Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in het buitenland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Bus naar Beuningen gespot in Cubaanse stad

Nieuws, vragen en discussies over het bus, tram, metro en het overig OV in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Bus naar Beuningen gespot in Cubaanse stad door lentjes » vr 04 jul 2014 16:47

HAVANA/ BEUNINGEN - Het is niet de eerste keer dat oude Nijmeegse bussen opduiken in het buitenland, maar deze geeft toch weer een komisch beeld: Lijn 14, Beuningen-Aalsterveld is gespot en gekiekt in Havana, de hoofdstad van Cuba.

De Duitse toerist Ernesto Krauskopf zette de bus op de foto en had al in de gaten dat Beuningen-Aalsterveld geen Cubaanse bestemming is. Hij is thuis op zoek gegaan naar de herkomst van de bus en kwam bij de gemeente Beuningen terecht.
Afbeelding
Een oude bus die vroeger in Beuningen reed, is gespot in Havana. foto: Ernesto Krauskopf

Hainje Daf
Beuningen deelde de foto donderdag op Facebook en er werd enthousiast op gereageerd. Het zou volgens buschauffeur Hans Arnoldussen een zogenoemde Hainje Daf zijn, een bus van Nederlandse makelij.

Nederlandse bussen die worden afgeschreven, vinden vaker hun bestemming in armere landen.

bron Degelderlander.nl

lentjes
Bericht Re: Bus naar Beuningen gespot in Cubaanse stad door SuperGhost » vr 04 jul 2014 18:21

Kan dit niet beter in het nieuws-topic? Anders krijgen we een wildgroei aan losse topics per klein berichtje dat de krant haalt.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Bus naar Beuningen gespot in Cubaanse stad door Stootblok » wo 09 jul 2014 11:45

Ach, zoveel onderwerpen zijn er nu ook weer niet over OV in het buitenland en dit is bijzonder genoeg voor een eigen topic. Doet mij denken aan een rit door Duitsland waar we in totaal rond de vijftig Connexxion-bussen hebben ingehaald, die op weg waren naar een tweede leven in de een of andere Oosteuropese stad.
*

Stootblok
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 17 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Bus naar Beuningen gespot in Cubaanse stad door zone5324bericht » wo 09 jul 2014 15:16

zo aan het lettertype van de filmrol te zien, zou ik zeggen een oude CVD-bus...

zone5324bericht
OV Medewerker

Plaats een reactie

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in het buitenland