Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatie(s) op en rond het spoor

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Broodtrommel » zo 11 aug 2013 17:56

Aha! Toch de eer om het nu eens NIET eens te zijn met Dwarsligger. Ten eerst is het 'geen meter alleen gereden' een veronderstelling, die helaas niet waar is - maar dat terzijde.

Ik ben niet voor of niet tegen veiligheidscommunicatie, alleen dat het een 'gezeik' is is overduidelijk wanneer niemand op 1 lijn zit. Dat is geen mening over de inhoud van de veiligheidscommunicatie maar op de uitvoering hiervan, want er is altijd 'gezeur' over.

Verder draait het machinist zijn natuurlijk alleen om de veiligheidscommunicatie en als ik dat niet zo leuk vind, heb ik natuurlijk de verkeerde baan gekozen roffel . [sarcasme]Mijn ontslagbrief inmiddels verstuurd, goede tip[/sarcasme].

Beetje jammer van je opmerking, had toch wel anders verwacht, zeker van jou glimlach
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » zo 11 aug 2013 18:16

Broodtrommel schreef:Aha! Toch de eer om het nu eens NIET eens te zijn met Dwarsligger. Ten eerst is het 'geen meter alleen gereden' een veronderstelling, die helaas niet waar is - maar dat terzijde.

Ik ben niet voor of niet tegen veiligheidscommunicatie, alleen dat het een 'gezeik' is is overduidelijk wanneer niemand op 1 lijn zit. Dat is geen mening over de inhoud van de veiligheidscommunicatie maar op de uitvoering hiervan, want er is altijd 'gezeur' over.

Verder draait het machinist zijn natuurlijk alleen om de veiligheidscommunicatie en als ik dat niet zo leuk vind, heb ik natuurlijk de verkeerde baan gekozen roffel . [sarcasme]Mijn ontslagbrief inmiddels verstuurd, goede tip[/sarcasme].

Beetje jammer van je opmerking, had toch wel anders verwacht, zeker van jou glimlach
haha we hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn roffel
Ik vind de veiligheidscommunicatie ook geen fijne manier van communiceren maar het wordt ingevoerd... dus of we het nou leuk vinden of niet het moet zo.
Als er wat gebeurt en er wordt op de band gehoord dat er niet volgens de nieuwe regels is gecommuniceerd dan kan je nog een aardig probleem krijgen denk ik.
Wat ik bedoel te zeggen dat als je aan een nieuwe baan begint en je nu al bepaalde dingen gezeik vind en je moet nog 40 jaar werken met gezeik.... dan kan je beter verstandig zijn roffel

Toen ik ''vroeger'' begon met werken zeiden ze '' als je het er niet mee eens bent of als je het gezeik vind ga je toch lekker wat anders zoeken....

Dat over alleen rijden baseer ik op je onderschrift dat je machinist in opleiding bent.... en dus geen werkervaring hebt met de oude communicatie

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Broodtrommel » zo 11 aug 2013 20:11

Er staat nergens dat ik in opleiding ben, ik ben al sinds 26 juni Machinist VB spieren laten zien
Maar ik snap je punt, ik heb niet de tijd meegemaakt dat het 'een babbeltje' was, hoewel ik in mijn eerste 10 weken praktijk (begin 2012) wel nog heb meegemaakt dat de nieuwe regels er nog niet waren. Maar dat is maar 10 weken en niet te vergelijken met de tijd dat jij al rijdt.

Guess what, we zijn het nu wel eens volgens mij! juichen*
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door GlenSpey » zo 11 aug 2013 22:53

Ik vind de veiligheidscommunicatie ook niet geweldig. En het klopt wel dat wij als nieuwkomers vanaf dag 1 met de nieuwe regels te maken krijgen, maar wat het tegelijkertijd heel lastig maakt is dat niet iedereen met wie je moet communiceren de regels zelf al kent (en toepast!). Zo heb ik na een jaar stage in de spoorwereld eigenlijk nog geen enkele keer een perfect voorbeeld van communicatie met de nieuwe regels gehoord...

Wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat weinig mensen erop zitten te wachten; zowel voor de groep die nu iets totaal anders moet aanleren als voor de groep nieuwkomers die tussen de vuurlinie ligt knipoog

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Dwarsligger » zo 11 aug 2013 23:02

Broodtrommel schreef:Er staat nergens dat ik in opleiding ben, ik ben al sinds 26 juni Machinist VB spieren laten zien
Maar ik snap je punt, ik heb niet de tijd meegemaakt dat het 'een babbeltje' was, hoewel ik in mijn eerste 10 weken praktijk (begin 2012) wel nog heb meegemaakt dat de nieuwe regels er nog niet waren. Maar dat is maar 10 weken en niet te vergelijken met de tijd dat jij al rijdt.

Guess what, we zijn het nu wel eens volgens mij! juichen*
haha en dat in 2 berichten.

GlenSpey schreef:Ik vind de veiligheidscommunicatie ook niet geweldig. En het klopt wel dat wij als nieuwkomers vanaf dag 1 met de nieuwe regels te maken krijgen, maar wat het tegelijkertijd heel lastig maakt is dat niet iedereen met wie je moet communiceren de regels zelf al kent (en toepast!). Zo heb ik na een jaar stage in de spoorwereld eigenlijk nog geen enkele keer een perfect voorbeeld van communicatie met de nieuwe regels gehoord...

Wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat weinig mensen erop zitten te wachten; zowel voor de groep die nu iets totaal anders moet aanleren als voor de groep nieuwkomers die tussen de vuurlinie ligt knipoog
Ik vind het ook niet geweldig maar het moet nu een maal. van de week stond ik voor een stoptonend sein en be; de treindienstleider welke opneemt met ''de 3500 komt je zo voorbij dan krijg je veilig'' Eeeeeeeuh ja zo ging dat vroeger roffel

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door zone5324bericht » ma 12 aug 2013 19:22

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door seinhuis » do 05 sep 2013 11:02

Het spoorwegmuseum heeft een vacature openstaan voor een betaalde hulpkracht voor 12 uur per maand. De vacature is terug te lezen op hun website onder het kopje Praktische Info -> vacatures (onderaan de site).

seinhuis
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Fabian-uit-DE » ma 16 sep 2013 21:49

Mijn seinhuisje voor de volgende weken, Maria-Veen langs de spoorlijn Coesfeld - Dorsten:

6 seinen, 2 wissels en 2 overwegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door pe_pe » ma 16 sep 2013 22:02

Zonder bijschrift zou ik in eerste instantie denken aan een museumspoorlijn.

pe_pe
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door tommyhil » di 17 sep 2013 11:19

Beste forumleden,
Is er hier iemand die zou willen vertellen wat het gemiddelde bedrag is van de maandelijkse onregelmatigheidstoelage bij een werkweek van 36 uur als Machinist met als standplaats Rotterdam? Ik overweeg in de toekomst een sollicitatie maar heb nu geen idee hoe hoog (of laag) de ORT gemiddeld is.

tommyhil
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Fabian-uit-DE » di 17 sep 2013 21:13

pe_pe schreef:Zonder bijschrift zou ik in eerste instantie denken aan een museumspoorlijn.

Haha. Het blokstelsel werd gebouwd in 1934. Maar let wel op het gloednieuwe GSM-R-toestel... knipoog

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Marco007 » di 17 sep 2013 22:52

tommyhil schreef:Beste forumleden,
Is er hier iemand die zou willen vertellen wat het gemiddelde bedrag is van de maandelijkse onregelmatigheidstoelage bij een werkweek van 36 uur als Machinist met als standplaats Rotterdam? Ik overweeg in de toekomst een sollicitatie maar heb nu geen idee hoe hoog (of laag) de ORT gemiddeld is.

De hoogte van de onregelmatigheidstoeslag is mij onbekend.
Vanuit mijn kennis bij NSR werkt men met een basissalaris en daarbovenop krijg je je ORT uitbetaald naar gelang wat je werkt,
Je loopt meestal in een rooster en in dat rooster zit een bepaald aantal diensten die onder de titel laat of nacht vallen en daar wordt je naar betaald.
Maar er zijn ook roosters waar weinig tot geen late of nachtdiensten in zitten waardoor je dus minder ORT verdiend.

Marco007
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door seinhuis » di 17 sep 2013 22:54

Hand van veel vaktoren af. Maar als je in google ''CAO treinmachinist NS'' intikt, kom je redelijk in de buurt van het bedrag die je zoekt.

seinhuis
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door zone5324bericht » di 17 sep 2013 22:54

dat ligt helemaal aan welke diensten je draait, aangezien de Ot individueel is.
dus bij veel laat en weekenden zal deze hoger zijn, dan bij veel dagdiensten.

ze praten we vaak over een gemiddelde, maar mijn ervaring is, dat het elke maand weer anders is.
vooral als je de ene maand 2 weekenden gewerkt hebt en de andere maand maar 1 of zelfs geen.

daarbij moet ik melden, dat ik het voor NS niet meer weet (ben er al te lang weg een draaide en ik draaide bijna alleen maar laat en nacht, totdat ik kantoortijden ging werken en daarbij TVI genoot...).

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door zone5324bericht » di 17 sep 2013 22:55

trouwens, als je hhet moet hebben van de OT dan is het misschien beter om ergens anders werk te zoeken, omdat deze dus bij NS elke maand anders is...

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door tommyhil » wo 18 sep 2013 22:12

Allen bedankt voor de antwoorden.
Is er misschien toch iemand die een gemiddeld bedrag kan noemen?

tommyhil
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door Marco007 » do 19 sep 2013 11:19

tommyhil schreef:Allen bedankt voor de antwoorden.
Is er misschien toch iemand die een gemiddeld bedrag kan noemen?

Nee dat leek me duidelijk toch?
Ligt aan zoveel factoren.

Marco007
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Sollicitatie(s) op en rond het spoor door pe_pe » do 19 sep 2013 11:48

Wat je erover te weten kunt komen staat in het bestand dat je hier kunt downloaden op pagina 50. Welke getallen je uit die tabel bij elkaar op moet tellen in een bepaalde maand, hangt dus af van je precieze werkrooster in die maand.

pe_pe
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor