Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Op en Rond de Rails

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

De Wisselrubriek #5: Crime Scene Investigation op de trein

Verhalen van OV-personeel

Plaats een reactie

Bericht De Wisselrubriek #5: Crime Scene Investigation op de trein door Redactie » ma 25 apr 2011 14:56

[center] Afbeelding
Elke twee weken neemt een OV-medewerker ons mee naar de belevenissen in de wereld van het Openbaar Vervoer.
In de Wisselrubriek komen die belevenissen vanaf de post, vanuit het HC-hok, van achter het stuur en vanuit de Kiosk.
[/center]

Voor de eerdere delen in de Wisselrubriek klikt u op de links hieronder:
Vanuit het HC-hok:
Drugs en alcohol op het station
Van achter het stuur: “Er is op dit moment helaas geen treinverkeer mogelijk”
Vanaf de post: Nachtdienst
Vanuit de Kiosk: Mensen die het moeten verpesten

Vanuit het HC-hok: Crime Scene Investigation op de trein

Ik ga met de stoptrein van Utrecht naar Zwolle, mDDM. Terwijl ik aan het knippen ben tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht, kom ik op het tweede balkon vanaf de machinist en zie daar tegenover het toilet een blauw/gele tas liggen. Er schiet nog door me heen: "Ja, vette bom." en loop door. Voor Overvecht kom ik echter weer op hetzelfde balkon uit en besluit toch even te kijken of er iets in zit. Zoals ik al vermoedde, was het een bijna lege tas met alleen een Cd-hoesje onderin. Zonder CD. Aangezien hij wat groot is voor onze prullenbakken binnen, besluit ik het ding in de dichtstbijzijnde prullenbak op het perron te proppen.

We rijden verder en als ik heb gecontroleerd, moet ik naar de wc. Net twee uur op een SLT gezeten en na die rit had ik toch wel dorst, want drinken moet je niet doen als je met een SLT op pad bent, want dan moet je geheid onderweg een keer. Tijdens mijn schaft dus flink gedronken en dat wil er ook weer uit. Ik naar de wc op het tweede balkon. Als ik de deur opendoe, valt me op dat er nog wat Cd-hoezen in de wastafel liggen. Tsja, ieder zijn hobby, he. Geen aandacht aan besteed, ik moest plassen. Terwijl ik mij voor de toiletpot positioneer, valt mijn oog op een zwarte kabel die in de toiletpot hangt. Ik volg met mijn ogen de kabel, die tot naast de toiletpot loopt. Daar staat gewoon een hele Dvd-speler! Het hele ding had ik nog niet gezien, maar die stond de hele tijd gewoon naast de pot. Ik trek de kabel met een papieren doekje uit de pot, gooi hem op de Dvd-speler en... ga staan plassen. Daar kwam ik uiteindelijk toch voor.

Ik bedacht dat ik de Veiligheidscentrale maar eens moest bellen voor die DVD-speler die ze in de trein hebben geprobeerd door de wc te spoelen. Daar weten ze ook niet echt helemaal wat ze er mee moeten, dus ik vraag: "Kan, wil, mag, moet jij daar wat mee, of vind je het wel best?" "Nee," is zijn reactie, "daar moeten we wel wat mee... Euhm, ik stuur de jongens in Amersfoort wel naar je toe." Zo gezegd, zo gedaan, in Amersfoort komt Service en Veiligheid een kijkje nemen. Ik had de machinist ingelicht en ook hij kwam met grote interesse koekeloeren. De Veiligheidscentrale had het er nog over dat ik de andere centrale ook maar moest bellen en een vindnummer aan moest maken bij de gevonden voorwerpen, maar mijn mededeling dat men de stekker die je in de contactdoos steekt er al af had geknipt, scheelde mij weer bellen.

Zowel S&V, de machinist, de Veiligheidscentrale als ik snapten niet wat het ding daar deed. Maarja, ze moesten hem maar meenemen. Dus, met veel omzichtige handelingen met papieren doekjes werd de Dvd-speler de trein uit gedragen. Heb ze nog wel gemeld dat ik de lege tas die er zeer waarschijnlijk bij hoorde in een prullenbak op Utrecht Overvecht heb verstopt, mochten ze die ook willen hebben...

Geen idee wat ze er mee moesten, maar S&V nam het apparaat mee en wij konden weer vrolijk verder... tong naar buiten

Maar ik vind wel meer op de trein...

Laatst met de Intercity Roosendaal-Zwolle ergens ter hoogte van Oss, loop ik een serviceronde door de trein. Daar zit een groep oudere dames, die mij aanspreken:
"Conducteur, deze hebben wij gevonden onder die stoel daar." en ze geven mij een mobiele telefoon. Nou, prachtig, ik zal hem afgeven en ervoor zorgen dat hij bij de rechtmatige eigenaar terugkeert.

Na mijn serviceronde gelopen te hebben, passeer ik het toilet. Ach, ik ben ook onderweg nog wel eens een zeikerd, dus ik denk: Ik ga even plassen. Sta ik te plassen, rijden we door de bocht, valt er iets tegen mijn enkel aan. 'Wat nu weer?' was mijn eerste gedachte. Staat daar een bord.
Afbeelding
Ongeveer zo een.
Dus, ik neem dat bord mee na mijn handen gewassen te hebben de coupé in. En spreek de dames aan.

"Dames, jullie vinden nog wel eens wat, he?"
"Euh, ja?"
"Wat vinden jullie hier dan van?" en ik houd het bord omhoog.
"Wat is dat nou weer? Een bord van werkzaamheden? 'Melden bij de opzichter'..."
"Mogen jullie drie keer raden waar ik díe vandaan heb gehaald..."
Nou, ze wisten het niet. Ook niet na drie keer raden...

Heb hem zolang maar bij de machinist neergezet en in Zwolle meegegeven aan de schoonmaker. Ben benieuwd wat ik de volgende keer tegen ga komen op het toilet... tevreden zon

Redactie
Medewerker Forum
Bericht Re: De Wisselrubriek: Vanuit het HC-hok #2 door SRich » di 26 apr 2011 19:55

roffel

CSI NS blozen tong naar buiten

FF zonder dollen, ik vraag me serieus af wat zo'n dvd speler op de wc doet ?
Ik Spoor Niet
Laurent: "En wat verwacht je nu? Dat de NS van te voren gaan communiceren: Let op, donderdag 13 Januari is het spoor gestremd vanwege een ongeluk dat nog moet gebeuren?"

SRich
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: De Wisselrubriek: Vanuit het HC-hok #2 door ino94 » di 26 apr 2011 20:40

Dvd-speler vind ik dan nog 'kunnen', maar waarom zou je in hemelsnaam zo'n werkplaats-bord op de trein meenemen?

ino94

Plaats een reactie

Keer terug naar Op en Rond de Rails