Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Reisfaciliteiten

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Reisfaciliteiten door Raadsma » do 11 apr 2013 19:29

Beste mensen,

Wellicht al es voorbij gekomen maar aan mijn neus voorbij gegaan:

Mag ik met mijn vrij vervoer, mijn vriendin (geen samenlevingscontract), vrienden en familie etc mee laten reizen met korting? Nu is dat bij ons op de standplaats enigzins onduidelijk! Althans...mijn mentormachinisten weten het ook niet. En in mn cao kan ik er ook weinig over vinden!

Wanneer dat wel met korting kan is dat aantrekkelijker om van Assen naar Maastricht te reizen.. En wanneer niet is de auto toch echt t voordeligst!

Iemand het juiste antwoord??

Raadsma
Bericht Re: Reisfaciliteiten door Dwarsligger » vr 12 apr 2013 01:01

Naar mijn weten mag je 3 mensen met 40% korting meenemen op jou vervoersbewijs.

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Reisfaciliteiten door Thomas93 » ma 22 apr 2013 02:50

Bovenstaand antwoord klopt inderdaad. Valt me wel op dat er zeer weinig info is voor personeel omtrent reisfaciliteiten.

Nog een aanvulling:

De korting is geldig door de week na 9 uur en in het weekend de hele dag. Dus de zelfde regels als samenreiskorting/voordeelurenabonnemnt.

Tip:

Soms reist een maat mee op mijn kaart. Hij heeft zelf een dal-voordeel abonnement. Dal-voordeel is niet geldig in de avondspits maar als hij samenreiskorting op zijn kaart laadt krijgt hij alsnog korting omdat hij met mij mee reist.

Thomas93
Bericht Re: Reisfaciliteiten door BOW » zo 28 apr 2013 03:18

Ik heb dat meteen ingeleverd, wat is het tegenwoordig 17 euro pm ? Dat is wel even 204 euro pj...erg duur als je het niet gebruikt !

Veel collega's die een auto/motor ( of zelfs meerdere ) bezitten ( dus al betalen voor wegenbelasting, verzekering, afschrijving en onderhoud of het ding nu stilstaat of rijdt ) beseffen niet dat de doodenkele keer dat ze een trein nemen omdat die af en toe echt een alternatief is voor de auto vanwege duur of problematisch parkeren in grote steden, ze veel goedkoper af zijn gewoon een los treinkaartje te kopen.

Dat gaat natuurlijk niet op voor daadwerkelijke veelgebruikers van de trein. Maar dat zijn er niet zoveel. De meeste collega's die ik het vraag (en doorvraag) halen die 204 euro pj er echt niet uit. Niet echt slim.

BOW
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Reisfaciliteiten door Dwarsligger » zo 28 apr 2013 10:59

Wat heb je dan voor bedrijfslegitimatie gekregen ?

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Reisfaciliteiten door Gilles » za 21 sep 2013 12:20

Die €204,-/jaar is dan wel voor minstens 2 personen (dus met partner en/of kinderen). Ik heb zelf vrijvervoer 1e klas en dat is €14,49/maand (€173,88/jaar).

Overigens ga je er niet vanaf komen als je bij NS werkt, voor zover ik weet doet NS niet aan reiskostenvergoedingen anders dan de treinkaart (netkaart voor mensen die meer dan 19uur/week werken of boordpersoneel zijn en anders een trajectkaart) voor mensen die op een plek werken waar ze met de trein kunnen komen. En dat is zo'n beetje iedereen knipoog Dat weet ik dan weer omdat iemand die voorheen bij Prorail werkte en daar kon kiezen tussen kilometervergoeding voor de auto of vrijvervoer nu bij NS te horen heeft gekregen dat ze een vrijvervoer/legitimatiebewijs heeft en dus geen reiskosten vergoeding krijgt. Misschien dat je je reiskosten wel van de belasting kunt terug vragen?

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Reisfaciliteiten door Dwarsligger » za 21 sep 2013 12:36

Bij ns krijg je gewoon reiskostenvergoeding hoor als je met de auto moet komen omdat je niet met de trein kan. De grens is volgens mij voor 6:00 uur of na 0:00 uur

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Reisfaciliteiten door zone5324bericht » za 21 sep 2013 13:58

dan is dat dus mooi veranderd, want toen ik daar tot7 werkte was km vergoeding alleen als de treinreis vaker niet dan wel mogelijk was.

volgens mij kreeg binnendienstpersoneel, dat niet in de buurt van een station woonde ook niets extra's...

maar dat kan ik natuurlijk helemaal verkeerd hebben hoor...

zone5324bericht
OV Medewerker

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken bij het spoor