Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Internationaal en buitenland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Kort nieuws: Internationaal

Nieuws, vragen en discussies over internationaal reizigersvervoer en in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Rick » ma 10 okt 2011 23:25

Blackfriars. Het metrostation wat daar ligt is al maanden, jaren (?) dicht is voor een grondige renovatie.

Rick
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door InterRailer » di 11 okt 2011 11:59

Tsja ze moeten alles klaarmaken voor de Olympische spelen volgend jaar. Net zoals de East London Line wat nu onderdeel wordt van Docklands Light Rail.

InterRailer
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Fabian-uit-DE » do 20 okt 2011 11:35

Tot nader order is de Storstrømbrug tussen Seeland en Falster in Denemarken voor treinen (maar niet voor auto's) gestremd i.v.m. met ernstige beschadigingen aan de brug.

De ICE- en EC-treinen tussen Hamburg en Kopenhagen werden tussen Nykøbing en Kopenhagen (richting Kopenhagen) resp. tussen Kopenhagen en Puttgarden (richting Hamburg) door bussen vervangen. De dienstregeling: http://www.dsb.dk/Global/Trafikmeddelel ... %20ICE.pdf

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door llama » do 20 okt 2011 21:59

InterRailer schreef:Tsja ze moeten alles klaarmaken voor de Olympische spelen volgend jaar. Net zoals de East London Line wat nu onderdeel wordt van Docklands Light Rail.
Volgens mij bedoel je London Overground. Maar de DLR is ook uitgebreid voor de olympische spelen (doortrekking naar Stradford International).

llama
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door bagema » wo 26 okt 2011 15:16

Niet enkel Nederland heeft toiletprobleem aan boord...

Duitse treinpassagier moet in vuilnisbak plassen

DÜSSELDORF - Het gebrek aan wc's in de nieuwste Duitse treinen leidt daar ook tot curieuze problemen.

Een passagier die dringend moest plassen, kreeg van een spoormedewerker het advies dan maar te urineren in een vuilbak in de eerste klasse.
De passagier volgde de raad op. Maar door toedoen van een collega kwam de zaak uit en de spoormedewerker kreeg 100 euro boete van zijn werkgever Deutsche Bahn wegens zijn plasadvies. Hij pikte de boete niet en woensdag dient een zaak hierover bij de rechtbank in Düsseldorf.
De reizigersvereniging Pro Bahn zegt dat er nodig toiletten moeten komen in de nieuwste treinen, desnoods tegen betaling. ''Plaszakken zoals in Nederland is bedacht, zijn nauwelijks een oplossing'', zei de vereniging in de Süddeutsche Zeitung.

Bron: nu.nl
- HC Gn -

bagema
Medewerker NS
Medewerker NS
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Fabian-uit-DE » wo 26 okt 2011 19:14

Niet de eerste, die in de prullenbak plast. Tijdens de weekendnachten is het 1e klas-coupé vaak een groot wc. gemeen grijnzen

Fabian-uit-DE
Medewerker DB Netz
Medewerker DB Netz
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Nieuws » zo 30 okt 2011 12:26

Trein vast in 35 km lange tunnel Zwitserland

30 oktober 2011

Een trein met circa 200 passagiers is in de bijna 35 kilometer lange Zwitserse Lötschberg Basistunnel stuk gegaan.

De inzittenden moesten naar een noodperron in de tunnel en daar wachten tot een andere trein hen kon ophalen. Dit meldt het Zwitserse persbureau SDS.

De eind 2007 in gebruik genomen tunnel verbindt het centrale Berner Oberland met het dal van de Rhône in het zuidelijke kanton Valais (Wallis).

Bron: Volkskrant

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door groningen » vr 04 nov 2011 08:49

Conductrice zet biddende moslim uit trein

4 november 2011

Een conductrice heeft een biddende moslim uit de trein gezet. De man was onderweg naar huis aan zijn gebed begonnen. Toen ze hem om zijn ticket vroeg, bleef hij bidden en dat was niet naar de zin van de Zweedse. Ze zette de devote moslim uit de trein
.
De man had er net zijn dagtaak opzitten en was met de trein onderweg naar huis in Flen in de buurt van de Zweedse hoofdstad Stockholm. Omdat hij zijn medereizigers niet wou storen, zonderde hij zich af en begon aan zijn gebed. "Ik was net begonnen en werd plots drie keer in de rug gepord. Ze zei dat ze mijn ticket wou zien." De man wou zijn gebed niet onderbreken.

Toen hij klaar was, haalde hij zijn treinabonnement boven maar het kwaad was geschied. De vrouw had haar geduld verloren. "Ik ging haar opzoeken met mijn abonnement in de hand. Ze moest het niet meer zien en zei dat ik het haar maar meteen moest tonen".

Bij de volgende halte zette ze de moslim uit de trein."Ze handelde ijskoud. Ik voelde me vernederd." De man die tot vijf keer per dag moet bidden, probeerde haar nog om te praten en zei dat hij nooit eerder problemen had op de trein. "Ik heb het recht om je uit de trein te zetten en als je niet gehoorzaamt dan bel ik de politie", luidde het. De man protesteerde waarop de conductrice de politie verwittigde. Agenten wachtten hem op bij de volgende halte. Zijn uitleg maakte geen indruk en hij moest maar een volgende trein nemen.

Na het incident trok hij naar de moskee van Akalla. Hij diende ook klacht in bij de klantenservice van de Zweedse spoorwegen. Hij kreeg verontschuldigingen en een voucher maar daar neemt hij geen vrede mee. Hij maakte de zaak ook aanhangig bij de ombudsman voor gelijke rechten.

Bron: Het Laatste Nieuws
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Bordensteker » za 05 nov 2011 14:21

Gelijke rechten.

Hoezo?
Hebben andere reizigers dan óók het recht om hun vervoerbewijs nog niet te tonen?

Bordensteker
Medewerker NMBS
Medewerker NMBS
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door SRich » za 05 nov 2011 14:30

Terecht, dat iemand er uit gezet als men weigert zijn vervoerbewijs te tonen, of hij hem wel of niet heeft....
Hier bij de NS gebeurd dat ook aangezien men verplicht is hem bij de eerste vodering te laten zien
Ik Spoor Niet
Laurent: "En wat verwacht je nu? Dat de NS van te voren gaan communiceren: Let op, donderdag 13 Januari is het spoor gestremd vanwege een ongeluk dat nog moet gebeuren?"

SRich
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Mikos » za 05 nov 2011 14:43

Deze man 'weigerde' echter niet zijn vervoerbewijs te tonen, deze man was bezig een religieuze handeling te verrichten. Het optreden van de desbetreffende conductrice is in mijn ogen dan ook zwaar over the top. Het neigt behoorlijk naar discriminatie. De man kwam daarna zelfs hoogstpersoonlijk met zijn abonnement in de hand naar haar toe. Je moet ook een klein beetje geduld hebben als spoorpersoneel zijnde..

Natuurlijk is dit maar een persbericht en kennen we niet alle ins en outs. Maar zoals het door de pers wordt gebracht is de reactie van de conductrice maar ook die van de politie erg vreemd...

Mikos
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door ino94 » za 05 nov 2011 17:51

Voor elk standpunt zijn weer argumenten te bedenken. De conductrice heeft aan de ene kant niet de tijd om passagiers over te gaan slaan en zo kan iedereen wel lekker zwartrijden. Maar aan de andere kant is het een verplichte religieuze handeling. Maar op zich zou het naderhand laten zien in dit geval wel genoeg zijn geweest.

ino94
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door mat_64 » zo 06 nov 2011 11:29

Bordensteker schreef:Gelijke rechten.

Hoezo?
Hebben andere reizigers dan óók het recht om hun vervoerbewijs nog niet te tonen?

Zou de conductrice iemand die meer dan een minuut moet zoeken naar zijn abonnement er ook uit gezet hebben als die hem uiteindelijk toch kon tonen? Of als iemand aan de telefoon zit en daarom zijn abonnement niet direct toont? Of als iemand bezig was met een christelijk gebed? Ik denk het niet. Dat is dus ongelijke behandeling.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door ino94 » zo 06 nov 2011 11:56

Je denkt het inderdaad niet. Maar je denkt ook niet dat ze sowieso deze man eruit gezet had, dus alles is mogelijk.

ino94
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Vinny » zo 06 nov 2011 13:09

Volgens mij staat ergens in de huisregels dat je aanwijzingen van het personeel onverwijld dient op te volgen. De conductrice staat daarmee in haar recht. Sowieso is het juist zo dat mensen uit hoofde van hun religie vaak meer (!) vrijheid hebben in de samenleving dan atheisten. Zo mogen in veel scholen wel keppeltjes en hoofddoekjes gedragen worden, maar geen petjes. En dan hebben we in Nederland natuurlijk de achtelijke zondagswet, en de wet op de godslastering.

Dus gelijke behandeling, mwah: je hebt pas echt de poppen aan het dansen als we religieuze mensen echt gelijk gaan behandelen... pizza

Vinny
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door en-es » zo 06 nov 2011 13:35

Heb vaak meegemaakt dat een conducteur/conductrice tegen een reiziger zei dat hij/zij later wel terugkomt om het plaatsbewijs te zien. Maar dat zal vooral coulance zijn.

en-es
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door Laurent » ma 07 nov 2011 02:26

Enerzijds vind ik de reactie van de conductrice zwaar overtrokken. Anderzijds, waarom zou iemand om wille van geloof een werkproces mogen frustreren? Want in dit geval wordt het werkproces van de conductrice, het controleren van de trein, gefrustreerd door iemand die bezig is met zijn geloof. Want wanneer je bezig bent met het lezen van je krantje, huiswerk in de trein, muziek luistert of gewoon een telefoontje moet plegen, word je ook onderbroken. Nee, wat dat betrefd kan ik mij volledig aansluiten bij Vinny.
Neem ook eens een kijkje op mijn youtube kanaal: Railion 6513

Laurent
Moderator / Beheerder
Bericht Re: Kort nieuws: Internationaal door groentje » ma 07 nov 2011 02:56

Ik heb er toch ook een dubbel gevoel bij, maar wil hier de conductrice niet zonder meer beschuldigen van racisme of discriminatie. Hoe gedroeg de man zich tijdens zijn gebed en erna, heeft hij zich verontschuldigd voor het oponthoud, etc. Sommige moslimmannen zijn nogal 'op hun tenen getrapt' als ze een opmerking krijgen van een vrouw, en handelen soms wat provocatief. In zo'n geval lijkt me het verwijderen van de trein een correcte maatregel. Zoniet, lijkt me mevrouw toch wel wat erg streng...

groentje
Medewerker Infrabel
Medewerker Infrabel
Ontvangen Bedankjes: 2 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Internationaal en buitenland