Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in Nederland
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

[Syntus] Veluwe

Nieuws, discussies en reiservaringen over bus, tram en metro en overig OV in Nederland. Nieuwsberichten met bronvermelding.

Plaats een reactie

Bericht Eerste Whisper in straatbeeld Apeldoorn te zien door Nieuws » ma 06 jul 2009 21:28

Eerste Whisper in straatbeeld Apeldoorn te zien

06 juli 2009

Apeldoorn - Op 9 juli rijdt de eerste van de vijf hybride elektrische stadsbussen in Apeldoorn. Vanaf deze datum test busmaatschappij Veolia Transport de bus intensief. Na de testritten met haar chauffeurs neemt Veolia de bus op in haar dienstregeling.

De hybride elektrische stadsbus is ook wel bekend als de Whisper. Ten opzichte van een reguliere stadsbus op diesel verbruikt de Whisper 50% minder brandstof, stoot deze 50% minder CO2 uit en produceert de bus 90% minder geluid.

De komende twee jaar zet Veolia vijf Whispers in op lijn 11 Malkenschoten - Stadhoudersmolen. Deze buslijn hanteert een halfuur dienstregeling en ontsluit de gebieden Stadhoudersmolen, Vlijt en Kanaalzone Zuid in Apeldoorn. Lijn 11 produceert van maandag tot en met vrijdag dagelijks 23 ritten in beide richtingen. Studenten van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen zullen gedurende deze periode de bussen intensief monitoren. De resultaten van het onderzoek bepalen hoe snel deze bussen op de wegen van Gelderland te zien zijn.

Het testen van de Whisper wordt mogelijk gemaakt door de Stichting TheWhisper. Dit is een publiek-private samenwerking van de provincie Gelderland, de gemeente Apeldoorn, Veolia Transport, het Apeldoornse engineeringsbedrijf e-Traction en Eneco. Het project wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Gemeente Apeldoorn

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Eerste Whisper in straatbeeld Apeldoorn te zien door Nieuws » do 09 jul 2009 15:26

Eerste Whisper in gebruik genomen

09 juli 2009

APELDOORN - De eerste Whisper is vanochtend in Apeldoorn in gebruik genomen. De Whisper is een uitvinding van de Apeldoornse ingenieur Arjan Heinen. De bussen verbruiken de helft minder brandstof dan een 'normale' bus, stoten de helft minder uitlaatgassen uit en maken veel minder lawaai dan 'normale' stadsbussen.

De Whisper wordt daarom ook wel fluisterbus genoemd.Hans van der Ven, directeur van stichting de Whisper, zij dat er in Apeldoorn geschiedenis wordt geschreven: het is de eerste gemeente waar die bus rijdt. De komende week rijdt de passagiersbus proef in Apeldoorn. Als de laatste kinderziektes zijn verholpen, gaat de bus meerijden in de Apeldoornse dienstregeling. Uiteindelijk zullen er vijf fluisterbussen in Apeldoorn rondrijden.

De Stentor

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Eerste Whisper in straatbeeld Apeldoorn te zien door theo kersten » do 09 jul 2009 20:31

duim omhoog goede zaak.
hopenlijk lukt het allemaal,en komen erveel van deze bussen er overal te rijden duim omhoog

theo kersten
Berichten: 162
Geregistreerd: zo 10 jun 2007 13:49
Bericht "Veluwelijn" Apeldoorn-Zwolle wordt sneller en beter door Nieuws » ma 10 aug 2009 14:04

Nooit meer wachten op buslijn 90

10 augustus 2009

APELDOORN - Buslijn 90 Apeldoorn-Zwolle rijdt vanaf december 2010 in de spits om de tien minuten. Bedoeling is dat deze verbinding samen met lijn 294, de andere busdienst Apeldoorn-Zwolle, in 2013 twintig procent meer reizigers trekt. Lijn 90 rijdt niet alleen zeer frequent maar is ook sneller. Zo worden sommige verkeerslichten op de route zo aangepast dat de bus kan doorrijden.

Het vervoer gebeurt in ruime en luxe bussen. Langs de route krijgen alle 88 haltes digitale informatieborden.Die geven aan hoe lang je op een volgende bus moet wachten.

Tussen Epe en Heerde vindt de aanleg plaats van bustransferium De Horsthoek met een carpoolplein. Daar kunnen reizigers ook switchen tussen lijnen 90 en 294.

Buiten de spits kent lijn 90 een halfuursdienst.

De lijnen 90 en 294 krijgen van provincise Gelderland en Overijssel en de samenwerkende gemeenten samen de naam de Veluwelijn. Ze willen daarmee de kwaliteit van het busvervoer tussen de beide steden flink verbeteren en ook automobilisten in de bus lokken.

Lijn 294 is een sneldienst via de A50 met de tussengelegen stop bij transferium Epe/Heerde. Lijn 90 volgt de oude Zwolseweg en verbindt alle dorpen tussen Apeldoorn en Zwolle. In Gelderland is het een van de drukste ov-verbindingen met 3.000 reizigers per dag. In Epe, Heerde en Hattem worden zogeheten centrumhaltes aangelegd met extra faciliteiten zoals een fietsenstalling en infopanelen

Provincie Gelderland moet nog op zoek naar een vervoerder voor dit aan te besteden werk.

Meer informatie op Veluwelijn.nl

Bron: De Stentor

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: "Veluwelijn" Apeldoorn-Zwolle wordt sneller en beter door Nieuws » wo 12 aug 2009 09:08

Veluwelijn: oppepper bus

dinsdag 11 augustus 2009

Lijn 90 rijdt niet alleen zeer frequent maar is ook sneller. Zo worden sommige verkeerslichten op de route zo aangepast dat de bus kan doorrijden. Het vervoer gebeurt in ruime en luxe bussen. Langs de route krijgen alle 88 haltes digitale informatieborden.Die geven aan hoe lang je op een volgende bus moet wachten.

Tussen Epe en Heerde vindt de aanleg plaats van bustransferium De Horsthoek met een carpoolplein. Daar kunnen reizigers ook switchen tussen lijnen 90 en 294. Buiten de spits kent lijn 90 een halfuursdienst.

De lijnen 90 en 294 krijgen van provincie Gelderland en Overijssel en de samenwerkende gemeenten samen de naam deVeluwelijn. Ze willen daarmee de kwaliteit van het busvervoer tussen de beide steden flink verbeteren

Lijn 294 is een sneldienst via de A50 met de tussengelegen stop bij transferium Epe/Heerde.

Lijn 90 volgt de oude Zwolseweg en verbindt alle dorpen tussen Apeldoorn en Zwolle. In Gelderland is het een van de drukste ov-verbindingen met 3.000 reizigers per dag. In Epe, Heerde en Hattem worden zogeheten centrumhaltes aangelegd met extra faciliteiten zoals een fietsenstalling en infopanelen.

Lijn 95 vervalt. Dit was voor de tussenliggende plaatsen de vlotte verbinding naar Zwolle en Apeldoorn.

Met de Veluwelijn heeft bijvoorbeeld de Epenaar zeven minuten extra nodig om naar het NS-station in Apeldoorn te komen (vanaf busstation Haverkamp); naar Zwolle (vanaf Hoofdstraat-Wildforstlaan) kost het acht minuten extra. De provincie heeft een folder over de Veluwelijn uitgegeven die bij de gemeente verkrijgbaar is.

De Stentor Zwolle

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Overig OV - Kleine nieuwsberichten 2009 door Nieuws » wo 09 sep 2009 10:45

Epe gaat verouderde bushaltes moderniseren

09 september 2009

EPE - Een aantal bushaltes in de gemeente Epe is toe aan een opfrisbeurt. Verouderde haltepalen en informatiepanelen worden vernieuwd en de nieuwe panelen worden voorzien van actuele reisinformatie. De gemeente heeft voor de levering en plaatsing van de nieuwe haltepalen en informatiepanelen een bedrag van ruim 43.500 euro uitgetrokken. De provincie Gelderland draagt tien procent bij in de kosten.

Deze modernisering heeft tevens te maken met de komst van de Veluwelijn, de snelle busverbinding tussen Apeldoorn en Zwolle, een lijn waarin ook Epe is opgenomen. Overigens woedt er nog een discussie tussen Epe en de provincie Gelderland over de snelheid die de bus dan binnen de Eper grenzen zou mogen rijden. De provincie wil een zo snel mogelijke busverbinding, Epe maakt zich zorgen om de verkeersveiligheid en vindt dat de bus in Epe wel wat minder hard kan rijden. Het overleg hierover duurt nog voort.

Niet alle bushaltes in Epe zullen echter de vernieuwing meemaken. Zoals de bushalte Haverkamp aan de Hoofdstraat bijvoorbeeld. De bedoeling is dat deze busstop verdwijnt als de nieuwe wijk Klaarbeek gereed is. Omwonenden hoeven zich volgens de gemeente geen zorgen te maken, want er komen twee nieuwe haltes voor in de plaats. Een halte Klaarbeek en een halte Centrum-Zuid, die ongeveer op de hoek van de Hoofdstraat en de Korte Kuipersweg is gepland. Volgens een woordvoerster van de gemeente komt in de loop van volgend jaar eerst 'Centrum-Zuid' erbij. Pas als de woningen in de Klaarbeek worden betrokken, zal de halte Klaarbeek worden geopend. En dan pas neemt Epe afscheid van de stop Haverkamp.

De Stentor

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Eerste Whisper in straatbeeld Apeldoorn te zien door Nieuws » di 19 jan 2010 18:50

Trambel fluisterbus klinkt 'best leuk'

19 januari 2010

De verbaasde blik op het gezicht van de voetganger spreekt boekdelen. Als de fluisterbus het kruispunt Kanaalstraat, Hofstraat, Hoofdstraat - bij McDonald's - neemt, klinkt de trambel om wandelaars, fietsers en andere weggebruikers te waarschuwen. Een trambel op een bus? De Whisper, ook wel de fluisterbus genoemd, is ermee uitgerust. De bus is veel energiezuiniger dan een normale bus, maar vooral ook veel stiller. Om ongelukken met argeloze medeweggebruikers te voorkomen, klingelt op gezette tijden een trambel.

Sinds deze maand neemt de bus, een Apeldoornse vinding, ook daadwerkelijk passagiers mee. In de bus is het deze middag rustig, zowel wat betreft passagiers als qua geluid. Geen motorgebrom als de bus optrekt. Het enige dat je hoort is het gezoem van een generator en het gekraak van stangen waar je je aan vast kunt houden. Hans van der Ven van stichting de Whisper noemt dat het afgeleide effect: juist doordat de bus zo stil is, vallen andere geluiden veel meer op.

,,Dat klinkt best leuk'', zegt scholier Arinda Baltzer over de trambel. ,,Dit is de twee keer dat ik meerijd met de Whisper, maar dat belletje valt wel op.'' Maar voor de rest is er eigenlijk niet veel anders dan in een 'normale' bus, zegt Baltzer. Het belangrijkste is dat de bus je van a naar b brengt. De Whisper is dan ook uitvoerig getest om de betrouwbaarheid zo groot mogelijk te maken. De eerste Whisper rijdt sinds vorig jaar zomer in Apeldoorn rond. Tijdens de proefperiode kwamen er nog allerlei praktische probleempjes aan het licht, vertelt Van der Ven. De verwarming moest bijvoorbeeld worden bijgesteld. ,,Omdat de bus minder energie verbruikt is er ook minder warmteverlies en minder restwarmte om de bus te verwarmen. Maar je kunt mensen natuurlijk niet in een koude bus laten zitten. Daarom moesten we de verwarming aanpassen.''

De chauffeur van dienst rijdt deze middag voor het eerst op de Whisper, die lijn 11 naar Malkenschoten/Stadhoudersmolen voor zijn rekening neemt. Het valt hem op dat de bus moeilijk op gang komt, al is er voor de rest geen verschil met een normale bus als de snelheid er eenmaal in zit. Volgens Els Damen, vestigingsmanager van Veolia in Apeldoorn, was de acceleratie van de bus in het begin van de testperiode een punt van aandacht. Inmiddels is die sterk verbeterd. ,,Door chauffeurs wordt er heel positief op gereageerd'', zegt zij. ,,Al hebben nog niet alle chauffeurs er mee gereden.''

Sinds de Whisper ook passagiers meeneemt, heeft de bus volgens Damen 'perfect' gelopen. ,,Chauffeurs horen van passagiers dat zij het zo prettig vinden dat bus zo weinig geluid maakt.'' Passagier Jacobs beaamt dat. ,,Ik hoop dat er meer van dit soort bussen komen.'' Toch denkt Van der Ven dat veel mensen niet eens weten in wat voor een bus ze zitten. ,,Het is 's werelds zuinigste bus, maar ik denk niet dat veel passagiers het in de gaten hebben.''

Hij is er evenwel van overtuigd dat in de loop van dit jaar geïnteresseerden zullen toestromen om, al dan niet als uitje, een ritje met de fluisterbus te maken. Inmiddels wordt de tweede fluisterbus gereed gemaakt. Later dit jaar worden er nog twee in de Apeldoornse dienstregeling opgenomen.

De Stentor

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Overig OV - Kleine nieuwsberichten 2010 door Nieuws » zo 31 jan 2010 13:03

PvdA Heerde geeft mening over verkeerssituatie

31 januari 2010

HEERDE - Het mag bekend zijn dat de PvdA de afgelopen periode niet erg enthousiast is geworden over de plannen voor de Veluwelijn.

Ter informatie, dit is de dienstregeling voor de bussen die vanaf december 2010 gaan rijden tussen Apeldoorn en Zwolle. Voor Heerde betekent dit dat bussen niet meer via de Wilhelminalaan en de Zwolseweg richting Zwolle gaan maar via de Kamperweg en de Molenweg. Hierdoor komt de halte aan de Zwolseweg ter hoogte van het politiebureau definitief te vervallen en zullen busreizigers of naar het centrum moeten en daar op de bus stappen (één strip extra) of naar de kruising met de Zwolseweg en de Molenweg wandelen of fietsen om voor hetzelfde tarief naar Zwolle te reizen. Deze wijziging van de route is nodig omdat er met gelede bussen gereden moet gaan worden om alle passagiers te kunnen vervoeren gedurende de piekuren. Ondanks de kritische kanttekeningen van de PvdA in Heerde gaan deze plannen toch door zoals ze ruim anderhalf jaar geleden zijn gepresenteerd.

De afgelopen maanden zijn de gemoederen verhit geraakt door de bushalte die wordt aangelegd in het centrum bij de Ahoed. De gebruikers van dit gebouw hebben in de afgelopen tijd hun bedenkingen aan het college kenbaar gemaakt betreffende de aldaar geplande verkeerssituatie. Tijdens de informatieavond begin januari zijn een aantal aanbevelingen gemaakt om deze situatie aan te passen. Het college heeft aangegeven enkele veranderingen uit te werken en in te passen. (Bijvoorbeeld de uitrit van (nu nog) Super de Boer). Het is wel heel erg spijtig dat met de gebruikers van de Ahoed nog geen goed overleg heeft plaatsgevonden waarbij een en ander door beide partijen goed doorgesproken is. De PvdA heeft er bij de wethouder op aangedrongen alsnog om de tafel te gaan en in een open gesprek de knelpunten te bespreken. Het gaat er immers om dat er bij dit busstation een veilige verkeerssituatie wordt gemaakt. Dat is in het belang van iedere Heerdenaar.

Naast bovengenoemde verkeerssituatie in het centrum van het dorp wordt er op de route van de Veluwelijn een rotonde aangelegd ter hoogte van de Molenweg/Sportlaan/Veldweg. Hierdoor wordt deze kruising veiliger voor overstekende jeugd richting de sportvereniging. De PvdA wil zich nog verder oriënteren over de wenselijkheid van een eventuele afsluiting van de Sportlaan voor gemotoriseerd vervoer, vanaf de Europalaan tot de Molenweg. De rotonde die voor de kruising Molenweg en de Zwolseweg is gepland lijkt vooralsnog minder noodzakelijk, in de toekomst zou het een bijdrage kunnen leveren aan een vlotte doorstroming van het verkeer.

Bron: Veluwe Land

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht [Syntus] Veluwe door Nieuws » di 02 maart 2010 13:29

Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

02 maart 2010

Vervoersbedrijf Syntus verzorgt vanaf 12 december 2010 het busvervoer op de Veluwe. Syntus kwam als beste uit de bus bij de aanbesteding van het openbaar vervoer voor dit gebied. Het vervoerberijf neemt het busvervoer over van Veolia. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincie heeft uitgevoerd. De concessie heeft een looptijd van zes jaar met een mogelijkheid om deze met nog eens vier jaar te verlengen.

De kandidaten die het openbaar vervoer wilden verzorgen, moesten voldoen aan een aantal voorwaarden, zoals een goede bereikbaarheid van stedelijk en landelijk gebied en meer aandacht voor de sociale functie van het openbaar vervoer. Op basis van deze uitgangspunten heeft vervoerbedrijf Syntus de hoogste score behaald.

Met het bod van Syntus blijft de huidige dienstregeling gehandhaafd en wordt deze op een aantal plaatsen zelfs uitgebreid. Ook geeft Syntus een sterke invulling aan de sociale functie van het openbaar vervoer en de bereikbaarheid van het platteland. Syntus biedt in alle kernen met meer dan 800 inwoners openbaar vervoer aan. De bussen zijn goed toegankelijk voor minder validen.

Om te voorkomen dat er lege bussen rijden, zet Syntus materieel in dat is afgestemd op de vraag. Ook heeft Syntus om aan de CO2-ambitie van de provincie te voldoen, een goed onderbouwd plan aangeleverd om de CO2-uitstoot terug te brengen.

Belanghebbenden hebben binnen de wettelijke termijn van 6 weken de gelegenheid te reageren op dit besluit. In aansluiting daarop organiseren de provincie en de vervoerder een gezamenlijke persbijeenkomst om inhoudelijk op de concessie in te gaan.

De provincie is verantwoordelijk voor het regionale openbaar vervoer in de regio’s Achterhoek, Rivierenland en Veluwe. Eerder dit jaar verloor Syntus het openbaar vervoer in de Achterhoek en het Rivierengebied aan het vervoerbedrijf Arriva.

Provincie Gelderland

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door GroenSein » di 02 maart 2010 13:55

Leuk om te horen, voor Syntus een opsteker na het verlies van de Achterhoek en Rivierenland.

Ik als vaste reiziger tussen Apeldoorn en Arnhem (lijn 91 voor de kenners tong naar buiten), maar ook wel eens gebruikmakend van de stadsdiensten in Apeldoorn ben benieuwd wat er gaat veranderen, bijvoorbeeld qua materieel. knipoog

Zwolle wordt nu echt een Syntus-bastion, aangezien de bussen tussen Apeldoorn/Epe en Zwolle dus ook Syntus worden.

GroenSein
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Berichten: 4066
Geregistreerd: ma 01 mei 2006 23:14
Woonplaats: aa
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door VelhaChica » di 02 maart 2010 13:59

Om te voorkomen dat er lege bussen rijden, zet Syntus materieel in dat is afgestemd op de vraag.


Wat betekent dit precies? Worden er taxi- of 8-meterbussen ingezet op de minder drukke lijnen?

VelhaChica
Berichten: 305
Geregistreerd: di 06 mei 2008 13:16
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door Edshida » di 02 maart 2010 15:52

Het zou maar zo kunnen, misschien wel belbussen, geen idee.

[modedit=Beheer]Quote verwijderd. Reageren op een direct bovenstaand bericht kan zonder quote[/modedit]

Edshida
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 17
Geregistreerd: wo 24 okt 2007 18:32
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door SuperGhost » di 02 maart 2010 18:00

Ik denk gewoon buurtbusjes. Ik verwacht geen belbusjes, aangezien Syntus die in de Achterhoek juist heeft vervangen omdat ze niet werkten.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Berichten: 14731
Geregistreerd: vr 01 aug 2008 15:36
Woonplaats: Nijmegen/Eibergen
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door ino94 » za 06 maart 2010 20:41

Oh nee... Daar hoor ik de twee woorden die ik ècht niet wil horen: belbus en 8-personenbus.

Wat een slecht systeem is dat! Als er één keer iets meer mensen meemoeten heb je gelijk een probleem. De belbus werkt natuurlijk niet; wie heeft er nou zin om te bellen?

ino94
Berichten: 3843
Geregistreerd: wo 11 nov 2009 19:11
Woonplaats: Leiden!
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door SuperGhost » za 06 maart 2010 21:44

Een 8-persoonsbusje op een lijn waar een grote bus onrendabel is vind ik niet verkeerd. Het is dan of dat of die lijn sluiten.

Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat er opeens 1x meer reizigers zijn en dat er een paar achter moeten blijven, maar datzelfde geldt voor lijnen met een grote bus: daar kunnen ook wel eens opeens zoveel reizigers komen dat er een paar achter moeten blijven. Dan ga je toch ook niet opeens roepen dat alle bussen geleed moeten rijden?
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Berichten: 14731
Geregistreerd: vr 01 aug 2008 15:36
Woonplaats: Nijmegen/Eibergen
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door ino94 » za 06 maart 2010 23:05

Je moet met me eens zijn dat de kans dat dat gebeurt met een bus veel kleiner is dan met zo'n minibus.

ino94
Berichten: 3843
Geregistreerd: wo 11 nov 2009 19:11
Woonplaats: Leiden!
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door superboer » za 06 maart 2010 23:11

Met andere woorden, ze moeten gewoon met grote bus rijden vóór het geval het één keer in de maand voorkomt?

superboer
Berichten: 550
Geregistreerd: do 21 jul 2005 09:13
Woonplaats: somewhere
Bericht Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus door gkw1969 » zo 07 maart 2010 00:42

Syntus zal op rustige lijnen en op rustige momenten op andere lijnen met kleiner materiaal gaan rijden. Je moet dan echt denken aan de avonduren en op zondag.

Deze kleinere bussen worden door de normale chauffeurs bestuurd. Bij Syntus is het zo dat chauffeur grote bus ook met een 8-persoonsbusje moet rijden.

Het kost in ieder geval geen werkgelegenheid en mocht het zo zijn dat een bepaalde rit structureel overvol zit, kan er zonder probleem een grote bus op gezet worden.
Dit gebeurt ook op lijn 96 Rijssen - Hellendoorn. Als blijkt dat het Avonturenpark weer veel bezoekers trekt dan rijden er op zaterdag weer grote bussen op deze lijn.

Kortom er wordt dynamisch ingesprongen op het passagiersaanbod. Dat is de Syntus-werkwijze
If you're tired of London, you're tired of life.\nVolg mij ook op: http://twitter.com/#!/gerardklinge"

gkw1969
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 274
Geregistreerd: wo 27 aug 2008 13:20
Woonplaats: Holten
 

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron