Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in het buitenland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederland.

Nieuws, vragen en discussies over het bus, tram, metro en het overig OV in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederland. door R-K » za 24 mei 2014 22:10

Hallo, over een paar weken wil ik een dagje OVen in Duitsland met een schoenes tag ticket NRW. Hierbij wil ik met de bus bij Dinxperlo de grens over. Mijn vraag is: is de schoenes tag ticket NRW geldig vanaf Dinxperlo of moet ik een kaartje naar Suderwick kopen? En hoe zit het met geldigheid van Duitse voordeelkaartjes in bussen naar oa Winterswijk, Dinxperlo, 's Heerenberg en Nijmegen? Alvast bedankt voor de informatie.

R-K
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederl door SuperGhost » za 24 mei 2014 22:36

Het lijkt me dat dat Schönes Tag Ticket van NRW in alle busdiensten van NRW geldig is, dus ook die net over de grens eindigen.

In lijn 58 (Emmerich-Nijmegen) is zowel het Duitse tarief als de OV Chipkaart geldig op de gehele lijn, dus lijkt me dat het Schönes Tag Ticket gewoon geldig is op die gehele lijn.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederl door en-es » zo 25 mei 2014 17:43

Ik heb een paar jaar geleden ooit een NRW schönes tag ticket gekocht in de bus van Nijmegen naar Kleve bij de chauffeuse.

en-es
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederl door R-K » zo 25 mei 2014 17:55

http://www.niag-online.de/919-0-Tarifgebiet.html
Hier staat wel dat het VRR-tarief geldig is in de bussen naar 's Heerenberg, Millingen ad Rijn, Nijmegen, Groesbeek en Venlo. Ik weet niet of dat voor Schoenes Tag Tickets en Schoenes Wochenende Tickets ook geldt.

Probleem is dat Suderwick-Dinxperlo onder VGM valt en niet onder VRR en er staat haast niks over op de website over geldigheid van Duitse kaartjes op de bussen naar Dinxperlo (en Winterswijk)

R-K
Bericht Re: Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederl door Fabian-uit-DE » zo 25 mei 2014 18:08

Het SchönerTagTicket is overal geldig waar een NRW-Verbundtarif (uitgezonderd speciale overgangstarieven, b.v. naar Heerlen) gelig is. http://busse-und-bahnen.nrw.de/tickets- ... ionGroup=2

Voor VGM dus:

Code: Selecteer alles
12. Verzeichnis der Linien und Linienabschnitte, auf
denen außerhalb von NRW (ausgenommen Stadtgebiet
Osnabrück) PauschalpreisTickets des NRWTarifs
im ÖSPV anerkannt werden:
Linie von nach über Bemerkungen
R 71 Vreden Winterswijk Niederlande RegioBus
T 10 Barlo Winterswijk Niederlande TaxiBus
T 55 Oeding Winterswijk Niederlande Taxibus nur Sa.
T 88 Alstätte Enschede Niederlande Taxibus
C 7 Bocholt Dinxperlo Niederlande StadtBus Bocholt

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: Geldigheid Duitse voordeelkaartjes in bussen naar Nederl door R-K » zo 25 mei 2014 18:41

Oftewel, Schoenes Tag Tickets zijn gewoon geldig in de bussen naar Dinxperlo en Winterswijk (en ook naar 's Heerenberg en Nijmegen). Das fijn, scheelt een enkeltje Dinxperlo-Suderwick.

R-K

Plaats een reactie

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in het buitenland