Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Werken bij het spoor

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Theorievergunning machinist VB

Over de werkzaamheden van spoorpersoneel.

Plaats een reactie

Bericht Theorievergunning machinist VB door GlenSpey » do 18 dec 2014 23:51

Dag allen,

Inmiddels ben ik al driekwart jaar niet meer actief in de spoorwereld. Afgelopen februari ben ik geslaagd voor de VVRV modules vergunning, VC, basiskennis en goederen VB. Omdat ik toen echter niet aan een stageplek kon komen, en helaas de module reizigers VB niet gehaald heb, moest ik stoppen met de opleiding. Ik heb dus nooit mijn vergunning goederen meer aangevraagd omdat het destijds niet meer nodig leek.

Omdat februari van het volgende jaar alweer snel dichterbij komt ben ik me toch af gaan vragen of het niet handig is om alsnog die vergunning aan te vragen. Ik heb destijds begrepen dat ik daar tot een jaar na slagen de tijd voor had. Maar betekent dit dat ik met de vergunning op zak binnen een jaar na het behalen van het theorieexamen ook voor mijn praktijkrit moest slagen, of gaat er na het aanvragen een apart tellertje lopen en heb ik theoretisch gezien dus nog een jaar extra de tijd?
En als de vergunning inderdaad maar tot en met februari geldig zou zijn, zou ik er dan in de toekomst nog iets aan hebben? Voor als extra bewijs van kennis en kunde voor als ik over bijvoorbeeld vijf jaar nog eens wil solliciteren bij een goederenboer? Vooral omdat ik dan natuurlijk ook geen herexamen goederen meer mag maken van het VVRV.... terwijl je dan wel een geldig theoriecertificaat nodig hebt om je praktijkrit te mogen maken.

GlenSpey
Bericht Re: Theorievergunning machinist VB door GlenSpey » wo 24 dec 2014 14:21

Niemand een idee?

GlenSpey
Bericht Re: Theorievergunning machinist VB door Dwarsligger » wo 24 dec 2014 14:46

Ik snap echt niet waarom je die vergunning toen niet hebt aangevraagd voor goederen...
zat jij niet in Nijmegen voor je reizigers stage ?

Dwarsligger
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Theorievergunning machinist VB door GlenSpey » do 25 dec 2014 13:14

Kon destijds geen stageplek vinden. Diverse goederenbedrijven aangeschreven, maar allemaal zaten ze vol of hadden ze geen interesse waardoor ik gedwongen moest stoppen met de opleiding. De vergunning aanvragen leek dus overbodig, zat geloof ik ook een geldbedrag aan verbonden en voor mijn gevoel had ik op dat moment al genoeg geld verspild...

Maargoed, bij mijn weet kan ik de vergunning nog steeds aanvragen voor februari, dus vandaar de vraag of dat nog enig nut heeft... als ik er slechts tot een jaar na het behalen van de theorie wat aan heb dan is het zinloos, maar als ik er ook in de toekomst nog wat mee kan dan zou dat heel mooi zijn. Al is het maar als bewijs van in ieder geval nog enige kennis :)

GlenSpey

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken bij het spoor