Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Werken als treindienstleider/treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door mick » za 04 okt 2008 17:09

Is er iemand die kan vertellen hoe het is om te werken als treindienstleider. De wisselende diensten, en het hollen of stil staan wat deze functie inhoud.
Ik ben nog in de race voor deze functie, en moet eerst een electronische geschiktheidstest ondergaan.
Ik ben benieuwd hoe de diensten verlopen, voor wat betreft volgorde. Nacht, vroeg en laat.
Is er iemand die een voorbeeld heeft van een maandrooster.
Is het de moeite waart om voor deze baan te gaan? Ik heb er zelf wel zin in, echter als ik om 7 uur zou moeten beginnen, dan kan ik er met name in het weekend niet op tijd met de trein komen.

Alle info is welkom

mick
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door seb » za 04 okt 2008 20:27

Op deze site zijn gelukkig genoeg mensen actief die je er alles over kunnen en gaan vertellen maar......

mick schreef:Is het de moeite waart om voor deze baan te gaan? Ik heb er zelf wel zin in, echter als ik om 7 uur zou moeten beginnen, dan kan ik er met name in het weekend niet op tijd met de trein komen.

Weet je wel zeker dat je gemotiveerd bent voor deze baan? Krijg een beetje het idee dat je er op gesollicteerd hebt zonder te weten wat het allemaal inhoud, je hebt toch een sollicitatiegesprek gehad waarin je al dit soort dingen kon vragen? Gebruik anders die persoon ook eens om eens op een post te gaan kijken en zo met wat mensen hier over te praten. Nu kom je in ieder geval een beetje ongeinteresseerd over.

Seb

Je zal dus sowieso een oplossing voor je vervoersprobleem moeten vinden als je het tenminste de moeite waard vind allemaal.........

Seb

seb
Medewerker RRF
Medewerker RRF
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door hcnm » za 04 okt 2008 20:52

Hallo Mick, welkom bij Opeens Had Ik Het.
Ik kan me goed voorstellen dat je opziet tegen de onregelmatige diensten. De raad van Seb om eens met iemand te gaan praten is een goede. Er zijn hier vast wel mensen die je kunnen adviseren over diensten en roosters bij de verkeersleiding. Daarnaast kun je ook altijd contact opnemen met degene bij wie je gesolliciteerd hebt en alsnog om meer informatie vragen. Vraag ook of je eens mag rondkijken, maak je een goede indruk mee.

hcnm
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Caspar » zo 05 okt 2008 09:36

In het weekend kan het inderdaad wel een probleem zijn om optijd op de post te zijn, met name werkzaamheden kunnen wel eens roet in het eten gooien.Echter in dat soort gevallen kan je je kilometers declareren. (ik weet niet of je een auto hebt)
Ruilen met een collega kan in zo'n geval ook een optie zijn.
Je hebt na een late dienst uiteraard nooit een vroege dienst de volgende dag.
En als je niet zo'n ochtend mens bent, moet je je maar troosten met het idee dat er wel meer mensen rondlopen op de post die kort/slecht/weinig geslapen hebben.

Voor welke post ga je?

Caspar
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door mick » zo 05 okt 2008 16:09

Hallo allemaal,

Bedankt voor julie reacties. Vandaag geweest voor een E-assessment, en daarna de post op gegaan en gesproken met treindienstleiders.
Heb rooster gegevens mee gekregen en een indruk opgedaan van het werken als treindienstleider. Tijdens het eerste gesprek ging het vrij snel, aangezien er een info avond was, en div. kandidaten een gesprek moesten hebben.
Vandaag ging het lekker relaxed.
De post zal Utrecht/ Amersfoort moeten worden

mick
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door hcnm » zo 05 okt 2008 17:42

Wow, assesments op zondag? Dan zitten ze wel heel erg om personeel verlegen.

hcnm
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door mick » zo 05 okt 2008 18:41

De assessment is gewoon via het internet. Dus geen rollenspel. Dat volgt eventueel later.
Gewoon inloggen en de tests maken. Kan dus gewoon op zondag, op een post.

mick
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door seinhuis » zo 05 okt 2008 21:41

mick schreef:De post zal Utrecht/ Amersfoort moeten worden
Als je op Utrecht ga zitten, verzorg dan dat mijn trein op tijd is (tenzij ik te laat ben lekker ) (grapje)

seinhuis
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Joop » zo 05 okt 2008 22:14

@Seinhuis,
De belangrijkste treinen van Ut zijn de 3500 die ik mag rijden van Schiphol naar Eindhoven en weer terug. :ttong:

3500: Schiphol<>Eindhoven

Joop
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door SuperGhost » zo 05 okt 2008 23:12

Nee joh, de 2000 (Nijmegen/Arnhem-Den Haag Centraal) is veel belangrijker. tong naar buiten Als deze niet op tijd rijdt, ben ik in Arnhem en/of op Ede-Wageningen mijn aansluitingen kwijt. (wat afgelopen week élke (doordeweekse) dag het geval was) :tdroef:
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door schtem » di 07 okt 2008 13:46

Ik ben zelf trdl op Den Haag en over het algemeen is het niet echt druk te noemen. Maar je hebt periodes dat je de hele dag bezig bent en van de ene ongein in de andere rolt. Het leuke aan het werk is dat je dat nooit van te voren weet. Ik weet van mijn opleidingstijd dat ik veel vroege diensten had omdat dat qua rooster beter uitkwam met de opleidingsdagen in Utrecht. En ik was vaak de weekenden vrij glimlach. Hoe dat in Utrecht en Amersfoort is weet ik niet. Ik weet niet waar je woont maar volgens mij rijden de meeste treinen rond 5.30 al hun eerste slag dus dan zou je toch op tijd moeten kunnen zijn lekker
Trdl

schtem
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Gilles » wo 08 okt 2008 00:49

Ik denk dat dat op tijd komen met name in het weekend speelt knipoog Maar als het niet te ver is zou je kunnen overwegen om een brommer aan te schaffen voor de dagen dat je het niet met de trein red; heb ik zelf ook een tijd op rond gescheurd om op tijd uit Zevenaar in Nijmegen te kunnen komen.

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door mick » wo 08 okt 2008 19:06

Bedankt voor jullie reacties, maar helaas ik ben niet aangenomen.
Pech gehad dan maar.

Gr. Mick

mick
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door RailLion » wo 08 okt 2008 19:20

Nooit de moed opgeven Mick! Ze zoeken bij de NS nog steeds conducteurs en Hc's, wellicht iets voor jou.

RailLion
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door hcnm » wo 08 okt 2008 21:19

Jammer Mick, maar inderdaad de moed niet opgeven, succes bij je volgende sollicitatie!

hcnm
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Laurent » vr 10 okt 2008 17:07

Jammer joh! Waarom ben je niet aangenomen?
Neem ook eens een kijkje op mijn youtube kanaal: Railion 6513

Laurent
Moderator / Beheerder
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Zarry » wo 07 jan 2009 22:47

Hallo allemaal

Ik heb binnekort sollicitatiegesprek, zou iemand mij tips/adviezen willen geven?

Zarry
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Gilles » wo 07 jan 2009 23:53

Kijk hier op het forum rond, genoeg info te vinden over het werk. En blijf vooral jezelf tijdens het gesprek (en eventueel volgende selecties). Ik zit ook wel eens bij sollicitatiegesprekken en we komen er altijd achter als iemand zich mooier/beter voor doet dan hij echt is. Toon ook interesse als je op de post bent, vraag bv of je een korte rondleiding/uitleg over het werk kunt krijgen.

Maar vooral heel veel succes!

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor