Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Bus, tram, metro en overig OV in Nederland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023)

Nieuws, discussies en reiservaringen over bus, tram en metro en overig OV in Nederland. Nieuwsberichten met bronvermelding.

Plaats een reactie

Bericht Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door wouter15 » do 05 feb 2015 11:12

Afgelopen dinsdag is de inschrijving gestart van de concessie Provincie Utrecht bus (2016-2023). In dit topic kunnen alle nieuwsberichten over de aanbesteding geplaatst worden en kan alles besproken worden wat maar met de aanbesteding te maken heeft.

Hieronder vind je alvast wat documenten over de aanbesteding:
*Hier is de Nota van Beantwoording te vinden
*Hier is het Programma van Eisen te vinden
*Hier is het bestek te vinden.
*Hier zijn alle bijlagen bij het bestek te vinden.

wouter15
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door wouter15 » di 17 feb 2015 20:39

Aanbesteding busvervoer provincie Utrecht op de markt

10 februari 2015

De provincie Utrecht heeft een deel van het busvervoer op de markt gebracht. Via een aanbesteding maken geïnteresseerde vervoerders kans op de exploitatie van het busvervoer in de provincie voor de periode van december 2016 tot december 2023. De concessie betreft de lijnen in de provincie Utrecht, voornamelijk in het (noord)oosten en westen van de provincie.

De concessie gaat over het vervoer in de gemeenten De Ronde Venen, Lopik, Montfoort, Oudewater, Woerden, Amersfoort, Baarn, Bunschoten, Eemnes, Leusden, Renswoude, Rhenen, Soest, Stichtse Vecht, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Wijk bij Duurstede. Connexxion is op dit moment de huidige vervoerder. Lees verder

wouter15
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door wauwthur » di 14 jul 2015 15:04

Syntus heeft hem binnen.
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door John » di 14 jul 2015 15:17

Zo. Mooie aanwinst voor Syntus en gevoelige tik voor Connexxion. Eindelijk worden de vele inschrijvingen door heel het land ook beloond. Als ze Haarlem-IJmond ook nog krijgen zitten ze echt op pole-position voor de grote vis Amstelland-Meerlanden.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door R-K » di 14 jul 2015 20:10

Wanneer is die rechtzaak dan van Haarlem-IJmond eigenlijk? Hoewel ik wel een beetje storend vind dat er bij vrijwel iedere aanbesteding een rechtzaak komt, zou deze rechtzaak wellicht succesvol moeten zijn (Arriva had bij West-Brabant ook gelijk gekregen van de rechter)

Feit is wel dat Syntus niet meer in alleen maar landelijke gebieden komt te rijden en dus een beejte uit de comfortzone komt. Maar Amstelland-Meerlanden geloof ik niet zo snel. Daar zitten toch wel grote joekels van buslijnen in als 300 en 310 die Connexxion denk ik niet graag kwijt wil.

Hoop wel dat ze het lijnennet wat duidelijker maken (twee haast identieke lijnen die slechts op een klein deel afwijkend zijn (80/83 en volgens mij nog een lijn bij Woerden) één lijn van maken met een a-en een b-tak, dus 80, 80a, 80b) en meer consistentere tijden invoeren zou ik ook kunnen waarderen.

R-K
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door wauwthur » wo 15 jul 2015 00:34

Wat vooral voor de reiziger en chauffeurs prettig is, is dat Syntus nu een professionelere organisatie kan gaan neerzetten. Er zijn nu schaalvoordelen te behalen.
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door R-K » wo 15 jul 2015 07:11

Dat ligt wel gevoelig, in verband met gelijk speelveld. Anderzijds had Arriva ze ook gehad in het zuiden en westen, Connexxion in het noorden, Syntus in het oosten, Qbuzz in het centrum.

R-K
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Aanbesteding Provincie Utrecht bus (2016-2023) door wouter15 » ma 24 aug 2015 19:51

Connexxion maakt bezwaar tegen OV-concessie

PROVINCIE UTRECHT - Connexxion wil dat er extra onderzoek komt naar de aanbestedingsprocedure rond het busvervoer in de provincie Utrecht en de stad Amersfoort. Vanaf 2016 neemt Syntus het vervoer over van Connexxion. Connexxion wil nu vooral weten of tijdens de aanbesteding de Mededingingswet is overtreden.

Lees meer

wouter15

Plaats een reactie

Keer terug naar Bus, tram, metro en overig OV in Nederland