Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in Nederland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Bus, tram en metro: Opvallende zaken

Nieuws, discussies en reiservaringen over bus, tram en metro en overig OV in Nederland. Nieuwsberichten met bronvermelding.

Plaats een reactie

Bericht Re: Bus, tram en metro: Opvallende zaken door mat_64 » za 09 apr 2016 02:06

Een noodspoortje is tijdelijk, jij bedoeld een verbindingsspoortje.
Maar om op je vraag in te gaan, ik denk dat het te maken heeft de koste bate analyse (zeer drukke weg opbreken, spoor leggen, etc. versus zelden tot nooit gebruik) een negatief resultaat gaf.
Zelf denk ik dat ter zijner tijd de situatie ter plaatse nog gaat wijzigen na het in dienst komen van de noord-zuidlijn.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Bus, tram en metro: Opvallende zaken door Roberta » za 09 apr 2016 10:35

Achter het Vondelpark ligt wel zo'n verbindingsspoor. Maar die zou nog kunnen profiteren van de aanwezigheid van de remise aan de Havenstraat. Anderzijds liggen dit soort verbindingen ook, hoewel op kleinere schaal, op het Weteringcircuit en het Frederiksplein.

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Bus, tram en metro: Opvallende zaken door John » ma 11 apr 2016 01:29

Zou inderdaad praktisch zijn om een verbindingsspoor op de Boelelaan aan te leggen maar ik denk dat het vrij complex is omdat ten noorden van de kruising ook meteen de splitsing ligt van lijn 5 en lijn 51. Het idee is volgensmij wel die sporen met elkaar te verbinden tijdens de ombouw van de Amstelveenlijn en de herinrichting rond station Zuid.

Bedoel je met het spoor achter het Vondelpark de Amstelveenseweg? Dat reed vroege wel een tramlijn overheen en wordt nu inderdaad nogsteeds goed gebruikt voor ritten van/naar de remise.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Bus, tram en metro: Opvallende zaken door en-es » di 12 apr 2016 16:32

Een man die er van verdacht wordt gespuugd te hebben op een tramconducteur van de GVB blijkt een ex-medewerker van de GVB te zijn die ooit tijdens zijn werk neergestoken werd.

en-es
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in Nederland