Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Op en Rond de Rails

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

De Wisselrubriek #7: Koffie, thee, vieze boekies!!

Verhalen van OV-personeel

Plaats een reactie

Bericht De Wisselrubriek #7: Koffie, thee, vieze boekies!! door Redactie » za 11 jun 2011 12:53

[center] Afbeelding
Elke twee weken neemt een OV-medewerker ons mee naar de belevenissen in de wereld van het Openbaar Vervoer.
In de Wisselrubriek komen die belevenissen vanaf de post, vanuit het HC-hok, van achter het stuur en vanuit de Kiosk.
[/center]

Voor de eerdere delen in de Wisselrubriek klikt u op de links hieronder:
Vanuit het HC-hok:
Drugs en alcohol op het station, Crime Scene Investigation op de trein
Van achter het stuur: “Er is op dit moment helaas geen treinverkeer mogelijk”
Vanaf de post: Nachtdienst, Het gele lijntje
Vanuit de Kiosk: Mensen die het moeten verpesten

Vanuit de Kiosk: Koffie, thee, vieze boekies!!

Station Roosendaal, een oud station bekend om haar internationale status. Vraag een willekeurige rosendaler die aan het genieten is van zijn of haar oude dag naar het eerste wat in ze opkomt als ze denken aan het station en ze zullen een van de volgende twee dingen opnoemen: de koffieman op het station met de welbefaamde uitspraak "Koffie, thee, vieze boekies uitverkocht!" of de inmiddels gesloten stationsrestauratie. Elke halve zool die uit Roosendaal komt kent de stationsrestauratie.

Zaterdagochtend, een vroege dienst zoals elke andere. 's Ochtends mensen teleurstellen omdat ik geen wisselgeld heb voor de treinkaartjes, wat later op de dag lekkere warme broodjes die de winkel uitvliegen als...... warme broodjes? En rond twee uur de boel netjes achterlaten voor de middagdienst.
Rond een uur of elf komt er een wat oudere meneer de winkel binnen, het type dat al in geen jaren met de trein is geweest, wanhopig op zoek naar de stationsrestauratie. "Meneer, die is helaas gesloten en er komt op korte termijn niks anders voor in de plaats. " Begripvol reageert hij: "Wat zonde, daar stond Roosendaal om bekend." Ik zie dat hij het best vervelend vind en ik raak met hem aan de praat. Hij vertelde mij over de koffieman die altijd over de perrons liep. Tevreden met een bak koffie loopt hij de winkel uit. Tijden veranderen, besefte ik me. Kiosken, Albert Heijn to go's en Brooodzaken (jazeker, met drie o's) veroveren de stations en de authentiekheid verdwijnt. Voor de oude meneer bij mij in de winkel ben ik niet 'de jongen van de Kiosk', voor hem ben ik de jongen die schreeuwt "Koffie, thee, vieze boekies uitverkocht!", in een modern jasje.

Redactie
Medewerker Forum
Bericht Re: De Wisselrubriek: Vanuit de Kiosk #2 door TGVgek » zo 12 jun 2011 18:41

Dan vergeet je doner company

TGVgek
Heeft Bedankt: 2 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Op en Rond de Rails