Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in Nederland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

[Hermes] Eindhoven

Nieuws, discussies en reiservaringen over bus, tram en metro en overig OV in Nederland. Nieuwsberichten met bronvermelding.

Plaats een reactie

Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door mat_64 » di 08 jul 2014 17:28

Ik ken ook de lokale situatie niet, maar als de bussen in de oude situatie al ernstige vertragingen in de spits hadden. Loont het wel. Automobilisten kunnen makkelijker een alternatieve route nemen.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door eelkevd » di 15 jul 2014 14:59

Ze hadden ook een HOV als die aan de Noord-Brabantlaan aan kunnen leggen. hier hebben ze de 4-baans weg in stand gehouden en in het midden ligt een 2-baans busbaan. Er was meer dan genoeg ruimte hiervoor en het stuk bij de Kennedylaan heeft altijd al problemen gegeven in de spits. Maar hierbij hoort gezegd te worden dan het op de kruising altijd maar 1 rijstrook per richting was, de linker rijstrook is voor linksaf op de kruising.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door PvdO » wo 30 jul 2014 23:42

Wat de PVV voor het gemak even vergeet is dat de vierbaansweg bij aankomst in Nuenen een tweebaansweg werd en daar dus constant dichtstond. Dat er rondom de Europalaan (het Nuenense deel van wat in Eindhoven de Sterrenlaan is) nog een woonwijk voor 10.000 inwoners wordt aangelegd in de komende paar jaar gaat die situatie ook niet helpen - vandaar een HOV-lijn waar (als het goed is) 6 bussen per uur moeten gaan rijden in plaats van dat men met de auto moet. In Nuenen zelf is het al jaren een discussie, terwijl het Eindhovense deel er al heel aardig ligt en werkt is in mijn goeie ouwe dorp het definitieve ontwerp net aangenomen.

De oplossing (al jaaaaren bestaande buslijnen dan maar helemaal stoppen) is natuurlijk om te gieren van het lachen als het niet serieus bedoeld was.

Verkeer Eindhoven - Nuenen en verder (Helmond, Lieshout en Gemert) kan via de A270 of straks dus met de bus.

PvdO
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door eelkevd » di 19 aug 2014 11:20

De A270 is natuurlijk een stuk zuidelijker dan de Europalaan. Handig voor mensen die in het centrum of zuiden van Eindhoven willen zijn maar als je naar Woensel wilt of de A50/A2 wilt bereiken is de Europalaan de aangewezen aansluiting. Maar wat je zegt is waar, het is nog absoluut niet klaar. Dus reageren op de huidige status is onzinnig.

Overigens gaan er ook geluiden op dat de gemeente de Vestdijk en Vestdijktunnel onder het station zou willen sluiten voor auto's om het 18 Septemberplein en het station een geheel met de stad te maken. Ben benieuwd of er dan wel een busbaan komt/blijft

eelkevd
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door PvdO » wo 20 aug 2014 00:21

Lijkt me wel, je krijgt niet al het busverkeer over de Emmasingel in twee richtingen als je de stad ook met de auto nog een beetje bereikbaar wil houden.

PvdO
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door groningen » wo 10 dec 2014 01:22

Tof kaartje: Waar is de bus nu? Komt de trein er al aan?

10 december 2014

Is lijn 8 al in Acht? Komt de trein naar Venlo er al aan? Waar rijdt de Phileas op dit moment? Er is een interactief kaartje waarop je precies kunt zien waar het openbaar vervoer zich bevindt. Niet alleen in Eindhoven, ook in Brabant, Nederland...zo'n beetje de hele wereld.

Op de kaart van Transit Visualization Client (Travic) zie je (onder meer) alle bussen en treinen van Eindhoven bewegen. Klik op een bus- of treinbolletje en je ziet ook of die vertraging heeft. Kijk op de blog Vanaf de Zijlijn van André Manssen voor een meer uitgebreide uitleg.

Overigens, het kaartje is niet helemaal realtime en een groot deel van de gegevens komt uit dienstregelingen. Desalniettemin, tof om te kijken waar de bus nu 'hoort te rijden' en om een idee te krijgen hoeveel bussen en treinen er op dit moment in dienst zijn.

Wil je zien welke (civiele) vliegtuigen onderweg naar of vertrokken van Eindhoven Airport zijn en waar zij zich nu bevinden? Daarvoor moet je bij Flighradar24 zijn.

Bron: Dichtbij

http://tracker.geops.ch/?z=13&s=1&x=607 ... =transport
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door wauwthur » wo 10 dec 2014 01:45

Dat is wel een mooie. Voor treinen keek ik altijd op kubus.mailspool.nl
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door groningen » wo 10 dec 2014 09:05

Volgens mij staat alles erop, maar dan moet je wel laag in de legenda gaan. Ben benieuwd of er verschil in de door mij genoemde website en die hierboven genoemde. Als het niet met elkaar overeenkomt dan is er iets mis.

groningen
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door wauwthur » wo 10 dec 2014 12:46

Er zit verschil tussen beide sites. Zal er aan liggen welke informatie wanneer een update krijgt en hoe het wordt gevisualiseerd .

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door John » do 11 dec 2014 18:39

Geweldig site inderdaad en al helemaal omdat alle regio's in Nederland volgensmij er in zitten. Alleen de standaard layer is wat gedateerd.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door groningen » do 11 dec 2014 21:24

Van de bussen kun je ook hiervan informatie halen.

http://www.ovradar.nl/

groningen
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door wauwthur » zo 14 dec 2014 23:14

Ik heb even een rit bijgehouden zie ik zelf reed. En er klopte echt weinig van. Ik stond al een aantal minuten stil op het eindpunt toen ik volgens de app de wijk nog in moest rijden.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: [Hermes] Eindhoven door eelkevd » di 14 jul 2015 09:15

Best wordt beetje beter bereikbaar

BEST - Het openbaar vervoer in de gemeente Best krijgt een kleine boost: er komt een aantal nieuwe bushaltes, er zullen meer bussen rijden en de NS Zonetaxi wordt mogelijk ingevoerd.
Het Heerbeeck College krijgt op eigen verzoek een extra bushalte op de hoek Ringweg/Heuveleind. Vanaf 31 augustus zal buslijn 145 ook daar stoppen.

Nieuwe haltes
Door de bus vanaf 31 augustus frequenter te laten rijden en op meer plekken te stoppen, moet dat veranderen. Nieuwe haltes worden De Maas en De Dieze. In de spits komt er een extra bus, die stopt op zowel de bestaande halte De Brem als de twee nieuwe. In de spits wordt dus vier keer uur gestopt op De Brem en twee keer op De Maas en De Dieze. Philips Healthcare heft de eigen vervoersregeling en betaalt mee aan het plan. Het gaat voorlopig om een proef die tot december 2016 loopt.
[url]ED.nl[/url]

Klinkt best aardig. Ook een lijn Best - Airport - Veldhoven.

Zoals gemeld, er rijdt nu een bus tijdens de ruime spits 3x per uur tussen Philips en het station, deze bus rijd ook over het terrein zelf waar Hermes niet kan komen, wat voor veel reizigers toch weer een 10 of 15 minuten extra reistijd kan geven.

eelkevd

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in Nederland