Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ke-deng » di 08 maart 2011 15:20

Human Company.

ke-deng
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door masker87 » do 17 maart 2011 21:55

Hoeveel weekenden moet je eigenlijk werken?
Even als voorbeeld, van de 10 weken hoeveel weekenden werk je ?

masker87
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Gilles » vr 18 maart 2011 11:02

Even uit mijn hoofd ongeveer eenderde tot de helft van de weekenden.

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door schtem » vr 18 maart 2011 16:51

Ik citeer even uit de CAO van Prorail:

...Iedere drie weken is er een rustperiode van minimaal
60 uur, die de tijd omvat van zaterdag 00.00 uur tot
maandag 04.00 uur. Deze rustperiode wordt een
Rood Weekend (RW) genoemd...

Dat betekent overigens niet automatisch dat je maar eens in de 3 weken weekend zou hebben hoor.
Trdl

schtem
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Salarisgroep treindienstleider / treinverkeersleider door Foolspeed » za 23 apr 2011 23:42

Via goedingelichte bronnen (OCCR , opleider treindienstleiders) heb ik vernomen dat de sg van een trdl 6 (58) is geworden. Is dit waar ?

Foolspeed
Bericht Re: Salarisgroep treindienstleider / treinverkeersleider door Gilles » zo 24 apr 2011 02:42

Op dit moment nog niet; zoals de zaken er nu voor staan is dat per 1 juni van dit jaar het geval.

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Salarisgroep treindienstleider / treinverkeersleider door Foolspeed » zo 24 apr 2011 03:38

Thx weet je toevallig ook hoe het loopbaanpad er uit gaat zien. Ben namelijk van plan om te solliciteren, maar moet nog al wat loon inleveren voordeel is dan wel dat ik met 10 min op mijn werk ben waar ik nu nog 85 km enkele reis voor moet afleggen.

Foolspeed
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Gilles » ma 25 apr 2011 11:36

Een echt loopbaanpad is er niet. Je begint als trdl-in opleiding, na je examen en een aantal maanden zelfstandige dienst krijg je uiteindelijk de salarisgroep die bij je functie hoort.

Als je een aantal jaar ervaring hebt kun je eventueel er voor kiezen om Verkeersleider op de post te worden (DVL); die mensen zijn verantwoordelijk de algemene treinenloop binnen het gebied van de post. Ook bestaat de mogelijkheid senior-trdl te worden (deze groep doet naast de gewone diensten ook vaak zaken als opleidingen, regelgeving, examens ed.). Ook teamleiders op de post zijn vaak begonnen als trdl, die kant bestaat dus ook. Tot slot kun je er voor kiezen om na een aantal jaar binnen Prorail een hele andere functie te gaan doen.

Zo zijn er binnen Prorail Verkeersleiding naast het werk op de posten ook op regionaal en landelijk niveau ondersteunende diensten. Dit zijn bijvoorbeeld: Veiligheid & Milieu, Automatisering & Middelen, Be- & Bijsturing, Calamiteiten Organisatie, Finance & Control. Je kunt natuurlijk ook voor een functie bij een ander bedrijfsonderdeel gaan (bv. bij Asset Managemet (het oude Infrabeheer), Verkeer & Dienstregeling (de dienstregeling ontwerpers) of Infra Projecten (houden zich bezig met de grote projecten zoals tunnel Delft of ombouw van stations).

Zo ben ik zelf ooit begonnen op de omroep op station Arnhem en via trdl in o.a. Nijmegen ruim 11 jaar geleden trdl geworden op de post Kijfhoek. Daar ben ik o.a. een jaar teamleider geweest maar die managementfunctie was toch niet wat ik zocht. Later ben ik verkeersleider (voordat het DVL werd) en senior trdl geworden. Ruim een jaar geleden ben ik van trdl medewerker Veiligheid & Milieu geworden in Rotterdam. Dagdienstfunctie (had o.a. na ruim 15 jaar ploegendienst wel zin in een meer regelmatig leven) waarbij wij (mijn collega en ik) alle veiligheidsincidenten in de regio onderzoeken en daar advies over uitbrengen. Zeker op de regiokantoren zijn vrijwel alle medewerkers bij Verkeersleiding ooit trdl geweest. Maar ook bij de andere bedrijfsonderdelen zijn ook oud-trdl's te vinden.

Er zijn dus mogelijkheden genoeg als je uitgekeken raakt op de functie of het werken in ploegendienst. Wel geldt voor alle functies dat je er op moet solliciteren. Het is dus niet meer zo dat je na x jaar als trdl automatisch senior of DVL wordt.

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door tvl » di 14 jun 2011 19:07

Hallo,

Ik zit in de race om treinverkeersleider te worden. Moet donderdag naar Utrecht. Heb al het een en ander gelezen op het forum, maar hebben julle nog tips? En dan specifiek voor iemand iemand die geen achtergrond in de logistiek heeft, of maakt dat helemaal niks uit?

Bepalen het aantal 'goede' kandidaten trouwens hoeveel er worden aangenomen? Met andere woorden: maakt het uit voor de kansen of er 2 of 10 'geschikte' kandidaten zijn?
Hoop iets van jullie te horen, en wens medekandidaten (die er vast wel zijn) veel succes!

Alvast bedankt!

tvl
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door schtem » wo 15 jun 2011 22:16

Je bent geschikt of je bent het niet. Er worden genoeg treindienstleiders gezocht maar er vallen er genoeg af bij de sollicitaties.

Je bent met veiligheid bezig en dan zijn de eisen gewoon hoog. Toen ik bij het spoor kwam had ik ook geen logistieke ervaring maar als je leergierig bent, laat zien dat je oplossingsgericht bent en inzicht hebt dan ben je al een heel eind! Als je dit topic doorleest en de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je eigenlijk van a tot z lezen hoe het traject is. (selectie, assessment, medische keuring, opleiding). Het is een intensief traject met een opleiding van een half jaar die je moet halen anders is het ook klaar. Het is wel een hele leuke opleiding waar je veel ziet en veel verschillende kanten van het spoor leert kennen.

Veel succes met je sollicitatie!
Trdl

schtem
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door tvl » vr 17 jun 2011 01:32

Hallo schtem (en anderen natuurlijk),

Bedankt voor je reactie, inderdaad is er genoeg te vinden op dit forum. Daar had ik ook al naar gekeken hoor, maar ik stelde de vraag vooral vanwege mijn niet-logistieke achtergrond. Inmiddels heb ik van je begrepen dat dat verder niet zo veel uit maakt.
Ergens hier op het forum gaf iemand de tip om eens op de post te gaan kijken, in dat heb ik gisteren (woensdag) dan ook gedaan in Maastricht. Erg interessant, daarna was ik nog enthousiaster. Vandaag (donderdag) rondleiding en sollicitatiegesprek in Utrecht gehad en ... door naar de volgende ronde!!!
Alleen post ligt nog niet vast, Utrecht of Roosendaal (mits ik volgende ronde ook door kom natuurlijk). Misschien dat ik daar ook nog wel even ga kijken. Nu toch wel beetje zenuwachtig voor volgende week, spannend!

Nogmaals bedankt voor de reacties (ook de anderen), en succes aan de evt. andere kandidaten!

tvl
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door tvl » vr 17 jun 2011 01:48

P.S. bij vorig bericht.
Graag houd ik mij aan jullie forum regels, vandaar de volgende vraag:
Kan ik iemand direct een pm sturen, of moet ik dat eerst in dit forum vragen?
Nogmaals bedankt!

tvl
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Mikos » vr 17 jun 2011 12:25

Je kunt direct een Persoonlijk Bericht naar iemand sturen, daar komt verder niks bij kijken. glimlach

Mikos
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door tvl » zo 04 sep 2011 18:29

Hallo allen,

Er zijn 2 redenen waarom ik dit post.
1: Graag wil ik jullie mededelen dat jullie hulp niet voor niets is geweest. Afgelopen donderdag (1 september) ben ik begonnen aan mijn opleiding! glimlach Yes, yes, yes!!! juichen* (Sorry, nog steeds beetje erg blij.)
2: Verder wil ik jullie heel, heel, heel erg graag bedanken voor en komplimenteren met jullie hulp!!! kus Jullie zijn goed bezig!!! duim omhoog Niks dan lof daarvoor! voorover buigen (Zo genoeg? glimlach )

Wie weet tot later!
Thanks again,
tvl
(Normaal ben ik niet zo van de smilies, maar voor jullie heb ik een uitzondering gemaakt. knipoog )

tvl
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door schtem » ma 05 sep 2011 14:35

Van harte gefeliciteerd met deze mooie baan glimlach Succes met de opleiding enne hou ze op de rails he!
Trdl

schtem
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door tvl » ma 05 sep 2011 17:30

Thanks, ik zal m'n best doen!
Maareh... met machinist mag ik hopen!

Thanks again,
tvl

tvl
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door ziggyziggyziggy » wo 07 sep 2011 21:00

Tof, welkom bij de club! Heel veel succes met je opleiding, dat wordt nog een zware periode.

Welke post is het geworden?
trdl

ziggyziggyziggy
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Broodtrommel » wo 07 sep 2011 21:03

Heel erg gefeliciteerd! laughing
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor