het oppervlak, net zoals de sub-surface metrolijnen in Londen, en hebben meestal wel GSM en 3G dekking.
In de Rotterdamse metro heb ik geen 3G ontvangst (T-Mobile, maar misschien KPN of Vodafone wel) en op Blijdorp (17 meter diep) ook geen GPRS, wel GSM.

Rick
Bericht Re: Londense Metro door Fabian-uit-DE » vr 27 jan 2012 00:36

Eigenlijk is er in ieder geval speciale infrastructuur in de tunnel voor nodig, hebben ze ook in Duitse ICE-tunnels en de ICE-treinen zelf geplaatst.

Maar ik zie, dat GSM- en UMTS-dekking in de Münchense metro nu mogelijk is. glimlach

Foto's van GSM-repeaters in Duitse tunnels vind je hier: http://www.nobbi.com/gallery/galleryn.html (laatste foto's)

En de Pfingstberg-Tunnel: http://www.eisenbahn-tunnelportale.de/l ... innen.html

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Bericht Re: Londense Metro door Ubahn » ma 30 jan 2012 15:13

Rick schreef:Dat is het probleem aan de ene kant, maar aan de andere kant zijn de meeste lijnen daar "deeplevel" (Jubilee, Northern, Piccadilly, Bakerloo, Central, Waterloo & City, Victoria), op zo'n 20 meter onder de grond. De GSM-signalen kunnen daar niet bij, omdat er teveel (grond, riolering, elektriciteitskabels e.d.) boven ligt. De sub-surface lijnen (Metropolitan, Circle, District, Hammersmith & City) hebben over het algemeen wel GSM en 3G dekking.

De Rotterdamse en Amsterdamse metro liggen veel dichter bij het oppervlak, net zoals de sub-surface metrolijnen in Londen, en hebben meestal wel GSM en 3G dekking.
In de Rotterdamse metro heb ik geen 3G ontvangst (T-Mobile, maar misschien KPN of Vodafone wel) en op Blijdorp (17 meter diep) ook geen GPRS, wel GSM.

Dit klopt niet helemaal. Ook op de Sub-surfacelijnen heb je geen bereik in de tunnels en ondergrondse stations (ik ben van de zomer geweest en maakte veel gebruik van de Circle en District Line (hotel zat bij Tower Hill).

In de Rotterdamse metro heb ik niet overal bereik (GSM/3G/2G). Op de Beneluxlijn helemaal niet, maar in de oudere tunnels weer wel (2G).
In Amsterdam heb ik ook 2G (maar raar genoeg op Amstelstation Edge). (iPhone 3Gs)

Ik denk overigens ook niet dat die gsm-signalen van boven de grond naar de ondergrondse tunnels komen maar meer dat er een speciale netwerk is aangelegd. Dat moet ook wel voor de mobilofoonverbindingen.

Ubahn
Medewerker GVB
Medewerker GVB
Bericht Re: London Underground door mat_64 » ma 11 nov 2013 02:58

Even over de mobiele telefoontechniek. De G staat voor Generation.
G2: GSM (GPRS en Edge zijn hier subsets van)
G3: UMTS (HSPDA, HSUPA zijn hier subsets van))
G4: LTE

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: London Underground door Nieuws » do 21 nov 2013 16:14

London Underground in 24-hour plans as ticket offices shut

21 november 2013

London Underground will run weekend services 24 hours under plans that also involve ticket office closures and up to 750 job cuts. The Night Tube will provide services on the Piccadilly, Victoria, Central, Jubilee and Northern lines.

But Transport for London (TfL) said every ticket office would close by 2015, resulting in the job cuts. The RMT union said it had "not ruled out" strike action in the run-up to Christmas over the "lethal" cuts.

Three-week process
For action to take place the RMT (Rail, Maritime and Transport Union) would have to hold a two-week ballot and give TfL seven days notice. In a tweet, the BBC's transport correspondent Richard Westcott said: "RMT just told me they haven't ruled out calling for strikes b4 Christmas on the #londonunderground"

The transport authority is facing a budget reduction of about £78m in the financial years of 2013 and 2014 and said the plans would help it save more than £40m a year. TfL says six major central London stations will have special customer points to help tourists and that every station will be staffed while the tube is running, having been moved out of ticket offices into station booking areas.

Bron: BBC

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: London Underground door groningen » ma 22 jun 2015 10:47

Op bepaalde gedeelte's gaat London Underground geen nachtpauze inlasten op vrijdag en zaterdag vanaf 12 september 2015.

Afbeelding
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: London Underground door groningen » wo 08 jul 2015 10:51

Staking vandaag vanaf 18 uur en morgen de hele dag.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: London Underground door en-es » za 07 nov 2015 01:23

Stoptreinen Liverpool Street-Shenfield worden voortaan door tfl rail gereden. De lijn staat nu ook op het metrolijnen plattegrond met een blauw-witte kleur. De stations hebben nieuwe blauwe tfl stationsborden. De zijlijn Romford-Upminster is nu in handen van London Overground.

en-es
Ontvangen Bedankjes: 2 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in het buitenland