Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Internationaal en buitenland
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk

Nieuws, vragen en discussies over internationaal reizigersvervoer en in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » ma 12 nov 2012 20:14

In de grootste Amerikaanse steden kan niet alles vervoerd worden met auto, bussen, trams en metro's. Daar liggen kansen voor (hogesnelheids)treinen. Dat zie je op de North East Corridor waar de Acela Express rijdt. In andere delen van de USA is nog lang niet zover. Maar als de bevolkingsdichtheid toeneemt moet er nieuwe infrastructuur aangelegd worden. In Amerika zijn er snelwegen met 10 rijstroken. Desondanks zijn er nog steeds enorme files. En kan binnen de dichtgeslibde centra's van de metropolen nog uitgebreid worden zonder ondergronds te gaan. In Boston hebben ze een belangrijke weg ondergronds aangelegd. Maar dat kostte vele miljarden. Dit miljardenproject is te vergelijken met de Noord-Zuidmetrolijn in Amsterdam.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » ma 12 nov 2012 21:02

Project in Boston heeft (in ieder geval) 15 jaar en 15 miljard $ gekost. Informatie over dat project kun je hier vinden.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » ma 12 nov 2012 21:52

Bedankt! Wat al aangeeft dat zelfs in de USA niet altijd maar onbeperkt (snel)wegen kan worden aangelegd. Ja kan wel maar vraag maar niet tegen welke prijs. Onze HSL Zuid is een van de duurste spoorlijnen van de wereld omdat er maar liefst 170 kunstwerken zijn gebouwd. Tevens is de HSL Zuidtrace onderheid met betonnen palen, zijn er betonnen platen opgezet en tenslotte de Rheda spoor in beton gegoten. In Amerika kan de HSL veel goedkoper worden aangelegd als de HSL in de voorsteden of aan de rand van een zeer grote stad wordt aangelegd. Omdat er buiten de grote steden wel (relatief) veel ruimte is, de ondergrond meestal stevig is kan voor $ 15 miljard heel wat km HSL aangelegd worden in Amerika. Of de meeste Amerikanen daar geinteresseerd in zijn is een tweede.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » di 13 nov 2012 09:07

Hier een paar documenten over de HSL in NEC in de Verenigde Staten.

28 september 2010

9 juli 2012

Update 2012 Let vooral op pagina 21

Het is belangrijk te weten dat tussen Route 128 en New Rochelle een compleet nieuwe lijn aangelegd zou moeten worden (via Hartford). Reistijd Boston - New York zou van nu 6 1/2 uur naar 3 uur terug gaan. Het project zou in 2040 moeten zijn afgerond. Niet iedereen is blij in Connecticut met de nieuwe treinen, want die allersnelste treinen stoppen daar niet.

High-Speed Trains Could Come To State By 2030 — And Keep Going

Amtrak's long-term proposal to build a staggeringly expensive rail line along an entirely new route diagonally across Connecticut has caught the attention of top state officials.

And not in a good way.

Amtrak's 30-year "NextGen High-Speed Rail Alignment" would send Boston-to-Washington express trains hurtling at 220 mph through Connecticut without stopping anywhere in the state.

Its second-tier express service would offer just three Connecticut stops: Hartford, Waterbury and Danbury. In response, state leaders are trying to push back without alienating the federal officials who control the money that Connecticut needs to maintain its existing rail lines.

When Amtrak first put forward the idea two years ago, some Connecticut legislators quietly wrote it off as pie-in-the-sky federal fantasy. After all, it would require plowing new twin rail lines through the densely developed region from Danbury to Waterbury, then parallel to the I-84 corridor into Hartford before shooting eastward to Providence.

But staffers and consultants from the Federal Railway Administration and the federal transportation department are traveling the Northeast this month to show off updated plans in every major market from Washington to Boston. Gov.Dannel P. Malloygave the tour enough credibility to take time out from his schedule on primary night to catch the Connecticut stop.

"Here in Connecticut, access to rail has been critical and essential to our growth," Malloy said, urging the railway administration and Amtrak to pump money into the existing infrastructure. Overall, Amtrak estimates it would spend $115 billion to dramatically reduce the travel times between Boston, New York City, Philadelphia and Washington, D.C.

By 2040, the railroad says, the New York to Philadelphia trip would be down to under 40 minutes. Boston to New York, currently a 214-minute journey, could be done by 220 mph trains in 94 minutes, Amtrak says.

Amtrak would leave in place the 457-mile Northeast Corridor route, which in Connecticut runs mostly along the shoreline and shares the same railbed with Metro-North's commuter rail system. State. Rep. Gail Lavielle, R-Wilton, told the railway administration last week that the first priority should be improving the signals, catenaries (overhead lines) and tracks of the New Haven line. High-speed rail might boost the region's economy dramatically sometime in the future, but Metro-North's 39 million passenger trips a year are doing that already, she said.

"There is nothing speculative about Metro-North. The reasoning is not 'build it, and they will come.' Instead, it's 'get on with it already, because they are here — and if you don't, they just might not stay.' "

Amtrak's long-term plans include some improvements for the shoreline route and possibly for the New Haven to Springfield line, but they're dwarfed by the prospect of blazing a new route from Boston to D.C.

Amtrak envisions bullet trains making just four stops: Boston, New York, Philadelphia and Washington. More traditional express trains on the new route would speed through suburbs, old mill towns, rural villages, forests and the center of Greater Hartford, with stops only in Danbury, Waterbury and Hartford.

Bron: Hartford Courant
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » di 13 nov 2012 22:53

De North East Corridor is nog niet zo heel lang geleden grondig gemoderniseerd zodat de Acela Express met 200 - 240 km p/u kan rijden. En nu wil Amtrak ook nog een HSL van 457 mijl aanleggen. Geeft aan dat Amtrak kansen ziet in de dichtsbevolkte deel van de USA voor een echte HSL. Zou mooi zijn als de Amerikaanse overheid toestemming geeft om een HSL aan te leggen tussen Washington - New York - Boston. De huidige North East Corridor zal dan gebruikt worden door andere treinen.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » zo 03 maart 2013 00:33

In Californie probeerde een groep de aanleg van de Californische HSL tegen te houden via de rechter. Dat is niet gelukt:

http://www.dailydemocrat.com/ci_2270349 ... high-speed

De aanleg van de Californische HSL (350 km p/u) wordt nu geraamd op 68 miljard dollar. Niet zo vreemd in een tamelijk bergachtig landschap.

[modedit=John]Link via Google aangepast in directe link.[/modedit]

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door jcvjcvjcvjcv » ma 04 maart 2013 04:36

llama schreef:Een groter probleem is het politieke klimaat, wat erg instabiel is. Neem bijvoorbeeld Florida, daar bood de staat aan de gehele aanleg-kosten van een "echte" HSL lijn te betalen, en private partijen boden aan het gehele exploitatie risico op zich te nemen. Ook de lokale politiek was akkoord, op 1 persoon na (de net verkozen gouverneur) die er een veto over uitsprak.


Als het alleen de Gouverneur was had het parlement gewoon zijn veto kunnen overrulen...

jcvjcvjcvjcv
Berichten: 999
Geregistreerd: di 14 sep 2010 23:01
Woonplaats: ----
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » do 04 apr 2013 07:44

5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » ma 12 aug 2013 08:53

http://nl.wikipedia.org/wiki/CHSR

Het begin is er. Wat opvalt is dat niet alleen deels nieuwe spoorlijnen worden gebouwd maar dat de bestaande spoorlijnen een flinke opknapbeurt krijgen. De bestaande Amerikaanse spoor is vooral bedoeld voor goederentreinen. Alleen de Northeastcorridor vormt een uitzondering.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Gereke » ma 12 aug 2013 08:58

Wat is de nieuwswaarde van het plaatsen van een wikipedialinkje? zich iets afvragen

Gereke
Berichten: 2239
Geregistreerd: ma 14 feb 2011 23:41
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » ma 12 aug 2013 09:09

Dan kun je ook nog naar andere sites die met een vetgedrukte kleurtje staat aangegeven. Natuurlijk had ik het ook kunnen kopiëren. Maar is dat zo belangrijk?

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Gereke » ma 12 aug 2013 09:30

Nee, maar er staat niets nieuws. Verder stel je geen vraag of deponeer je geen interessante stelling. Daarom zeg ik dat de nieuwswaarde van zo'n linkje en dit bericht mij volledig ontgaat. knipoog

Gereke
Berichten: 2239
Geregistreerd: ma 14 feb 2011 23:41
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » ma 12 aug 2013 10:05

'Shovel-ready' bullet train construction delayed again

12 augustus 2013

Serious construction could start in 2014 — when 2012 had been promised. Experts say officials underestimated the challenges of the $68-billion project.

The start of construction on California's bullet train, one of the nation's largest "shovel ready" public work projects that was awarded stimulus funding three years ago by the Obama administration, is slipping past already-delayed target dates, interviews show.

In early 2012, state officials said construction would begin that year. Early this year, officials adjusted their sights, saying they would begin building the massive new transportation network in the spring, later announcing the groundbreaking would take place in July.

Now, it appears that serious construction may not begin this year, and could be delayed into 2014.

Factors contributing to the sluggish start include delays in getting a construction company under contract and lack of key federal permits.

Postponing construction work raises the risk of future cost increases and suggests that state officials underestimated the challenges of the $68-billion project, according to construction experts.

"It is not as shovel-ready as they thought it was," said Bill Ibbs, a civil engineering professor at UC Berkeley who consults on major construction projects, including high-speed rail, around the world. "The construction industry is starting to heat up, and, as it does, it is harder to get qualified people, and material costs increase."

Ibbs and others say a one-year schedule slippage before construction starts would be worrisome. The delays are coming after repeated warnings from state watchdog agencies that the bullet train agency is understaffed and lacks the resources required to manage such a complex project. The state high-speed-rail board and Chairman Dan Richard have made hiring staff to fill long-standing vacancies a priority. But the agency also has had to contend with turnover in the management ranks.

Ron Tutor, chief executive of Tutor Perini, the firm chosen in June to build the first phase of the project stretching north from Fresno, said his firm is months from beginning substantial construction because it has considerable engineering and design work to complete. And, as of Friday, Tutor's firm, which is supposed to build the initial 29 miles of the system by 2017 for $985 million, was still awaiting a formal contract from the state.

"The way I see it, the earliest any real construction can start, other than demolition or clearing, is after the first of the year," Tutor said in an interview. "We will have to complete design work and get permits."

The state needs hundreds of parcels of land to build the first 130 miles of rail bed from Madera to Bakersfield by 2017. So far, it has made 106 offers to buy land and has "taken possession" of one parcel, according to a spokeswoman for the California High-Speed Rail Authority. Many Central Valley landowners oppose the project and are expected by real estate experts to fight any attempt to seize their farms, businesses or homes.

At this point, Tutor said, the lack of land is "academic" because of the engineering work that remains to be done. The state is using a "design build" process, in which selected companies will be responsible for both designing and building various sections of the system.

Tutor said he could begin some demolition sooner than next year but is concerned about mobilizing to start work and then having to stop until design of system structures catches up. "That doesn't really accomplish a great deal, if we don't get the engineering completed," he added.

Under federal agreements, the state must spend all of the Obama administration stimulus funding and a matching amount of state funds by October 2017— about $5 billion of the $6 billion total for the first phase through the Central Valley.

The authority did not respond to questions about the latest delays. A spokeswoman said Tutor Perini's contract "commits both parties to deliver the project on schedule, which meets the deadline of 2017."

William Grindley, a former executive at the World Bank and a critic of the project, said one risk of delays is that the U.S. economy will strengthen significantly next year and drive up construction costs. The agency plans to issue at least three more contracts to complete 130 miles of the system in the Central Valley by the federal deadline.

If construction starts Jan. 1, 2014, the federal deadline would require spending roughly $3.75 million per day, including weekends and holidays — one of the fastest rates of spending on a major construction project in U.S. history.

Two major freight railroads, Union Pacific and Burlington Northern Santa Fe, have not yet reached agreement that would allow the state to build structures near or over their rights of way. A Union Pacific spokesman said a deal is still under discussion.

A key ruling also is pending on a lawsuit that contends the project violates the terms of the 2008 voter-approved ballot measure that allocated $9 billion for the project. A decision in Sacramento Superior Court is expected by the end of the month.

There has also been limited progress in getting key federal approvals for the project, including two permits by the Army Corps of Engineers to cross waterways along the route from Merced to Fresno.

One of the permits would allow the state to build a crossing over the Fresno River. It requires completion of an analysis of how the bridge might affect the river's flow. The analysis is awaiting a detailed bridge design by Tutor's firm. Ryan Larson, a corps official in Sacramento, said once the design is submitted, it will take four to six months to examine the permit request.

The state also needs a permit allowing various construction-related intrusions into rivers and waterways along the route from Merced to Fresno. But no action can occur on that request until the rail authority completes a supplemental environmental study, gets approval from the U.S. Fish and Wildlife Service, which assesses effects on endangered species and submits a plan to offset damage to wetlands along the route, said Kate Dadey, the lead regulator on the project with the corps.

"Until we have it in our hands, we cannot move forward on a permit," she said.

The rail authority can start building away from rivers and wetlands before obtaining a permit, Dadey said. But that would be "at their own risk," she said, adding that projects typically do not proceed without such permits in hand.

The bullet train "is an extremely complicated project," she said. "There is still a fair amount of actions that have to occur before groundbreaking."

Bron: LA Times
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » zo 09 feb 2014 11:28

Siemens levert Amtrak de Amerikaanse variant van de Vectron:

EuropeanRailwayReview
Amtrak
Siemens

Vermoed dat deze oude locomotieven van de Amtrak Acela Regional vervangen worden:

YouTube

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » zo 09 feb 2014 14:06

Update Wikipedia High speed rail USA

Veel plannen. Maar eerst zien dan geloven. Tot nu toe is het vooral gebleven bij plannen maken, veel praten. Maar als ze werden tegengewerkt door luchtvaartmaatschappijen, boeren of te weinig/geen steun kregen gingen de spoorprojecten niet door.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door brandhout » ma 10 feb 2014 23:04

Amerika kan beter gaan kijken voor een alternatief voor de trein, bijvoorbeeld de thunderloop. Er is bijna geen passagiersvervoer en het netwerk is alles behalve dicht. Genoeg kansen!

Avatar gebruiker
brandhout
Berichten: 92
Geregistreerd: do 02 jan 2014 18:27
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door wauwthur » di 11 feb 2014 00:11

Bij Thunderloop denk ik aan een achtbaan. Bedoel je Hyperloop?
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 698
Geregistreerd: ma 30 aug 2010 20:25
Woonplaats: Enschede
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door brandhout » do 13 feb 2014 16:54

Hyperloop idd, stom van me blozen

Avatar gebruiker
brandhout
Berichten: 92
Geregistreerd: do 02 jan 2014 18:27
Woonplaats: Almere
 

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Internationaal en buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron