Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit?

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Lizardking » di 04 dec 2012 10:37

Ik ben onlangs aangenomen als Medewerker S&V en begin in januari met de opleiding.
Het is mij natuurlijk bekend dat ik onregelmatig ga werken, maar ik vraag mij af hoe zo'n rooster er nou ongeveer uit ziet?
Werk je bijvoorbeeld een week vroeg, een week laat en dan een week nacht enz.? Of zit er helemaal geen ritme in?
En beginnen/eindigen de verschillende diensten altijd op dezelfde tijden, of wisselt dat ook?

Lizardking
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Dwarsligger » di 04 dec 2012 18:54

Verschilt denk per standplaats, waarom meld je je daar niet gewoon en toon je interesse daar bij de dienstindelers? Sommige dingen zijn niet zo moeilijk hoor. :idee:

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door John » wo 05 dec 2012 00:08

Aparte manier om mensen welkom te heten op dit forum. nee

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Dwarsligger » wo 05 dec 2012 00:21

Oh heb geen voorstel ronde gezien voorover buigen

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Ubahn » do 06 dec 2012 16:35

John schreef:Aparte manier om mensen welkom te heten op dit forum. nee

Af en toe mis ik een "like"-knop hier... duim omhoog
Maar je hebt wel gelijk. Waarom is dit anders een forum? ach nee

Ubahn
Medewerker GVB
Medewerker GVB
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Rockel83 » vr 07 dec 2012 03:21

Lizardking schreef:Ik ben onlangs aangenomen als Medewerker S&V en begin in januari met de opleiding.
Het is mij natuurlijk bekend dat ik onregelmatig ga werken, maar ik vraag mij af hoe zo'n rooster er nou ongeveer uit ziet?
Werk je bijvoorbeeld een week vroeg, een week laat en dan een week nacht enz.? Of zit er helemaal geen ritme in?
En beginnen/eindigen de verschillende diensten altijd op dezelfde tijden, of wisselt dat ook?

Gefeliciteerd en welkom! duim omhoog
Ik ben nu ongeveer een maandje bezig met de opleiding S&V. En bij mij valt er totaal geen lijn op het rooster te trekken. Iedere donderdag krijg ik het rooster van de komende week binnen (geloof dat dit bij heel de NS zo werkt). Buiten je vaste cursusdagen die dalijk bekent zullen worden zul je hieromheen heel vrij ingeroosterd worden. Dit varrieert van vroege tot late diensten (ook in het weekend). Hierdoor kan het best zijn dat je door een extra vrije dag die je iedere 2 weken opspaart b.v. bijna een hele week vrij hebt, vrijdags een cursusdagje hebt en daarna heel het weekend weer doorwerkt. Er zit dus totaal geen ritme in naar mijn ervaring.
Nachtdiensten proberen ze naar wat ik gehoord hebt te vermijden zolang je in je opleiding zit, indien je anders aangeeft.
En op mijn standplaats werkt men met vaste diensttijden: Vroeg van 7.00 tot 15.00 / laat van 15.00 tot 23.00 / en nacht van 23.00 tot 07.00. Dit kan naar mijn weten per standplaats ongeveer een kwartiertje een half uurtje of een uurtje verschoven zijn.

Rockel83
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Lizardking » vr 07 dec 2012 10:24

Bedankt voor de informatie Rockel83, daar kan ik iets mee! duim omhoog

Lizardking
Bericht Re: Hoe ziet een werkrooster Medewerker S&V er ongeveer uit? door Bulldozer » vr 14 dec 2012 00:56

Welke standplaats?
Je hebt verschillende soorten roosters.

1. Een reserve rooster met alleen je rode weekenden (moet je toestemming voor geven)
2. Een reserve rooster met je rode weekenden en je rust dagen vast (zo behoort een res. rooster er uit te zien).
3. Een rooster waarin je diensten vast staan, hier mag alleen afgeweken worden met jou toestemming.

Er zijn ook andere varianten mogelijk. Wat telt is wat heb je afgesproken en wat is de relatie met de DID.

Ikzelf zit nu in in ouderschaps rooster, lekker maar 4 dagen werken en 3 dagen vrij in de week, en de maandag altijd vrij, dus heb ik eens in de 3 weken een lang weekend. Ik had kunnen kiezen voor de rustdagen ook vast (moet ook eigenlijk) maar op deze manier zijn de DID en ik grote vrienden, hij doet wat voor mij en ik voor hem.

Maar goed, kijk eens op jou standplaats wat de roosters voor S&V zijn en vraag waar je naar je opleiding inkomt,tijdens je opleiding is het moeilijk je al te plaatsen ivm de hoeveelheid cursusdagen.

Bulldozer
Medewerker NS
Medewerker NS

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken bij het spoor