Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Op en Rond de Rails

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Bedreiging met geweld - Veilige werkplek ?

Verhalen van OV-personeel

Plaats een reactie

Bericht Re: Bedreiging met geweld - Veilige werkplek ? door eelkevd » ma 01 feb 2016 15:31

Ok kan, maar goed. Lijkt mij onhandig om een bedrag als 80 ct te moeten betalen. Daarom dacht ik aan een bedrag als 1 of 2 euro. Waarschijnlijk 2 als de OV Chipkaart goedkoper moet zijn. Edinburgh ken ik niet. Hoe gaat het daar als je moet overstappen? Moet je dan opnieuw betalen (Londen namelijk wel)?

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Bedreiging met geweld - Veilige werkplek ? door mat_64 » ma 01 feb 2016 16:32

eelkevd schreef:Ok kan, maar goed. Lijkt mij onhandig om een bedrag als 80 ct te moeten betalen. Daarom dacht ik aan een bedrag als 1 of 2 euro. Waarschijnlijk 2 als de OV Chipkaart goedkoper moet zijn. Edinburgh ken ik niet. Hoe gaat het daar als je moet overstappen? Moet je dan opnieuw betalen (Londen namelijk wel)?

In Edinburgh is het voor een enkele rit zonder overstap (single ride) een dagkaart is £ 4.-, sinds januari is een single ride trouwens £ 1.50. (Van/naar de luchthaven geld een toeslag.)
En als de OV Chipkaart goedkoper moet zijn is een tarief van meer dan € 3,- nodig.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Bedreiging met geweld - Veilige werkplek ? door groentje » ma 01 feb 2016 17:02

En die luchthaventoeslag is duur, meer dan het dubbele van wat een gewoon ticket kost.
http://edinburghtrams.com/tickets/ticket-options
En dan klagen wij in België over de Diabolotoeslag...

groentje
Medewerker Infrabel
Medewerker Infrabel
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Op en Rond de Rails