Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Rollenspel

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Re: rollenspel door Rockel83 » ma 10 dec 2012 14:42

koffieverkeerd schreef:Yup! Alles gehaald! juichen* Ik ben door. Het rollenspel was zeer en zeer pittig, goede acteur. De fittest was goed te doen. Me er meer van voorgesteld dan dat het was. Maar je, als je de DCP van defensie gewend bent is deze test van NS inderdaad heeeel goed te doen.
Aanstaande vrijdag medisch keuring...VOG heb ik al maar aangevraagd ivm de feestdagen die er tussen zitten.

Ben benieuwd, hoe het verder allemaal gaat verlopen. heb er enorm veel zin in om te starten.

Gefeliciteerd! En welkom uiteraard. duim omhoog
Welke standplaats ga je krijgen?

Rockel83
Bericht Re: rollenspel door koffieverkeerd » ma 10 dec 2012 22:12

Rockel83 schreef:
koffieverkeerd schreef:Yup! Alles gehaald! juichen* Ik ben door. Het rollenspel was zeer en zeer pittig, goede acteur. De fittest was goed te doen. Me er meer van voorgesteld dan dat het was. Maar je, als je de DCP van defensie gewend bent is deze test van NS inderdaad heeeel goed te doen.
Aanstaande vrijdag medisch keuring...VOG heb ik al maar aangevraagd ivm de feestdagen die er tussen zitten.

Ben benieuwd, hoe het verder allemaal gaat verlopen. heb er enorm veel zin in om te starten.

Gefeliciteerd! En welkom uiteraard. duim omhoog
Welke standplaats ga je krijgen?

Als het goed is eindhoven maar het kan ook nog den bosch worden.
Ik heb net mail gehad dat het dossier doorgestuurd is naar NSR . Het gaat nu zeer vlot allemaal. Vrijdag nog de medische keuring en dan volgende week hoop ik het arbeidsvoorwaardengesprek .

Dank je voor het warme welkom!

koffieverkeerd
Bericht Re: rollenspel door Rockel83 » di 11 dec 2012 02:40

koffieverkeerd schreef:Als het goed is eindhoven maar het kan ook nog den bosch worden.
Ik heb net mail gehad dat het dossier doorgestuurd is naar NSR . Het gaat nu zeer vlot allemaal. Vrijdag nog de medische keuring en dan volgende week hoop ik het arbeidsvoorwaardengesprek .

Dank je voor het warme welkom!

Heb zelf ook standplaats Den Bosch, dus dan doen we elkaar binnenkort vast wel eens een handje geven zwaaien
Is in principe 1 team, Eindhoven en Den Bosch. glimlach

Rockel83
Bericht Re: rollenspel door koffieverkeerd » di 11 dec 2012 12:13

Nou Rockell, dat zal zeker gaan gebeuren, dat handje geven. Ik heb namelijk het gerucht gehoord dat ik in Den Bosch de opleiding ga doen...
Ik had voor EHV gesolliciteerd, maar ik denk dus dat het HT wordt. Vreemder nog het meisje dat met mij aangenomen is woont in Den Bosch en die krijgt de opleiding in EHV zich iets afvragen

koffieverkeerd
Bericht Re: rollenspel door Rockel83 » di 11 dec 2012 13:48

koffieverkeerd schreef:Nou Rockell, dat zal zeker gaan gebeuren, dat handje geven. Ik heb namelijk het gerucht gehoord dat ik in Den Bosch de opleiding ga doen...
Ik had voor EHV gesolliciteerd, maar ik denk dus dat het HT wordt. Vreemder nog het meisje dat met mij aangenomen is woont in Den Bosch en die krijgt de opleiding in EHV zich iets afvragen

Ik had inderdaad wel gehoord dat we er nog iemand bijkregen op HT.

Ikzelf had toendertijd dus ook voor EHV gesolliciteerd. Welke nu ook HT geworden is. Maar vanuit mijn woonplaats is EHV en HT ongeveer even ver, dus voor mij maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit. En daarnaast is HT ook wel een hele leuke standplaats moet ik zeggen.

Misschien kunnen jullie wel aangeven of het mogelijk is om te ruilen indien het jullie beiden beter uitkomt?

Rockel83
Bericht Re: rollenspel door seinhuis » wo 12 dec 2012 01:21

Rockel83 schreef:Maar neem aan dat jij ook gewoon aangemeten en goede binnenschoenen van defensie hebt?
Nee, want ik heb niks met defentie te maken.

Ik ben bij een hardloop-speciaalzaak geweest (bij runnersword, een aanrader), en (indien het een goede winkel is) zijn ze net zolang bezig tot ze het goede schoen gevonden hebt en ga je met het ideale paar het winkel uit.

seinhuis
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: rollenspel door Rockel83 » wo 12 dec 2012 01:41

seinhuis schreef:
Rockel83 schreef:Maar neem aan dat jij ook gewoon aangemeten en goede binnenschoenen van defensie hebt?
Nee, want ik heb niks met defentie te maken.

Ik ben bij een hardloop-speciaalzaak geweest (bij runnersword, een aanrader), en (indien het een goede winkel is) zijn ze net zolang bezig tot ze het goede schoen gevonden hebt en ga je met het ideale paar het winkel uit.

Sorry, maar dit bericht was dan ook aan koffieverkeerd gericht. Ze had voorgaand al aangegeven ook bij defensie gewerkt te hebben. En ook daar krijg je heel mooi binnen en buiten sportschoenen op je voeten aangemeten. Dacht dat dat toendertijd door een afdeling van Runnersworld verzorgt werdt.

Rockel83
Bericht Re: rollenspel door Bulldozer » vr 14 dec 2012 01:03

Niet te moeilijk gaan doen over schoenen, met normale sportschoenen haal je het makkelijk.

Bulldozer
Medewerker NS
Medewerker NS
Bericht Re: rollenspel door koffieverkeerd » do 17 jan 2013 09:52

Voor mij was de sporttest appeltje eitje, had me het veel zwaarder voorgesteld. Op een normale fatsoenlijke sportschoen is het inderdaad ook prima te doen.

@ Rockell: ik start de 4e maart. heb net het arbiedscontract ontvangen en alles is in kannen en kruiken. Ik ben echt benieuwd wie er achter de nickname Rockel zit glimlach

koffieverkeerd
Bericht Re: rollenspel door Rockel83 » vr 18 jan 2013 02:35

koffieverkeerd schreef: @ Rockell: ik start de 4e maart. heb net het arbiedscontract ontvangen en alles is in kannen en kruiken. Ik ben echt benieuwd wie er achter de nickname Rockel zit glimlach

Ah netjes, het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het dan gelukkig toch goed gekomen laughing
Mooi dat je nu die zekerheid hebt!
Dan weet je ondertussen ook al welke standplaats je krijgt toch? Als ik je zie stel ik me wel ff voor, een Cor, ik dus, is er maar eentje van op Den Bosch hehe glimlach

Rockel83
Bericht Re: rollenspel door Crazy-Al » vr 18 jan 2013 15:00

Poeh poeh, wat een leuke sfeer wordt er hier gegeven aan de nieuwelingen houden van

Zal mijzelf even kort voorstellen.
Persoontje M, gesolliciteerd naar S&V in Alkmaar. 3 jaar ervaring in beveiliging (2.5 jaar Schiphol - visitatie, en een half jaar winkel/mobiele surveillaince)
Maandag 21 Jan. heb ik mijn sporttest en gesprekken... Ik ben benieuwd! Ik moest de 22e ook nog vrij houden voor een medisch onderzoek, en een derde datum die ik dus niet heb opgeschreven (slimmmm)

Nou heb ik even een kort vraagje voor jullie. Die derde dag, wat kan ik daar verwachten en hoe belangrijk is deze? Ik ben namelijk kortgeleden aangenomen voor een baan die ik eigenlijk niet zie zitten, maar werk is werk. Ik zal dus moeten schikken tussen de data, en hopelijk in mijn proeftijd de huidige werkgever alweer toedeloe te kunnen zeggen.

Beveiliging en mensenwerk is mijn droom en passie, dus ik wil dat graag ook blijven doen. Daar moet ik dan wel natuurlijk risico's mee nemen knipoog

Gr gr
Crazy Al

Crazy-Al
Bericht Re: Rollenspel door Rockel83 » vr 18 jan 2013 22:31

Welkom Crazy-Al glimlach

Met die derde dag doel je op de datum welke je vergeten bent op te schrijven?
Als je nu de 21ste slaagd voor het sport gedeelte en door de gesprekken heen komt. Dan volgt hierna inderdaad een medische keuring, al is meteen de volgende dag wel al lekker snel moet ik zeggen. Als dit ook in orde is, dan ben je eigenlijk al zo goed als binnen. Het laatste onderdeel wat dan volgt, waarvan ik denk dat je op doeld, is het arbeidsvoorwaardelijk gesprek. Dit is dus veel belangrijker dan deze baan waar je onlangs begonnen bent en welke je toch niet ziet zitten tong naar buiten

Als je de 21ste en de 22ste doorgekomen bent, gewoon even een belletje plegen. Komt dan wel goed zou ik zeggen glimlach

Rockel83
Bericht Re: Rollenspel door Crazy-Al » ma 21 jan 2013 20:46

Slecht nieuws:

Helaas niet door. Sporttest ruim voldoende gehaald. Enigzins pittig, maar als marathonloper zeker goed te doen, heb hem tot de maximale trap uitgerend. Krachttest hoogste van de groep, lenigheid op een na laatste (al kwam dit ook door mijn lengte, door de lange armen en benen werd de test een stuk lastiger)

Rollenspel ging naar mijn, en mijn partner zijn belevenis zeer goed. We hadden elkaar weinig hoeven te corrigeren, en de paar keer dat er onderling contact tussen ons twee nodig was ging het vlot en duidelijk, zeer prettig om mee samen te werken.

Achteraf in het gesprek ook een paar dingetjes ter sprake gekomen, waaronder mijn werkwijze tijdens het rollenspel en wat werkervaringen (STAR).

Eindconclusie is dat het hem niet is geworden. Naar hun mening was ik niet servicegericht genoeg. Dit ter verbazing van de rest van het clubje, omdat ik naar hun mening het beste uit de bus kwam qua sociaal zijn en algemene indruk.
De mening die ze hadden was dat ik te resultaatgericht werk. Tijdens het rollenspel was ik meer bezig met het doel behalen dan de dame gerust te stellen. Om te voorkomen dat de dame kon improviseren en carte blanche kon spelen, vulde ik voor haar in dat ze was gaan zitten bij gevaarlijke bouwwerkzaamheden, en dat we haar zouden helpen om er uit te komen. Hierdoor kon ik haar 'er uit lullen' waarom we moesten zigzaggen. Ook tijdens het gesprek achteraf was hun mening dat ik, door mijn werkervaring als beveiliging, een zeer handhavende houding had, en altijd had moeten denken in een beveiligings denkbeeld.

Helaas hebben ze mij niet de kans gegeven om hier aan te werken, gezien ik altijd heb moeten werken als beveiliging. Ik vroeg nog of er opties waren bij NS om alsnog een functie te bekleden en aan mijn servicegerichtheid te werken, maar die optie was er helaas niet.

Achja, het is een momentopname en ik heb niet de kwaliteiten getoond die ze graag zouden willen zien. Zeer, zeer spijtig...

En om het nog helemaal lekker te maken ging ik achteraf met een NS collega (Service) die doorsolliciteerde naar S&V samen terug naar onze woonplaats (zelfde stad), en hebben we nog hartstikke leuke gesprekken gehad over werkervaring. Hij vind het ook zeer jammer en onbegrijpelijk.
Gelukkig is hij wel door, want hij is een topgozer en ik gun het hem van harte duim omhoog

Bij deze is het mijn tweede post, en daarmee gelijk einde oefening ben ik bang :(

Groetjes,
Crazy Al

Crazy-Al
Bericht Re: Rollenspel door Rockel83 » ma 21 jan 2013 21:08

Ah gossie, erg jammer zeg :(
Gewoon over een tijdje nog eens proberen zou ik zeggen, weet niet precies hoeveel tijd er tussen moet zitten. Half jaartje tot een jaartje meestal geloof ik :(

Wat je zelf ook al zegt, het is een momentopname. Kan natuurlijk vanalles aan meegespeeld hebben. En misschien zijn er wel dingetjes verkeerd geïnterpreteerd die jij liet zien. Is altijd moeilijk te zeggen zoiets...

In ieder geval veel succes met de rest van je carriëre, en wie weet tot binnenkort weer! glimlach

Rockel83
Bericht Re: Rollenspel door Crazy-Al » ma 21 jan 2013 21:21

Rockel83 schreef:Ah gossie, erg jammer zeg :(
Gewoon over een tijdje nog eens proberen zou ik zeggen, weet niet precies hoeveel tijd er tussen moet zitten. Half jaartje tot een jaartje meestal geloof ik :(

Wat je zelf ook al zegt, het is een momentopname. Kan natuurlijk vanalles aan meegespeeld hebben. En misschien zijn er wel dingetjes verkeerd geïnterpreteerd die jij liet zien. Is altijd moeilijk te zeggen zoiets...

In ieder geval veel succes met de rest van je carriëre, en wie weet tot binnenkort weer! glimlach

Een jaar, met ingang van morgen. Dus vanaf 22 januari 2014 mag ik weer. Geldt voor alle NS vacatures, dus HC kan ook niet.
Blijf ik wel voor 6 euro per uur nog even laptopjes verkopen bij de mediamarkt.
het IS werk, alleen of je er nou blij van wordt... Haha!

Crazy-Al
Bericht Re: Rollenspel door koffieverkeerd » zo 10 feb 2013 08:30

Crazy-Al schreef:
Rockel83 schreef:Ah gossie, erg jammer zeg :(

Een jaar, met ingang van morgen. Dus vanaf 22 januari 2014 mag ik weer. Geldt voor alle NS vacatures, dus HC kan ook niet.
Blijf ik wel voor 6 euro per uur nog even laptopjes verkopen bij de mediamarkt.
het IS werk, alleen of je er nou blij van wordt... Haha!

Hey Crazy-al...jammer dat het niet gelukt is..maar niet opgeven hoor. Over 1 jaar gewoon weer solliciteren . Ik heb wel een paar tips omdat ik me herken in dat resultaatgerichte...
Sociaal zijn betekent niet dat je overal meteen voor aan moet staan...soms is sociaal zijn je even op de achtergrond houden en de ander..bijv de acteur of je buddy de ruimte geven.
Toon empathie ...probeer je in te leven in de ander..vraag je af of jij het prettig zou vinden om zo benaderd te worden . Benoemd de emotie van de ander en toon begrip.
Je werk bij mediamarkt is een stukje ervaring waar je vooral je servicegerichtheid en klantvriendelijkheid kunt bijschaven ..doe er het komend jaar je voordeel mee zou ik zeggen.

Btw...mij is het ook pas de 2e sollicitatie gelukt

koffieverkeerd
Bericht Re: Rollenspel door Medewerker senv » wo 13 feb 2013 16:42

Beste "Crazy Al",

Mocht je dit nog lezen, wellicht mag ik je één tip geven. Wij zaten in dezelfde groep, dus ik weet wie je bent. Volgende keer in de wachtruimte (daar zat ook een psycholoog) niet met de handen in je zak en buik vooruit veel "bla bla" verhalen vertellen terwijl je als een ADHD-er in de rondte blijft lopen. Ik vermoed -maar ik ben geen psycholoog- dat je houding je de das heeft omgedaan. Je straalde iets uit zo van: "hier ben ik en ik weet zeker dat ik door ben en jullie moeten even naar me luisteren want ik weet het zo goed". Dat is géén kritiek want wellicht ben je zo helemaal niet. Maar zo was je houding een beetje en dat is meer mensen opgevallen hoorde ik toen je weg was gelopen samen met Wessel. Ik bleef namelijk nog even zitten om de uitslag van de laatste kandidaten te horen. Volgende keer niet rond dartelen, maar gewoon rustig gaan zitten en de dingen om je heen opnemen (observeren). Ook al ben je nóg zo enthousiast. Hopelijk lukt het de volgende keer wel, meen ik echt want ik heb het beste met je voor. Vandaar deze tip.

Greetz!

Medewerker senv
Bericht Re: Rollenspel door BOW » do 14 feb 2013 18:14

Ik heb persoonlijk ook altijd de indruk dat je beoordeeld wordt buiten het gesprek, dus hoe je je gedraagt in de groep wachtenden.

Ben je sociaal betrokken bij de groep wachtenden zonder er uit te springen is alles in orde, plaats je je buiten de groep en doet niet als de groep doet, ben je negatief of of heb je het hoogste woord = niet door.

Ik snap dat dit kort door de bocht is, maar bij alle keurigen waarbij ik betrokken was, was dit een makkelijk waar te nemen feit.

Het ging ook op voor een groepje meiden die een eigen groepje vormden. Toen de groep kandidaten besloot even de benen te strekken en gaan eten bleven zij zitten. Daarna waren ze verdwenen, afgekeurd.

Het is waarschijnlijk niet vreemd hoe je je gedraagt in een sociale groep mee te nemen bij de keuring. Bij de werkgever kom je immers ook in groepen collega's terecht en moet je met collega's samenwerken.

BOW
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Ontvangen Bedankjes: 1 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Werken bij het spoor