Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » za 27 jun 2015 00:05

@Remco
Hoe is je assessment gegaan? Heb je de uitslag al? Kun je er het een en ander over vertellen :p

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Remcov88 » zo 28 jun 2015 10:39

joeri109 schreef:@Remco
Hoe is je assessment gegaan? Heb je de uitslag al? Kun je er het een en ander over vertellen

Helaas was mijn assessment verzet naar 3 juli. Nog een weekje wachten. jij hebt hem nu eerder dus misschien kan jij dan het een en ander over vertellen haha ;)

@Maurice72

Kan jij misschien wat meer vertellen over de medische keuring? Kijken ze verder dan oa suikerziekte? Dus ook naar conditie?

Remcov88
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » ma 29 jun 2015 08:35

Hallo,

De medische keuring is vrij standaard. Geen conditietest. Ogen test, gewoon op afstand een lichtbak met cirkels en zeggen waar de opening zit, oren test met piepjes. Druppel bloed voor suiker bepalen en een hartfilmpje. Ook nog even een boekje met cijfers voor t testen op kleuren zien.

Niks bijzonders dus. Als je geen klachten of geschiedenis hebt moet dit t makkelijkste deel van het hele proces zijn.

Succes allemaal.

Maurice72
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » ma 29 jun 2015 08:55

Hallo

Voor diegene die nog op assesment moeten, het begint met een verplichte veiligheidskeuring waarbij getest wordt op reactievermogen, concentratie en korte termijn geheugen. Deze testen moet je halen anders mag je al naar huis. Het gesprek met de psycholoog vond ik zeer ontspannen, wees gewoon jezelf en dan moet dat wel goedkomen. Dan krijg je nog wat intelligentie testjes en vragenlijsten over je persoonlijkheid.

Het rollenspel bestaat uit 4 delen en lijkt op de game die je thuis gemaakt hebt alleen dat je nu dus contact hebt met een persoon en niet met een pc.

De testen worden allemaal afgenomen via de computer.

Succes

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » di 30 jun 2015 11:22

Ik ben afgewezen op het veiligheidsdeel. Ik reageerde te snel waardoor ik fouten maakte. Was dus om 11u alweer thuis... :-|

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » di 30 jun 2015 20:32

@Joeri109,

Jammer man, maar t is ook een test die wettelijk verplicht is en die je afhankelijk van je leeftijd elke 5 jaar of minder weer krijgt.

In ieder geval succes verder.

Grtzz

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » di 30 jun 2015 22:25

@Joeri109

Jammer man, maar t is ook een test die wettelijk verplicht is en die je afhankelijk van je leeftijd elke 5 jaar of minder weer krijgt.

@Remcov88
Voor wat betreft het veiligheidsgedeelte is t belangrijk om geen fouten te maken. De test is zo opgebouwd dat t steeds sneller gaat, sla dan liever eentje over en hervat dan dat je gaat proberen alles te halen. Je gaat dan achter lopen waardoor je fouten gaat maken.

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Remcov88 » wo 01 jul 2015 00:29

Maurice72 schreef:@Joeri109

@Remcov88
Voor wat betreft het veiligheidsgedeelte is t belangrijk om geen fouten te maken. De test is zo opgebouwd dat t steeds sneller gaat, sla dan liever eentje over en hervat dan dat je gaat proberen alles te halen. Je gaat dan achter lopen waardoor je fouten gaat maken.

@Joeri109
Jammer dat je niet verder bent gekomen. Succes inelkgeval verder met wat je gaat doen!

@Maurice72
Ik heb een tijd geleden ook een poging gedaan bij luchtverkeersleiding Nederland waarbij het assesment ook uit onder andere veiligheidsonderdelen bestond. Deze heb ik toendertijd doorstaan maar ben helaas in een later stadium afgewezen.

Hoewel het niet helemaal te vergelijken is en op basis van jouw uitleg geeft me dat wel vertrouwen om dit gedeelte positief af te ronden. Echter hangt dit natuurlijk ook af van je 'vorm' van de dag. Ik hoop vrijdag inelkgeval te kunnen zeggen dat ik een week moet wachten op de uitslag ;)

Misschien heb je het al eerder gezegd maar voor welke post ga jij uiteindelijk werken Maurice72?

Remcov88
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » wo 01 jul 2015 11:25

@Remcov88,

De post waar ik ga werken Is Maastricht. Voor welke post heb jij gesolliciteerd?
De uitslag had ik de dag na het assessment, je wordt voor 12.00u gebeld.
Als je aangenomen wordt wanneer begin je dan? In september of oktober?
Ik begin 1 September.

Grtzz

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Remcov88 » wo 01 jul 2015 15:19

Maurice72 schreef:@Remcov88,

De post waar ik ga werken Is Maastricht. Voor welke post heb jij gesolliciteerd?
De uitslag had ik de dag na het assessment, je wordt voor 12.00u gebeld.
Als je aangenomen wordt wanneer begin je dan? In september of oktober?
Ik begin 1 September.

Grtzz

@Maurice72,

Ik heb voor Amsterdam gesolliciteerd. weet niet of het per 1 september of 1 oktober is, maar ik gok 1 september aangezien ik een van de 1e deze ronde ben.

Remcov88
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » wo 01 jul 2015 17:18

@Remcov88,

Nou dan wens ik je veel succes vrijdag. En mocht je ook in september beginnen dan zie ik je ongetwijfeld in Utrecht.

Laat maar weten hoe het is gegaan.

Grtz

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Remcov88 » vr 03 jul 2015 12:16

Maurice72 schreef:@Remcov88,

Nou dan wens ik je veel succes vrijdag. En mocht je ook in september beginnen dan zie ik je ongetwijfeld in Utrecht.

Laat maar weten hoe het is gegaan.

Grtz

Helaas ben ik ook op het veiligheidsdeel afgevallen. Ik was te snel waardoor ik ook (onnodige) fouten ging maken net als joeri. Succes in september!

Remcov88
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » vr 03 jul 2015 12:43

@Remcov88

Ook voor jou jammer man. Ook jij succes met je verdere carrière.
Welke test vond je t moeilijkst? De kleuren met de tonen en pedalen?

Grtzz

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Remcov88 » vr 03 jul 2015 12:57

Maurice72 schreef:@Remcov88

Ook voor jou jammer man. Ook jij succes met je verdere carrière.
Welke test vond je t moeilijkst? De kleuren met de tonen en pedalen?

Grtzz

Bij die test had ik de meeste fouten. En dan in het gedeelte dat het op je 'eigen' tempo gaat.

Ik weet niet wat ik had maar denk dat ik de test wel gewoon zou halen als ik er iets meer de tijd voor nam.

Maargoed je moet het op mement supreme laten zien natuurlijk.

Remcov88
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » ma 06 jul 2015 11:26

Hallo,

Zijn er nog mensen in de running voor de opleiding treindienstleider in September of October?

Grtz

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » zo 19 jul 2015 20:56

Ik denk dat ik het volgend jaar weer ga proberen, weet niet of er meerdere mensen zijn die dit ook hebben gedaan.. Grote vraag is speelt mijn afwijzing dit jaar mee voor volgend jaar? En zoja is dat dan positief of negatief...

joeri109
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door Maurice72 » zo 19 jul 2015 21:47

Van de ProRail site,

5. Ik heb in het verleden al eens gesolliciteerd, kan ik dan nog een keer solliciteren?
Als je al eens gesolliciteerd hebt en je bent afgewezen, dan heeft het binnen een jaar geen zin nogmaals te solliciteren. Solliciteren is alleen zinvol na één jaar én als er aantoonbaar iets veranderd is op je cv.

Ik weet niet in hoeverre dit geldt voor de veiligheidskeuring.

Grtz

Maurice72
Bericht Re: Sollicitatie treinverkeersleider door joeri109 » zo 20 aug 2017 11:00

Het is inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden. Heb inmiddels afgelopen vrijdag het assessment gedaan, dit maal ben ik wel door de veiligheidsonderdelen van de ochtend gekomen. Rollenspel ging wel goed, kreeg te horen dat ik door mijn zorgvuldigheid soms wat informatie miste, maar ze vond dat ik wel rustig bleef, snel het overzicht had, en stevig in mijn schoenen stond. De IQ testjes gingen wat minder goed dan op het e-assessment. Ik krijg morgenochtend te horen hoe of wat.. spannend!

joeri109

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor