Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie(s) op en rond het spoor

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door InterRailer » di 23 jul 2013 14:31

Hoe zit het trouwens met de werving van nieuwe conducteurs in de toekomst, waarin gaan ze weer beginnen daarmee?

InterRailer
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door GlenSpey » do 25 jul 2013 22:59

Marco007 schreef:
GlenSpey schreef:@zone5432
Vooralsnog willen er van de 28 tweedejaars 25 uiteindelijk bij reizigers gaan werken. We hebben nog geen stage bij een goederenboer gehad dus het kan nog veranderen maar ik denk dat de meesten bij hun beslissing zullen blijven (ROC).

Ik vraag me af of er bij de verplichte stages richting infra er mensen zijn die dat zouden willen doen.
Maar inderdaad... Veel mensen hebben al een soort van keuze gemaakt voor NSR.

Infra is volgens mij zó anders dan waar wij voor opgeleid worden... Kan me niet voorstellen dat iemand daar nog voor gaat kiezen tong naar buiten

Zijn er vanuit het STC eigenlijk mensen die werken of willen gaan werken in het infrawereldje? Broodtrommel weet jij daar iets van?

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Broodtrommel » zo 28 jul 2013 08:03

Ja, wij hebben er op dit moment ongeveer 4 die de infrawereld ingaan. En lijkt me raar als alles wat jullie leren 'zo anders is'. Jullie leren niks over buitendienststellingen, gestropte/gesluitelde overwegen etc.?

Zo nee, dan hebben diegene die goederen gaan doen een probleem. Want in het examen Goederenvervoer zit ook de buitendienststellingen (er was wel sprake van dit eruit te halen).
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door GlenSpey » zo 28 jul 2013 20:22

Termen als gestropt / gesluiteld ben ik in ieder geval nog niet bekend mee. Maar sowieso ligt de nadruk al vanaf dag 1 op reizigersvervoer; de opleiding wordt immers voor het overgrote deel gestuurd vanuit NSO. We hebben in een jaar tijd ook nog maar 1 les gehad die volledig aan goederen werd besteed.

Ook over het 'keuzemoment' wat ons in het tweede jaar wacht wordt steevast gesproken over reizigers óf goederen. Infra komt niet eens ter sprake en ik geloof ook niet dat iemand bij ons dat mist knipoog

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Stephanie » do 01 aug 2013 11:34

Zijn hier nog meer mensen die in september starten in de interne opleiding van NS voor MCN?
Hoofdconducteur / Werkplekbegeleider Utrecht

Stephanie
Medewerker NS
Medewerker NS
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » vr 02 aug 2013 13:21

InterRailer schreef:Hoe zit het trouwens met de werving van nieuwe conducteurs in de toekomst, waarin gaan ze weer beginnen daarmee?

volgens mij is er weer iets van een landelijke stop voor rijdend personeel

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Raadsma » vr 02 aug 2013 23:19

Er gaan in sept/okt sowiezo nog 2 BLM klassen van start in Amersfoort...

Raadsma
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » vr 02 aug 2013 23:28

volgens mij veel Hc's die de overstap naar Machinist maken

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Marco007 » ma 05 aug 2013 15:53

Broodtrommel schreef:Ja, wij hebben er op dit moment ongeveer 4 die de infrawereld ingaan. En lijkt me raar als alles wat jullie leren 'zo anders is'. Jullie leren niks over buitendienststellingen, gestropte/gesluitelde overwegen etc.?

Zo nee, dan hebben diegene die goederen gaan doen een probleem. Want in het examen Goederenvervoer zit ook de buitendienststellingen (er was wel sprake van dit eruit te halen).

Dat zijn termen waar we nog niet bekend mee zijn en zoals al gezegd ligt de nadruk toch nog steeds op reizigers en heb ik ALS ik stage zou kunnen gaan lopen bij goederen nog een fikse inhaalslag te maken voordat de examens voor de deur staan.

Wij hebben in onze BPV wel een kerntaak die te maken heeft met het rijden op buitendienst gesteld spoor, maar dat is voor het 2e jaar eer we dat gaan behandelen.

Marco007
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Fabian-uit-DE » za 10 aug 2013 00:45

Enkele maanden geleden heb ik bij DB Netz AG (ProRail in Duitsland) gesolliciteerd en heb het sollicitatiegesprek, de geschiktheidsonderzoeken en de bedrijfsarts al met succes doorgelopen. Als het goed is en de bloedtest geen boze verrassing oplevert mag ik vanaf 1 september met de opleiding "spoorwegman vakrichting rijweg" (Eisenbahner im Betriebsdienst Fachrichtung Fahrweg, dus treindienstleider later) aan de slag gaan. instemmen

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door John » za 10 aug 2013 14:02

Goed bezig duim omhoog

Kom je dan in zo'n typisch Duits seinhuis te zitten ergens langs de spoorbaan blozen

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Broodtrommel » za 10 aug 2013 18:46

Daar mag je tenminste wel zonder gezeik je telefoon opnemen, gewoon nog lekker zoals in Emmerich bijvoorbeeld: "Hallo... Emmerich.."
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Marco007 » za 10 aug 2013 18:53

Broodtrommel schreef:Daar mag je tenminste wel zonder gezeik je telefoon opnemen, gewoon nog lekker zoals in Emmerich bijvoorbeeld: "Hallo... Emmerich.."

Ja maar Nederland wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn... cheer down

Marco007
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » za 10 aug 2013 21:23

Broodtrommel schreef:Daar mag je tenminste wel zonder gezeik je telefoon opnemen, gewoon nog lekker zoals in Emmerich bijvoorbeeld: "Hallo... Emmerich.."
Heb je et goeie vak wel gekozen? als je nog geen meter alleen gereden hebt en nu zaken als veiligheidscommunicatie gezeik vind....

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Marco007 » za 10 aug 2013 22:17

Dwarsligger schreef:
Heb je et goeie vak wel gekozen? als je nog geen meter alleen gereden hebt en nu zaken als veiligheidscommunicatie gezeik vind....

Ik vind de veiligheidscommunicatie ook geen vooruitgang als ik eerlijk ben...

Marco007
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door werchter » za 10 aug 2013 22:47

Dwarsligger schreef:

Want? Als je het niet eens met met beleidskeuzes van een bedrijf heb je het verkeerde vak gekozen?

werchter
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » za 10 aug 2013 22:49

maar als je in opleiding bent heb je geen knop die je ineens om moet zetten.. je leert het gewoon gelijk op de nieuwe manier en kan je volgens mij ook niet oordelen of het een vooruitgang is of niet. De regels worden vaak aangepast/vernieuwd en dat alles met het oog om het werk nog veiliger te maken en zaken in te dekken... dus of je het dan over gezeik hebt? vind het nogal hoog van de toren geblazen om werkgerelateerde zaken als beginneling al gezeik te vinden.. dan kan je het je zelf beter niet aan doen en wat anders zoeken

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » za 10 aug 2013 22:54

[/quote]
Want? Als je het niet eens met met beleidskeuzes van een bedrijf heb je het verkeerde vak gekozen?[/quote]
volgens mij heb je nog weinig om het mee eens te zijn of oneens.... Je kan alleen ergens een mening over hebben als je er ervaring mee hebt en je goede argumenten hebt.

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor