Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Op en Rond de Rails

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu)

Verhalen van OV-personeel

Plaats een reactie

Bericht Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu) door Mikos » vr 01 apr 2011 10:51

Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmedewerker Veiligheid en Milieu)

In de serie Op stap met... gaat onze razende reporter Mikos voor Opeens Had Ik Het... op stap met mensen die in het Openbaar Vervoer werken. In deze vijfde aflevering gaat hij op bezoek bij Gilles, stafmedewerker Veiligheid en Milieu voor ProRail.

De eerste aflevering "Op stap met... een conducteur" is hier te lezen.
De tweede aflevering "Op stap met... Gilles" is hier te lezen.
De derde aflevering "Op stap met... Machinist" is hier te lezen.
De vierde aflevering "Op stap met... Rvcnl" is hier te lezen.

Het gebruik van onderstaande foto's is niet toegestaan, zonder nadrukkelijke toestemming van de auteur.

Het is alweer even geleden dat er een Op stap met... is verschenen. Een hoop (aangrijpende) zaken zijn in de afgelopen periode gepasseerd en daarom stond Op stap met... langere tijd op een laag pitje. Maar, daar komt vandaag weer verandering in, want ik ben weer op stap geweest.

Deze keer wederom met Gilles, die in de tussentijd van baan is gewisseld. In Op stap met... deel 2 werkte Gilles nog als treindienstleider op de Kijfhoek. Inmiddels is hij werkzaam als Stafmedewerker Veiligheid en Milieu. Interessant genoeg om dus een tweede keer met Gilles op stap te gaan!

Vanochtend ging de wekker wederom vroeg, om half negen moest ik in de trein zitten op weg naar Rotterdam, waar Gilles kantoor houdt. Eenmaal in Rotterdam aangekomen, krijg ik te horen dat er geen treinverkeer mogelijk is naar Dordrecht, omdat er een brand zou zijn bij Barendrecht. Wel heel toevallig: Dat was het station waar ik de vorige keer moest zijn om bij Gilles op bezoek te gaan. Gelukkig hoef ik daar vandaag niet naartoe: Het kantoor staat in Rotterdam. Uiteindelijk kom ik bij het kantorencomplex aan en moet ik me melden bij de receptie. Heel officieel heb ik voor deze Op stap met... een uitnodiging gekregen, want anders kom ik het gebouw niet in. De receptioniste vraagt naar mijn uitnodiging en nadat ik haar die gegeven heb met mijn identiteitsbewijs, krijg ik een formulier in handen. Er staat groot "Geheimhoudingsverklaring" boven. Deze moet ik ondertekenen en ik krijg een kopie ervan. Heel officieel allemaal.

Afbeelding
De geheimhoudingsverklaring.

In de geheimhoudingsverklaring staat onder andere dat ik niks van wat ik vandaag te zien of te horen krijg mag delen met anderen, op straffe van een fikse financiƫle boete. Dit alles omdat we hier te maken hebben met interne onderzoeken, waar nogal veel van af hangt, zeker voor de betrokken partijen waar onderzoek naar gedaan wordt. Daarom geen foto's, behalve die van de geheimhoudingsverklaring. En daarom verder ook niks over wat ik te zien heb gekregen, want zoveel geld als dat ze vragen voor het overtreden van de geheimhoudingsverklaring heb ik nu eenmaal niet.

Laten we het er op houden dat ik het een heel interessante dag heb gevonden, veel heb gezien en veel heb mogen horen over het werk dat Gilles doet. Beetje jammer alleen van die geheimhoudingsverklaring...

Mikos
Bericht Re: Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu) door ziggyziggyziggy » vr 01 apr 2011 12:03

roffel

Geweldig interessant!
trdl

ziggyziggyziggy
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu) door Eix » vr 01 apr 2011 12:10

laughing emo

Inderdaad een beetje jammer, maar je wist dus vooraf niets van die geheimhoudingsverklaring?

Eix
Bericht Re: Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu) door Mikos » vr 01 apr 2011 22:56

Nee, dat hadden ze me niet verteld... tong naar buiten

Nog even voor alle duidelijkheid: Bovenstaande was natuurlijk gerelateerd aan de datum van vandaag en geheel verzonnen knipoog

Mikos
Bericht Re: Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu) door Carpento » za 02 apr 2011 13:30

Nou ja, die dag meelopen was verzonnen, Gilles' nieuwe functie en die geheimhoudingsverklaring natuurlijk iets minder tong naar buiten

Carpento
Erelid
Erelid
Bericht Re: Op stap met... Deel 5: Gilles (Stafmdw Veiligheid en Milieu) door Gilles » za 02 apr 2011 15:04

Het enige dat waar is in het verhaal is mijn functie nerd

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail

Plaats een reactie

Keer terug naar Op en Rond de Rails