Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Op en Rond de Rails

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

De Top zoveel van vreemde vragen - deel 2

Verhalen van OV-personeel

Plaats een reactie

Bericht De Top zoveel van vreemde vragen - deel 2 door Mikos » vr 11 maart 2011 17:40

De Top zoveel van vreemde vragen - deel 2

In onze Bar op het Forum kwam dit artikel voorbij met de 10 domste vragen aan stewardessen. Dat moest natuurlijk zorgen voor een Top zoveel van ons eigen OV-personeel op het Forum, die we daarnaar gevraagd hebben. Het resultaat staat hieronder! Deel 1 is hier terug te vinden.

Een buschauffeur:
P = (Potentieel) Passagier
C = Chauffeur

P: "Gaat deze bus naar Tiel?"
C: "Ik heb geen idee, ik ga even voor u kijken, loop maar mee"
* stapt achter het stuur vandaan en loopt met P naar voorkant van de bus *
C: "80 Amersfoort.... Nee, ik ga naar Amersfoort glimlach "

Een tramconducteur:
C = Conducteur
P = Passagier

Aangekomen op het eindpunt Sloterparkbad met lijn 7 staat er nog een lijn 7 voor ons, we parkeren de tram er direct achter...
P: "Meneer, meneer!! Welke lijn 7 vertrekt als eerst???"
C: " ach nee "

Een medewerker ProRail:
Toen Zevenaar nog een treindienstleider op het station had zitten een keer een meneer aan de deur van de post (we zaten in dezelfde ruimte als het loket). Meneer had de vorige trein gemist en stond nu al een uur te wachten op de volgende. Wanneer die nu eindelijk eens zou komen? Mijn antwoord dat dat over een paar uur zou zijn viel niet in goede aarde. Ben toen het gesprek maar niet meer aangegaan dat er rond 3 uur 's nachts echt geen stoptreinen meer rijden engel

Een buschauffeur:
Burgers Zoo, Arnhem. Passagier stapt in een Hess Trolleybus en hoort een piepje en kijkt mee op het diagnosescherm
"Brandstofniveau te laag"
P: "Oh, dus we komen niet ver?"
C: "Dit is een trolleybus, er is bovenleiding genoeg tong naar buiten "
P: "Ach ja, natuurlijk"

Een machinist:
Reiziger: Welke trein moet ik hebben naar Ede-Wageningen?
Machinist: Deze trein hier, op spoor 6.
Reiziger:Nou volgens mij staat er Den Helder op het bord (CTA) emo
Machinist:Nou volgens mij staat er ook bij dat die stopt op Ede-Wageningen
Reiziger: Ohja :idee: ach nee

Een buschauffeur:
C rijdt met een trolleybus.
P: "Waarom zet u elke keer de motor uit bij het verkeerslicht?"

Een medewerker ProRail:
Ooit (ik zat toen al op post Kijfhoek) werd ik midden in de dienst gebeld (zal rond een uur of 6 's avonds geweest zijn) door een teamleider van ons. Hij stond op station Arnhem maar er reden geen treinen.... Hem verteld dat dat niet zo vreemd is als je op de 2e dag van een 3-daagse staking van NS daar staat spieren laten zien We hebben hem uiteindelijk met een goederentrein mee laten rijden (niet voordat we alle treindienstleiders langs de lijn hadden geïnformeerd); iedere treindienstleider heeft die trein zoveel mogelijk laten roestrijden of met rare slingers over de emplacementen gestuurd... Toen die trein uiteindelijk IJsselmonde opreed belde de machinist, hij had zich uitstekend vermaakt met die rare routes maar er zat iemand naast hem die een beetje misselijk was roffel

Een buschauffeur:
Bij een halte:
C: "Goedemorgen!"
P: "Goedemorgen, ik moet naar Renkum. Kunt u een seintje geven bij de halte Europalaan?"
C: "Natuurlijk"
*Rijden rijden rijden*
C: "Volgende halte is Europalaan!"
* Niemand drukt op een stopknop, voor de zekerheid toch gestopt bij die halte en omgedraaid richting P *
C: "Dit is de Europalaan mevrouw!"
P: "Ja, vanaf hier was het nog 3 haltes!"
C: " cheer down "

Een medewerker ProRail:
Ooit eens een wandelaar van het schouwpad geplukt; meneer liep langs het spoor op de Kijfhoek. Op de vraag wat hij daar deed reageerde hij heel verwonderd met de vraag of dat niet mocht? Meneer bleek regelmatig vanaf station Barendrecht langs het spoor te gaan wandelen; want de machinisten toeterden en zwaaiden altijd zo vriendelijk naar hem... Leg dat maar eens uit tong naar buiten (maar daarmee wel een aantal weken rijden met lastgeving opgelost - de spoorwegpolitie heeft hem een gratis taxiritje aangeboden engel )

Een Kiosk-medewerker:
Voor mijn dienst bij de Kiosk, tijdens een seinstoring.
Reizigster: "Is mijn treinkaartje ook geldig in de bus?"
Ik: "Nee, de bussen zijn van Veolia, de trein is van NS."
Reizigster: "Ja, maar ik betaal toch om naar mijn bestemming gebracht te worden."
Ik: "Vraag het daar maar even..." Geen zin om daarover in discussie te gaan, want ik was al te laat. blozen

Een buschauffeur:
In Driel:
C: "Goedemiddag"
* P mompelt tegen vriendin achter haar dat de chauffeur dit never nooit gaat weten, ze legt haar strippenkaart neer *
P: "Naar Scherpenzeel a.u.b."
* C denkt hard na *
P: " tong naar buiten "
C: "15 strippen exact"
P: " blozen "
C: "Ik heb in beide concessiegebieden gereden U gaat met deze bus naar Arnhem CS, vanaf daar lijn 86 naar Wageningen, dan lijn 87 tot Veenendaal Centrum en vanaf daar lijn 80 naar Amersfoort"
P: " blozen "

Een medewerker ProRail:
Goeie vraag ooit op de Waalhaven van een wandelaar die ineens midden op het emplacement stond; hoe laat de trein naar Rotterdam vertrok. Mijn antwoord dat hij op een goederenstation stond en daar niet mocht komen en een eindje verderop de bus maar moest nemen leverde als tegenreactie op "Ja maar hier rijden treinen en ik wil met de trein naar Rotterdam" Tja...
Deze verhalen komen uit de Besloten Personeelsdelen op ons forum. Daar heeft alleen OV-personeel toegang. Werk jij in het OV en wil je ook toegang tot de Besloten Personeelsdelen? Neem dan contact op met het Team!

Mikos
Bericht Re: De Top zoveel van vreemde vragen - deel 2 door SRich » vr 11 maart 2011 20:21

geweldig, heb me kapot gelachen roffel
Ik Spoor Niet
Laurent: "En wat verwacht je nu? Dat de NS van te voren gaan communiceren: Let op, donderdag 13 Januari is het spoor gestremd vanwege een ongeluk dat nog moet gebeuren?"

SRich
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: De Top zoveel van vreemde vragen - deel 2 door Pijnackerbus » vr 11 maart 2011 23:25

Wat krijgt men toch vreemde vragen roffel

Pijnackerbus

Plaats een reactie

Keer terug naar Op en Rond de Rails