Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Hoofdconducteurs luiden noodklok: geen tijd om te plassen

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Hoofdconducteurs luiden noodklok: geen tijd om te plassen door Nieuws » ma 27 okt 2014 00:10

Hoofdconducteurs luiden noodklok: geen tijd om te plassen

26 oktober 2014

DEN HAAG - De hoofdconducteurs van treinen in de Randstad vinden hun werkdagen te zwaar. De VVMC, de vakbond voor rijdend personeel, luidt de noodklok. De hoofdconducteurs zouden in een 'onwerkbare situatie' terecht zijn gekomen.

Ze hebben maar korte tijd om bij de volgende trein te komen die ze moeten besturen. Rustig naar het toilet gaan of even de handen te wassen is er dan niet meer bij, stelt de vakbond. Verder staan de hoofdconducteurs onder druk, vanwege problemen met het materieel.

Zij hebben ook nog eens knie- en heupklachten, omdat ze veel traplopen. De VVMC vindt dat de houding van de NS moet veranderen. 'De reiziger wordt op 1, 2 en 3 gezet, maar als het om de eigen medewerkers gaat ligt de nadruk op besparingen op het personeel en op verregaande efficiƫntie.'

Bron: Omroep West

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Hoofdconducteurs luiden noodklok: geen tijd om te plasse door groningen » ma 27 okt 2014 22:03

vanwege problemen met het materieel

Dat er geen toilet op de trein is zeker. Hebben ook de reizigers last van. Ik hoor niets over agressie (en dergelijke) jegens het personeel.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken bij het spoor