Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Werken als treindienstleider/treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Gilles » do 29 jan 2009 00:59

Uiteraard mag je acteren maar je moet wel jezelf blijven. Je willen voordoen zoals je denkt dat Prorail wil dat je bent is moeilijk; weet je wat wij zoeken/hoe een ideale treindienstleider er uit ziet? Daarnaast, stel je doet je anders voor en je komt door de test en wordt aangenomen. Kun je de rest van je werkzame leven iemand anders spelen? Ooit komt het toch uit dat je anders bent dan je jezelf hebt voor gedaan tijdens de testen...

zarry schreef:^^ Was zo een reactie nou echt nodig?? Beter had je helemaal niet gereageerd maar goed
In dit topic en in de andere topics in dit forumdeel staat al uitgebreid wat je kunt verwachten als je trdl wil worden. Een van de eigenschappen van een trdl is dat hij/zij niet passief afwacht wat anderen hem/haar bieden maar zelf op onderzoek uit gaat om informatie te vinden. Wat dan nog niet duidelijk is willen we met plezier uitleggen.

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door don69 » do 29 jan 2009 12:51

Ik ben vanaf de sollicitatie procedure op zoek naar de informatie die ik wilde hebben.Heb via google gezocht,en heb echt heel veel op dit forum gelezen.
Ik verwacht ook niet dat mij wordt voorgezegd wat ik wel en niet moet doen.
Het enige wat ik wilde weten was een indicatie van hoe de dag van de testen en het rollenspel er ongeveer uit zou zien,wat ik kan verwachten.
Ik zit zeker niet passief af te wachten,maar probeer gewoon goed beslagen op het ijs te verschijnen.
Als ik meteen naar dit forum was gestormd en mijn vraag had afgevuurd kon ik de mening van Gilles zeker delen,maar geloof me,ik heb echt wel moeite gedaan om het antwoord zelf te vinden alvorens ik mijn vraag hier stelde.
Hoofdzaak is dat ik een bevredigend antwoord heb gekregen hier.
Nu kan ik al mijn aandacht focussen op het komende traject.
Bedankt.

don69
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Gilles » do 29 jan 2009 13:48

Mooi, laat eens horen hoe het gegaan is. Veel succes in ieder geval duim omhoog

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Mullhammer » di 13 jul 2010 12:56

Goedenmiddag mensen,
ik was wat info aan het zoeken over treinverkeersleider en kwam hier terecht. Wel het een en ander gevonden, maar eigenlijk niet wat ik zocht. Zoals wat zijn nu eigenlijk echt de criteria om goed te worden als treinverkeersleider.

Na wat zoeken ben ik wel het een en ander tegen gekomen, zoals waar vallen de meeste mensen op af als ze eenmaal begonnen zijn met deze functie. Daarom wil ik even deze links delen met geintresseerde. Kijk jezelf recht in de ogen voordat je begint, anders loop je tegen een hoop frustraties aan als je na een week of 8 toch nog uitvalt.

Deze link is eigenlijk meer een scriptie in een tekstdocument maar voor wie tussen de regels kan lezen erg leerzaam. http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... wHo9PpHByA

En hier nog een artikel waaruit je de windrichting bij prorail een beetje kan aflezen. Tenminste als alles loopt zoals gewenst. (pittig artikel) http://www.kluwermanagement.nl/files/do ... -03-05.pdf

Misschien hebben andere kandidaten er wat aan. En nu op naar 20 juli dan heb ik mijn gesprek duim omhoog

Mullhammer
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Gilles » di 13 jul 2010 20:00

Je zoekt criteria om een echt goede trdl te worden. Daar zit een tegenstelling in. Je zoekt meetbare zaken om een subjectief gegeven te bereiken. Wat is in jouw ogen een goede trdl?

Wie een goede trdl is in mijn ogen hoeft niet een goede trdl te zijn in de ogen van de vervoerders of het management.

Geef eens aan wat in jouw ogen een goede trdl is; hebben we iets om over door te praten.

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Mullhammer » di 13 jul 2010 21:41

Beste webmaster geef je zelf eigenlijk niet het antwoord al in je vraag.
Ja de criteria zijn subjectief en afhankelijk van wie je het laat bepalen.

De financieële man zal een trdl goed noemen die het verkeer weet te beheren met zo minder mogelijk kosten. Terwijl de pr adviseur het liefst zo min mogelijk vertraging heeft voor reizigers en goederen. Dus wat is een goede trdl ligt denk ik er maar net aan wie je het vraagt, maar dat een van de kenmerken moet zijn dat je een goed evenwicht kunt vinden tussen alle partijen is duidelijk. En dat zonder je te laten ondersneeuwen. Maar in het script waar ik naar verwijs hierboven blijkt een van de criteria toch vrij goed meetbaar en dat is crisismanagement in de vorm van multitasking. Bij concrete metingen is hier van gebleken dat het een van de meest bepalende factoren is of je het werk van trld kan doen, ongeacht waar je de balans tussen bv tijd, financieén en pr legt.Het goed blijven communiceren onder stress en mensen een bruggehoofd bieden waar ze op terug kunnen vallen als ze twijfel hebben.

groeten,
nico Vermeer

Mullhammer
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Gilles » wo 14 jul 2010 07:21

Mullhammer schreef:ik was wat info aan het zoeken over treinverkeersleider en kwam hier terecht. Wel het een en ander gevonden, maar eigenlijk niet wat ik zocht. Zoals wat zijn nu eigenlijk echt de criteria om goed te worden als treinverkeersleider.
Had het idee dat je van één van ons hier daar een antwoord op wilde hebben. Dus vandaar mijn tegenvraag.

Overigens is het wel goed om de artikelen die jij aandraagt in het juiste licht te zien. De eerste komt van Prorail Opleidingen en is er opgericht om bij de sollicitatieprocedure op bepaalde kwaliteiten te letten zodat de kans op slagen voor de opleiding groter is. Het tweede artikel komt van de directeur VL en heeft betrekking op de organisatie niet zo zeer op hoe je een goede trdl bent/wordt.

Overigens zijn criteria niet subjectief (als je ze op de juiste manier vaststelt). Die kun je vaststellen en daarna ook meten of iets/iemand daaraan voldoet. Als je vraagt "wat zijn de criteria voor een goede trdl?" dan is goed wel subjectief; immers in wiens ogen en tegen welke context wordt bepaald wat goed is?

Maar als je genoeg info gevonden hebt dan prima. Mocht je toch meer willen weten dan kom maar op met je vragen. In ieder geval al heel veel succes met je gesprek!

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door ishtar86 » vr 06 jan 2012 01:18

Geschiktheidsonderzoek waar bestaat de capiciteiten onderzoek uit ?

ishtar86
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door schtem » za 07 jan 2012 15:42

Het hele assessment bestaat uit persoonlijkheidsvragenlijsten, IQ test, testen van je reactievermogen en een rollenspel waarbij je als treindienstleider(zeer versimpeld) aan de slag mag.

Pittig dagje dus glimlach
Trdl

schtem
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Werken als treindienstleider/treinverkeersleider door Robbert1991 » za 14 maart 2015 15:15

*KICK*

Ook ik ben inmiddels door naar het assesment. Het e-assesment en de game gingen mij goed af. Tijdens mijn gesprek werd mij verteld dat ik ontzettend enthousiast ben en er werd gezegd dat ik een goede kans zou maken.

Ik ben erg benieuwd, ik mag woensdag naar Bijleveld :D :D

Iemand tips? Ik oefen veel op internet en heb een assesmentboek gekocht. Inductief redeneren vind ik leuk, ja... die mensen bestaan.. dus die figuurpuzzels zijn geen groot probleem. Ik las al dat ruimtelijk inzicht alleen in het E-assesment zit, dit las ik in een topic waar Ziggyziggyziggy en Swestdijk vertelde over hun traject. Verder kan ik een rollenspel, 2e vragenlijst, 2e simulatie, reken/taaltest verwachten. Mis ik nog iets? Hoe zit dat met die test op reactiesnelheid? Moet je zsm een bepaalde kleur, pijltjes, letters, cijfers of een pedaal indrukken?

Bedankt!

Robbert1991

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Werken bij het spoor