Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie(s) op en rond het spoor

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Sollicitatie(s) op en rond het spoor door sprinter » ma 10 jan 2011 19:39

Beste mensen

Graag ff wat informatie, ik moet morgen om 10:00 naar Utrecht voor een selectiedag als hoofdconducteur.
Ik krijg daar een star-interview (situatie, taak, aanpak, resultaat) en worden er naar diploma's gekeken.
Verder krijg ik een kleuren-test, mijn vraag is kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werking gaat en wat mij te wachten staat ook na de selectie dag.

Alvast bedankt

sprinter

sprinter
Bericht Re: sollicitatie hoofdconducteur bij de ns door husker » ma 10 jan 2011 20:30

Hallo Sprinter

Ik moet volgende week en ik wens je veel succes.
Gaarne je ervaring delen duim omhoog

husker
Bericht Re: sollicitatie hoofdconducteur bij de ns door Carpento » ma 10 jan 2011 20:31

En nog iemand die een gerelateerde vraag heeft:

husker schreef:Na een capaciteiten test te hebben gemaakt, die ik met goed gevolg heb afgerond, word ik volgende week uitgenodigd voor een STAR-interview, inmiddels heb ik via google inmiddels wel het een en ander gevonden, maar zijn er HC`s die de test ook hebben gemaakt en wat zijn zoal vragen?

--

Ik zou zeggen: welkom beiden, hopelijk kunnen de ervaringsdeskundigen jullie een beetje meer vertellen, dat laat ik graag aan hen over. En succes sowieso glimlach

Edit: Ik moet sneller opschieten met moderatie-acties. 100x overschrijven ofzo ?

Carpento
Erelid
Erelid
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Mikos » di 11 jan 2011 14:00

Ik val onder ervaringsdeskundige? tevreden zon

De kleurentest in eerste instantie is niks anders dan een cirkel met daarin twee cijfers verwerkt die jij er uit moet kunnen pikken. Als treinpersoneel mag je namelijk niet kleurenblind zijn, omdat dat in bepaalde situaties hinderlijk kan zijn. Ik noem het waarnemen van een seinbeeld of in gevaarlijke situaties het herkennen van stickers met kleuren, dat soort zaken. Van die test moet je je niet al te veel voorstellen...

Na de selectiedag krijg je een testdag, waarbij je onder andere in gesprek komt met een psycholoog, die ook een aantal psychologische tests af zal nemen. Een concentratietest is daar ook onderdeel van, iets met veel kleuren, geluiden en pedalen. Maar ook wordt lichaamslengte bekeken, een ogentest afgenomen, dat soort zaken.

Het Star-gesprek dat ik heb gevoerd was met een acteur, waarin je een bepaalde situatie krijgt die jij met de acteur maar op moet lossen. Gewoon jezelf zijn en de oplossing zoeken die in jouw ogen het meest gewaardeerd wordt door de klant.

Het zal voor jullie wat te laat zijn voor er gereageerd werd, maar ik hoop toch dat jullie een interessante en geslaagde dag hebben gehad. We horen dan ook graag hoe het verlopen is!~ glimlach

Mikos
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Broodtrommel » di 11 jan 2011 15:13

Dit zijn ook de ervaringen die ik heb gehad, en heb ze ook allemaal doorstaan.
Tipje van mij, wees een beetje oplettend want Justitie kan soms best laks zijn met je VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).

Mijn toekomst bij NS is van de week trouwens een beetje verpest met Randstad, Human Company heeft al mijn testen gehad en wou die doorsturen naar Randstad, waarna Ranstad mij geirriteerd opbelde of ik mij niet met hun zaken wou bemoeien en maar gewoon de testen opnieuw deed.
Dus ik leg uit wat het geval was en ze was heel onaardig en begon van "Dat is niet mijn probleem, dat zoek jij dan maar uit, bel maar terug als je klaar bent voor de testen".
Heb ondertussen contact gehad met NSR en die gaan er nu achteraan, die mensen bij Randstad snappen niet dat S&V gewoon getest wordt als HC (omdat ze sommige mensen laten doorgroeien) alleen een fittest erbij. Dus eigenlijk heb ik 1 test meer gedaan, maarja.
Heb die vrouw maar opgehangen (niet letterlijk) want ze bleef maar praten en mij de schuld geven dat ik het niet goed doe en dat ik niet "klaar" ben voor mijn testen. Leuk joh, zo'n telefoniste! roffel
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door sprinter » di 11 jan 2011 16:28

Nou ben vandaag geweest en, ik moet je zeggen het viel reuzen mee.
eigenlijk gewoon een sollicitatie gesprek.
dus ik heb het volgens mevrouw heel goed gedaan.
en dus voor dit onderdeel ben ik geslaagd !!!!
nu moet ik gebeld worden voor een vervolg test.

bedankt allemaal

sprinter
Bericht Selectiedag met STAR Interview door Thomas1983 » di 11 jan 2011 18:28

Hallo Mensen...

Gefeliciteerd Sprinter..

Ik heb maandag 17 januari de selectiedag met Star Interview, ik wil me goed voorbereiden, iemand nog essentiele tips??

beetje spannend, maar heb er hoop vertrouwen in en het lijkt me een superuitdaging..

Groeten Thomas

Thomas1983
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Broodtrommel » di 11 jan 2011 21:51

Er is maar 1 tip:

Wees jezelf

Ik ben er ook doorheen gekomen door mezelf te zijn, als je nu jezelf niet bent en je bent aangenomen en je komt in een rot situatie, dan zit je ook thuis en zit jij met de problemen.

Hou jezelf dus niet voor de gek en wees eerlijk en jezelf! En het is niet erg als je het niet haalt, want anders had je later wel voor gaas gegaan en dan eindig je overspannen.

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door mhc » di 11 jan 2011 23:04

Gefeliciteerd Sprinter en Thomas succes de 17de duim omhoog
Mijn project: Historie station/haltes van o.a.: Hollandsche Rading - Maartensdijk - Groenekan - Bilthoven\nLid WG-DES & Seinwezen v/h Spoorwegmuseum en Spoorgroep NedTRAK

mhc
Spoorvrijwilliger
Spoorvrijwilliger
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Jan-Willem » di 11 jan 2011 23:25

Mikos schreef:Ik val onder ervaringsdeskundige? tevreden zon

De kleurentest in eerste instantie is niks anders dan een cirkel met daarin twee cijfers verwerkt die jij er uit moet kunnen pikken. Als treinpersoneel mag je namelijk niet kleurenblind zijn, omdat dat in bepaalde situaties hinderlijk kan zijn.

Kleine aanvulling hier op, je mag een bepaalde gradatie van kleurenblind zijn als HC alleen moet je dan wel een aantal extra testen doen om te kijken of het hinderlijk is of gaat worden in je werk. Heb daar namelijk zelf ervaring mee knipoog

Verder is mijn tip de zelfde als die hier al eerder stond; blijf jezelf!
Als je anders voor gaat doen als je bent dan valt dat die mensen wel op en val je sowieso af.
Grtzz JW, HC Lls\n\nDoe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg

Jan-Willem
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Joop » wo 12 jan 2011 08:24

Als jij mijn chef trein bent Jan - Willem dan mag je pas sleutelen als ik je toestemming hebt gegeven. Degradeer ik je tot Vertrek Assistent tong naar buiten roffel

Joop
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Jan-Willem » wo 12 jan 2011 15:17

Dan mag je het ook allemaal zelf doen haha knipoog
Grtzz JW, HC Lls\n\nDoe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg

Jan-Willem
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door husker » wo 12 jan 2011 16:56

sprinter schreef:Nou ben vandaag geweest en, ik moet je zeggen het viel reuzen mee.
eigenlijk gewoon een sollicitatie gesprek.
dus ik heb het volgens mevrouw heel goed gedaan.
en dus voor dit onderdeel ben ik geslaagd !!!!
nu moet ik gebeld worden voor een vervolg test.

bedankt allemaal

Gefeliciteerd Sprinter!!

Toch vreemd dat randstad aangeeft dat het om een star interview gaat. zich iets afvragen
Kun je zeggen wat ze zoal vroeg, eventueel per pm
Ik mag a.s. woensdag op audientie glimlach

husker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Broodtrommel » wo 12 jan 2011 19:30

Jan-Willem schreef:dan mag je het ook allemaal zelf doen haha knipoog

Zo komt [Verwijderd] dus aan zijn vertraging, weet ik dus gelijk wanneer Jan-Willem bij [Verwijderd] op de trein zit, hehe.

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Soes » wo 19 jan 2011 09:11

Ik ben ook erg benieuwd hoe het STAR interview gaat, aanstaande maandag mag ik in Utrecht verschijnen. emo
Mzzl Soes

Soes
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door husker » wo 19 jan 2011 18:29

Vandaag het star interview gehad ging goed, gewoon je zelf blijven, en eerlijk antwoord geven op de vragen.

Op naar de assessment juichen* juichen* juichen*

word vervolgd

husker
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Joop » do 20 jan 2011 03:30

Broodtrommel schreef:Zo komt [Verwijderd] dus aan zijn vertraging, weet ik dus gelijk wanneer Jan-Willem bij [Verwijderd] op de trein zit, hehe.
Of de trein rijd juist eens op tijd engel

Joop
Bericht Re: Sollicitatie Hoofdconducteur bij de NS door Broodtrommel » do 20 jan 2011 08:46

[Verwijderd] schreef:
Broodtrommel schreef:Zo komt [Verwijderd] dus aan zijn vertraging, weet ik dus gelijk wanneer Jan-Willem bij [Verwijderd] op de trein zit, hehe.
Of de trein rijd juist eens op tijd engel

Ja, nu kan ik niet meer kiezen hoor nee.
Allebei dan blozen

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor