Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » ma 19 okt 2009 16:27

ProRail vraagt voor veel posten weer treinverkeersleiders en heb daar inmiddels op gesolliciteerd. Als je de e-assessment goed maakt kan je door naar de werving & selectieavond. Ik was benieuwd of er meerdere mensen zijn die hebben gesolliciteerd. En ik was benieuwd wie ervaring heeft met een e-assessment, is dat een soort van IQ-test?

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door mcn_Whz » ma 19 okt 2009 16:53

Met zo'n assessment kan men vaststellen hoe jij geestelijk in elkaar zit. IQ kan daar een onderdeel van zijn, maar het is maar net wat de opdrachtgever bestelt. Ik moet zeggen dat de resultaten van zo'n e-test wel aardig kloppen. Foppen kun je zo'n test ook niet echt, want de vraagstelling is zodanig dat je elke vraag minstens tweemaal beantwoordt. Bovendien zit je dan later op een plek waar je je niet lekker voelt.

Zie ook: http://www.intermediair.nl/artikel/bere ... sment.html
\Studeert op het oude - Opdat gij 't onthoude - En kraghten meught winnen - Om 't nieuwe te ontginnen", dr P.J.H. Cuypers (1827-1921) "

mcn_Whz
Medewerker NS
Medewerker NS
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » di 20 okt 2009 12:10

Er zijn inmiddels al 2500 ongefilterde sollicitaties binnen voor 25 treinverkeersleiders die men zoekt......Aan belangstelling niet te klagen dus.

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Gilles » di 20 okt 2009 23:53

Mwoch, misschien levert dat 25 trdl's op; van de sollicitanten wordt ongeveer 1% ook daadwerkelijk trdl. De rest valt af in de voorselectie (80%) en in de opleiding (19%).

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Swestdijk » wo 21 okt 2009 10:28

2500? Toe maar.. Ik heb afgelopen weekend het e-assessment gemaakt en wacht nu vol spanning op de uitslag!

Swestdijk
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » wo 21 okt 2009 10:40

Swestdijk schreef:2500? Toe maar.. Ik heb afgelopen weekend het e-assessment gemaakt en wacht nu vol spanning op de uitslag!

Ze willen uiteindelijk 5000 mensen hebben begreep ik. Wat Gilles zegt, bij de assessments vallen veel af. Hoop dat ik deze week nog mijn e-assessment mag doen, heb vrijdag gesolliciteerd.

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Swestdijk » wo 21 okt 2009 13:10

ke-deng schreef:Ze willen uiteindelijk 5000 mensen hebben begreep ik. Wat Gilles zegt, bij de assessments vallen veel af. Hoop dat ik deze week nog mijn e-assessment mag doen, heb vrijdag gesolliciteerd.

Ik heb vorige week gesolliciteerd, werd vrijdag gebeld of ik voor maandag de assessment wilde maken en dan zou ze me dinsdag terugbellen.. Dat is helaas nog niet gebeurd maar ik verwacht wel elk moment dus bericht glimlach

Swestdijk
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Gilles » do 22 okt 2009 00:52

Sterkte met wachten en hopelijk nieuwe collega welkom knipoog

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » do 22 okt 2009 13:25

Heb je gisteren nog wat gehoord Swestdijk?

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Swestdijk » do 22 okt 2009 13:30

Gister niet, vandaag wel.. glimlach De uitslag van de test was positief en ik mag 2 november op de wervingsavond komen!!

Swestdijk
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » do 22 okt 2009 15:46

duim omhoog

Ik werd vanmiddag gebeld, mag de e-assessment ook maken. Of ik er anderhalf uur voor wil uittrekken. blozen

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Swestdijk » do 22 okt 2009 16:14

Neem er ook echt de tijd voor en zorg voor een rustige plek om de test te maken! Het was stukken pittiger dan ik dacht! Succes!

Swestdijk
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » do 22 okt 2009 16:27

Ben nooit zo dol op computer assessments, doe mij maar wat op papier. houden van

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door mick » do 22 okt 2009 16:59

Swestdijk schreef:Neem er ook echt de tijd voor en zorg voor een rustige plek om de test te maken! Het was stukken pittiger dan ik dacht! Succes!

Even een klein vraagje. Mag je zelf het tijdstip en bepalen op welke dag je de test maakt, of zeggen hun op die dag op dat tijdstip moet je de test maken?

Lijkt me ook wel wat namelijk.

mick
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Swestdijk » vr 23 okt 2009 09:04

Je moet de test voor een bepaalde dag maken.. Tijdstip of dag maakt verder niks uit.. Succes!

Swestdijk
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ziggyziggyziggy » vr 23 okt 2009 12:21

Ik maak van het weekend ook de e-assessment. Ben benieuwd.
trdl

ziggyziggyziggy
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » vr 23 okt 2009 12:41

Heb h'm net gemaakt en Swestdijk heeft geen woord verkeerd gezegd: wat een lastig ding! En aan het eind nog een persoonlijkheidstest van heb ik jou daar. nerd

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door mike77 » ma 26 okt 2009 13:24

ke-deng schreef:Heb h'm net gemaakt en Swestdijk heeft geen woord verkeerd gezegd: wat een lastig ding! En aan het eind nog een persoonlijkheidstest van heb ik jou daar. nerd

Dan bereid je maar goed voor op het echte assessment als het zover komt!
Dat duurt een hele dag en is nog veel uitgebreider. Dan heb je echt wel vierkante ogen van het kijken naar het scherm.

Trouwens, de multi-task testen in dit assessment vond ik erg leuk om te doen.

Ja, ik heb het gehaald, met vlag en wimpel zelfs, maar mijn huidige werkgever kon me een aantrekkelijker aanbod doen dus ik ben niet voor Prorail gaan werken. Helaas... zich iets afvragen

mike77

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor