Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

medische keuring

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht medische keuring door Martin46 » ma 09 jul 2012 13:58

Na het lezen van tientalen berichten op dit forum is mij nog niet duidelijk geworden wat de medische keuring nu precies inhoudt. Wie heeft deze recent gedaan en kan weergeven wat er precies gedaan wordt en gedaan moet worden? Ik zou dat graag weten omdat ik binnenkort een selectiedag heb. Martin

Martin46
Medewerker Arriva
Medewerker Arriva
Bericht Re: medische keuring door msb » do 12 jul 2012 16:17

Hoi Martin,

ik heb vorige maand mijn medische keuring voor HC gehad in Zwolle. Ik weet niet voor welke functie jij gesolliciteerd hebt (machinist? conducteur?), maar ik neem aan dat de keuringen hetzelfde zijn.

De keuring zelf is maar een uurtje, dus je staat zo weer buiten. Er wordt bloed afgenomen voor de suiker (diabetes), je ogen worden gemeten, je krijgt een gehoortest, je bloeddruk wordt gemeten en er wordt een hartfilmpje gemaakt (misschien is het hartfilmpje alleen voor oude knarren zoals ik??? 40+).

Als het goed is heb je ook een medische vragenlijst gekregen die je ingevuld mee moet nemen. Deze lijst wordt door de arts met jou besproken.

Oh ja, je krijgt ook nog een kleurentest (kleurenblindheid) en een dieptezien test (met een 3d-brilletje op wat plaatjes bekijken).

Volgens mij is dit het zo'n beetje. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

Marja
Vanaf augustus HC in opleiding (Groningen)

msb

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken bij het spoor