Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Rooster ploegendienst treinverkeersleider

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Rooster ploegendienst treinverkeersleider door Mike1992 » wo 23 jan 2013 00:31

Ik heb gesolliciteerd als treinverkeersleider, en het e-assesment met succes doorstaan. Nu ben ik uitgenodigd voor de wervingsbijeenkomst.

Ik ben alleen erg benieuwd naar de roostertijden, uiteraard een ploegendienst, met nacht, maar kan iemand mij een voorbeeldrooster geven?

In de praktijk: slaap je voor of na een nachtdienst? Hoe wisselt het rooster? (Wanneer dag wanneer nacht?)

Alvast bedankt!

Mike1992
Bericht Re: Rooster ploegendienst treinverkeersleider door werchter » wo 23 jan 2013 00:41

Had je al hier gekeken: viewtopic.php?f=4&t=11861 ?
Geen voorbeeldrooster, maar volgens mij wel informatie die je zoekt.

werchter
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Rooster ploegendienst treinverkeersleider door Mike1992 » wo 23 jan 2013 00:57

Deze had ik nog niet gezien, wel een ander 12 paginas lang topic.

Wat ik specifiek zoek: een nachtdienst, is dat bv van 12-8 of van 22-6? Of iets anders?

Iemand die trdl is, hoe past dit in de prive situatie? Hoe wisselt een dag/avond/nacht dient af?

Daarnaast: slaap je voor de dienst, of na de dienst? Hoe pas je jezelf aan aan dat ritme?

Mike1992
Bericht Re: Rooster ploegendienst treinverkeersleider door zone5324bericht » wo 23 jan 2013 07:26

of de tijden van de nachtdiensten nog steeds 23-7 zijn, weet ik niet, maar het zal sowieso niet veel schelen.

wat betreft slapen.
dat ligt helemaal aan jezelf.

ik werk al bijna 15 jaar op onregelmatige tijden en heb ook in verschillende functies nachtdiensten gedraaid.
meestal sliep ik gewoon na de dienst, maar het kwam ook wel eens voor, dat ik voor het werk nog even naar bed ging (en soms ook nog een paar uurtjes sliep).

de rooster verschillen per post, dus een voorbeeld geeft totaal geen garanties...

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Rooster ploegendienst treinverkeersleider door ziggyziggyziggy » do 24 jan 2013 10:16

Werktijden verschillen ook per post. Mijn post hanteert 6-14-22. Er zijn een heleboel regels over hoe je rooster in elkaar mag zitten, veel te veel om hier op te sommen. Denk hierbij aan gegerandeerde vrije weekends, gegerandeerd vrij na een nachtdienst, etc.

Ikzelf ga bij een nachtdienst altijd een uurtje slapen voor mijn dienst begint, dat helpt je de nacht beter door.
trdl

ziggyziggyziggy
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Rooster ploegendienst treinverkeersleider door Mike1992 » do 24 jan 2013 20:57

Ik heb gesolliciteerd op post Utrecht, daar ik vlakbij woon glimlach

Is er iemand met ervaring over het rooster in Utrecht? Is dat ook 6-14-22?

Ik ben half februari uitgenodigd voor de wervingsdag, waarbij ik meekijk met een trdl en daarna een sollicitatie heb. Ik ben heel erg benieuwd.
Alvast voorruitlopend: wat zijn de leuke dingen van deze baan?
Maar zeker niet vergeten: de minder leuke dingen

Ik weet natuurlijk dat het ene moment niks te doen is en het andere moment loop je over bij wijze van. Maar verder?

Mike1992
Bericht Re: Rooster ploegendienst treinverkeersleider door ziggyziggyziggy » do 24 jan 2013 22:56

Leuk vind ik vooral het hollen en stilstaan: soms niets te doen hebben en dan opeens het razend druk hebben. De puzzel die een verstoring soms oplevert vind ik ook een fijne uitdaging. Tenslotte zie ik mijn kinderen veel vaker dan bij een 9 tot 5-baan.

Zwaar zijn soms de momenten dat je een machinist aan de lijn hebt die net een aanrijding heeft meegemaakt. En de vroege diensten kunnen erg vroeg zijn, zeker in de winter is dat even doorbijten. Ook verjaardagen en feestjes moet je nogal eens laten schieten door je werktijden.
trdl

ziggyziggyziggy
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken bij het spoor