Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in Nederland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Nieuwe tramverbinding via Rotterdam/The Hague Airport

Nieuws, discussies en reiservaringen over bus, tram en metro en overig OV in Nederland. Nieuwsberichten met bronvermelding.

Plaats een reactie

Bericht Re: Nieuwe tramverbinding via Rotterdam/The Hague Airport door MichaBen » zo 25 jan 2015 14:16

Het verplaatsen van de terminal staat expliciet vermeld in het bestemmingsplan als een van de voorwaarden voor het ontwikkelen van Hoog Zestienhoven. Dat er nog geen concrete planning aan gekoppeld is dat is wat anders, dat is ook nooit beweerd. Maar het wordt expliciet vermeld, dan kun je er vanuit gaan dat de overige plannen hierop afgestemd zijn. Voor de aanleg van een tramlijn lijkt me het wel of niet doorgaan van Hoog Zestienhoven daarom niet onbelangrijk, omdat dit het gewenste tracé van de tram beïnvloed.

MichaBen
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Nieuwe tramverbinding via Rotterdam/The Hague Airport door mat_64 » zo 25 jan 2015 18:39

In het huidige bestemmingsplan (uit april 2005) staat slechts dat het een voorwaarde voor een "randstedelijke knoop" is.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Nieuwe tramverbinding via Rotterdam/The Hague Airport door MichaBen » zo 25 jan 2015 19:31

Lees jij berichten niet ofzo? Je loopt nu al drie reacties te miepen over hoe het wel of niet in het bestemmingsplan staat (die je gezien je laatste reactie ook maar half gelezen hebt), terwijl dat helemaal niet relevant is. Het gaat hier over een OV verbinding met het vliegveld, en daarbij kwam de vraag of een dure railverbinding wel of niet rendabel zou zijn voor slechts het vliegveld.

MichaBen
Ontvangen Bedankjes: 15 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in Nederland