Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Gilles » wo 07 sep 2011 22:35

Dan ook hiervandaan gefeliciteerd nieuwe collega glimlach Succes met je opleiding duim omhoog

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Verrity » do 08 sep 2011 09:07

Van harte juichen*
Veel succes
Aspirant-Conducteur Gvc per 2 oktober 2012

Verrity
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door groentje » za 10 sep 2011 15:07

Veel succes met je opleiding, vanwege een Belgische trdl cool

groentje
Medewerker Infrabel
Medewerker Infrabel
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door spyy29 » zo 28 jul 2013 01:08

Beste mensen ben nieuw hier. Heb gesolliciteerd voor de functie van Treindienstleider en heb binnenkort een sol.gesprek.

Heb hier veel gelezen maar heb toch nog een vraag over de opleiding, heb je tijdens de opleiding ook 3 ploegen dienst? Of is het gewoon veelal ochtend?

Zit je tijdens de opleiding vaak op de post of op school? Hoe is de verhouding?

Tips altijd welkom. voorover buigen

spyy29
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door schtem » vr 02 aug 2013 16:53

Het rooster varieert per post. De ene post koppelt je aan een persoon waarbij je hetzelfde rooster draait en bij de andere post doe je veel vroeg laat en weinig nacht. Over het algemeen zit je ongeveer 1/3 tot 1/2 van de tijd bij Opleidingen en de rest van de tijd op de post.
Succes met je sollicitatie!
Trdl

schtem
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Robbert1991 » za 14 maart 2015 15:15

*KICK*

Ook ik ben inmiddels door naar het assesment. Het e-assesment en de game gingen mij goed af. Tijdens mijn gesprek werd mij verteld dat ik ontzettend enthousiast ben en er werd gezegd dat ik een goede kans zou maken.

Ik ben erg benieuwd, ik mag woensdag naar Bijleveld :D :D

Iemand tips? Ik oefen veel op internet en heb een assesmentboek gekocht. Inductief redeneren vind ik leuk, ja... die mensen bestaan.. dus die figuurpuzzels zijn geen groot probleem. Ik las al dat ruimtelijk inzicht alleen in het E-assesment zit, dit las ik in een topic waar Ziggyziggyziggy en Swestdijk vertelde over hun traject. Verder kan ik een rollenspel, 2e vragenlijst, 2e simulatie, reken/taaltest verwachten. Mis ik nog iets? Hoe zit dat met die test op reactiesnelheid? Moet je zsm een bepaalde kleur, pijltjes, letters, cijfers of een pedaal indrukken?

Bedankt!

Robbert1991
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Robbert1991 » do 19 maart 2015 23:06

YEAHHH!

Assessment gehaald. Ik moet alleen nog de medische keuring door en dan mag ik collega worden van de huidige TRDL's!

Superrrrrr blij!

Thanks voor alle info op dit forum!
Ik ben ook benieuwd naar de score van de gozer die samen met mij naar Bijleveld mocht op 18-03, die had de vorige post gelezen. Wie weet tot snel!

Robbert1991
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » za 21 maart 2015 02:21

Kun je misschien het een en ander vertellen over het gesprek en het assessment? Ik mag op 10 april op gesprek komen en ben eigenlijk best nog wel enigsinds zenuwachtig...

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Hapsnurker » zo 22 maart 2015 23:20

Beste Joeri,
het assessment viel mij reuze mee, op het rollenspel na... De psychologische tests zijn ongeveer gelijk aan die van het e-assessment, daar ben je al een keer doorheen gekomen dus dat lukt je nog wel een keer, de concentratietests kan je je niet echt op voorbereiden want dat is persoonlijk, maar ze zijn niet moeilijk te begrijpen ofzo.
Het rollenspel is waar ik op ben afgewezen, dat is vergelijkbaar met de game maar dan met een acteur waarmee je "telefoongesprekken" voert. Ik ga geen spoiler voor je schrijven maar je moet in ieder geval inspringen op de emoties van je tegenspeler, niet te koeltjes reageren als er wat aan de hand is, dat soort dingen... Ik had me er té serieus op voorbereid, want ik dacht dat ik een situatie moest oplossen ofzo maar dat is dus niet het geval.

Alvast succes! 8-)

Hapsnurker
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Robbert1991 » wo 25 maart 2015 13:15

Hapsnurker schreef:Beste Joeri,
het assessment viel mij reuze mee, op het rollenspel na... De psychologische tests zijn ongeveer gelijk aan die van het e-assessment, daar ben je al een keer doorheen gekomen dus dat lukt je nog wel een keer, de concentratietests kan je je niet echt op voorbereiden want dat is persoonlijk, maar ze zijn niet moeilijk te begrijpen ofzo.
Het rollenspel is waar ik op ben afgewezen, dat is vergelijkbaar met de game maar dan met een acteur waarmee je "telefoongesprekken" voert. Ik ga geen spoiler voor je schrijven maar je moet in ieder geval inspringen op de emoties van je tegenspeler, niet te koeltjes reageren als er wat aan de hand is, dat soort dingen... Ik had me er té serieus op voorbereid, want ik dacht dat ik een situatie moest oplossen ofzo maar dat is dus niet het geval.

Alvast succes! 8-)

Hé... jammer dat je niet door bent man! Balen!! Succes met je verdere loopbaan. Ik ben door en heb dinsdag het laatste deel.. de medische keuring.

Joeri, ik heb ook op OV-Ervaringen voor je geantwoord.

http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic ... 6166#p6166

Robbert1991
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » ma 30 maart 2015 10:52

Ik kreeg net een telefoontje dat ik niet op gesprek kan komen, omdat de opleidingsplekken al vol zijn. Ik zou in de wacht gezet zijn, zo werd het genoemd. En zou pas na de zomer weer wat horen..

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Robbert1991 » wo 01 apr 2015 14:22

joeri109 schreef:Ik kreeg net een telefoontje dat ik niet op gesprek kan komen, omdat de opleidingsplekken al vol zijn. Ik zou in de wacht gezet zijn, zo werd het genoemd. En zou pas na de zomer weer wat horen..

Jammer man! Komt dan vast goed. Je E-assessment en game waren blijkbaar goed genoeg om naar de volgende ronde te gaan.

Ik heb gisteren de medische keuring gehad en ik ben goedgekeurd. Ik ga per 1 juni starten, yeah!!

Robbert1991
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » wo 06 mei 2015 13:47

Hallo allemaal,

Mijn naam Is Maurice en met een beetje geluk mag ook ik
beginnen aan de opleiding treindienstleider. Tot nu toe alles succesvol afgerond waaronder het assessment vorige week in Rotterdam. Volgende week nog de medische keuring.
Nu Is mijn vraag hoe lang duurt dit en wat moet ik me voorstellen bij de keuring behalve ogen en oren test natuurlijk...

Maurice72
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » ma 08 jun 2015 19:34

Inmiddels een mailtje gehad met daarin de mededeling dat ik binnenkort een datum en tijd ontvang voor een sollicitatiegesprek op de Post Rotterdam Goederen, nou gaat mijn voorkeur uit naar posten die gemoeid zijn met de aansturing van reizigersvervoer.. en dit heb ik ook teruggemailt, ik weet niet of ze hier moeilijk over gaan doen? Want ik zit liever nog een paar maandjes in de wacht, heb tenslotte een inkomen nu en een baan waar ik het niet zozeer niet naar mijn zin heb, dan dat ik naar Rotterdam Goederen ga. Ik ga ervanuit dat Rotterdam of Den Haag ergens dit najaar ook nog mensen zal zoeken.

Edit: Inmiddels uitgenodigt voor een gesprek voor de post in Amsterdam. Stukje verder van huis, maar heb er wel zin an!

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » za 20 jun 2015 00:17

Door naar het assessment. Dinsdag 30 juni! :)

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » za 20 jun 2015 13:09

@ Joeri, succes bij het assesment en wie weet tot 1 September.

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Remcov88 » zo 21 jun 2015 18:33

Ook ik kreeg in maart te horen dat de opleidingsplaatsen vol zaten. Ik heb inmiddels afgelopen vrijdag mijn selectiegesprek gehad en mag ook door naar het assesment. Deze staat voor vrijdag 26 juni gepland.

Ik ga me rustig voorbereiden met wat testjes. En zoals de vrouw het zei waarmee ik mijn gesprek had. Je bent geschikt of je bent niet geschikt...

Inelkgeval succes en wie weet tot over een paar maanden!

Remcov88
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » ma 22 jun 2015 12:53

@Remcov88,

ook jij succes bij het assesment. Ik mag beginnen in september met de opleiding dus wie weet tot dan.

Maurice72

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor