Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Internationaal en buitenland
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk

Nieuws, vragen en discussies over internationaal reizigersvervoer en in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door wauwthur » zo 02 maart 2014 17:32

Maar hyperloop of ET3 is idd een super mooi plan. Hoogste tijd dat dit ergens wordt toegepast!
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 698
Geregistreerd: ma 30 aug 2010 20:25
Woonplaats: Enschede
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » zo 02 maart 2014 19:22

5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » zo 02 maart 2014 22:45

Is dit een rapport van een futurist? :idee: knipoog Is men in de USA wel toe aan dergelijke techniek? Ze konden niet eens veilig de Space Shuttle de lucht inschieten. En als het gaat om passagierstreinen zijn ze in de USA onderhand een ontwikkelingsland aan het worden.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door brandhout » zo 02 maart 2014 22:48

Harm schreef:En als het gaat om passagierstreinen zijn ze in de USA onderhand een ontwikkelingsland aan het worden.

Daarom kunnen ze beter opnieuw beginnen!
Harm schreef:Ze konden niet eens veilig de Space Shuttle de lucht inschieten.

De space shuttle is wel een kromme vergelijking, de ruimte in is toch iets anders dan vervoer op aarde.

Avatar gebruiker
brandhout
Berichten: 92
Geregistreerd: do 02 jan 2014 18:27
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » ma 03 maart 2014 07:46

Harm schreef:

Ze konden niet eens veilig de Space Shuttle de lucht inschieten.

Brandhout schreef:

De space shuttle is wel een kromme vergelijking, de ruimte in is toch iets anders dan vervoer op aarde.


Dat geef ik aan om aan te geven wat de stand van de techniek in de USA is/was. knipoog In de USA wilde ze een totaal nieuw ruimtevaartuig ontwikkelen. Maar het werd een jammerlijke mislukking. De opzet was een goedkopere ruimtevaartuig te ontwikkelen. De praktijk was echter dat de Space Shuttle veel duurdere ruimtevaartuig werd dan de wegwerpraketten zoals de Russische Sojoez. En vooral onveiliger want er zijn er 2 van ontploft.

Maar terug naar de treinen. Het lijkt er wel op dat op spoorgebied wat ontwikkelingen in de USA zijn. Ze hebben innovatieve plannen. Ze hebben al gekeken naar Maglev treinen en Maglevbanen. Maar gezien de geschiedenis van de Amerikaanse spoorprojecten die tot nu toe altijd niet zijn uitgevoerd is het afwachten of het echt van de grond komt.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » ma 03 maart 2014 10:14

Het enigste wat nieuw is de upgrade van de spoorlijn van Chicago naar St. Louis. Het is nu 5 uur en 20, 35, 36, 30 en 30 minuten (er rijden 5 treinen per dag).

High-speed rail makes incremental progress on Chicago-St. Louis route

The highpoint to date of the $1.5 billion Chicago-to-St. Louis corridor high-speed rail project occurred on Thanksgiving Day 2012, when Amtrak Lincoln Service trains began operating up to 110 mph over a 15-mile stretch between Dwight and Pontiac, Ill.

Although passenger train speeds elsewhere on the corridor continue to run at 79 mph, reaching 110 mph along those 15 miles was a major milestone for the Illinois rail network and high-speed rail service in the Midwest, project officials say.

Today, six daily Amtrak Lincoln Service trains operate at 110 mph on the segment.

Although passenger trains aren't reaching speeds that some HSR supporters define as "true" high speed — 220 mph or faster — Chicago-St. Louis riders have welcomed the availability of 110 mph service along the corridor, says John Oimoen, deputy director of the Illinois Department of Transportation's (IDOT) Division of Public and Intermodal Transportation.

"The couple of times that I've ridden it, I've noticed passengers love to see the train going considerably faster than the cars along I-55," Oimoen says.

The Chicago-St. Louis project is significant because of its scope and size, the number of stakeholders involved, and the fact that it was among the first to begin construction under the federal High Speed Intercity Passenger Rail program.

Of the 35 million trips taken annually on the 284-mile corridor, about 99 percent are traveled via air or highway, and the rest are taken on Amtrak. When finished, the project — which includes track upgrades, grade-crossing and other safety improvements, new or rebuilt stations and the procurement of new rail cars and locomotives — will result in a more balanced, multi-modal transportation network through faster, safer and more reliable service, project officials say.

By 2015's end, up to 75 percent of the corridor is expected to be ready for 110 mph trains (between Dwight and Alton, Ill.), which would shorten the Chicago-St. Louis trip by an hour. Currently, the trip takes about five-and-a-half hours. The entire project is slated for completion in 2017, when the infrastructure will be in place to accommodate 110 mph trains traveling between Dwight and Joliet, Ill.

Illinois state and business leaders say an improved Chicago-St. Louis corridor will produce economic and environmental benefits for state and local communities long after the project itself is completed.

"Most of the freight rail that moves through the country comes through Chicago, and we need to be able to have efficient movement of that freight and provide [passenger] service to our customers," says Oimoen.

IDOT and the Federal Railroad Administration (FRA) are the project's lead agencies and Parsons Brinckerhoff is the program manager. Project partners include Union Pacific Railroad, which owns the right of way south of Joliet and operates freight service through the corridor; Amtrak, which operates passenger-rail service on the route; the Illinois Commerce Commission; and other host railroads, including CN, Kansas City Southern and the Terminal Railroad Association of St. Louis.

"This is a ground-breaking project," says Phil Pasterak, who leads the Parsons Brinckerhoff team. "I don't think there has been this many improvements to a joint freight and passenger railroad of this length and scope before."

The venture has required a massive amount of coordination and communication between state and federal agencies, freight railroads, Amtrak and the local communities along the route.

"It's imperative that we balance all the various needs: keep the freight moving, keep the passengers moving, and meet the construction deadlines that the FRA has given us," says Pasterak.

An outreach program was established to keep project-related information flowing between IDOT, UP, Amtrak and the cities, towns, counties and other stakeholders. Outreach efforts have included briefings with local media and elected officials; public meetings and hearings; the availability of a speakers bureau; and information booths at community events. In addition, IDOT set up a special website — http://www.idothsr.org — to track project progress and provide regular updates on temporary crossing closures and bidding information for potential contractors.

"We put extra effort into having this process as transparent as possible," says Oimoen. "One of the challenges that we've had that we didn't anticipate was the level of public involvement on grade crossings, and working with the local communities and providing what they desire and what's needed per our standards. It's been a lesson learned for us on being as proactive as we can be."

Construction began in September 2010 with track improvements on a 90-mile stretch of the UP line north of Alton to south of Springfield, and north of Springfield to just south of Lincoln. UP performed the work, using a track renewal train for much of it. By April 2011, the second construction round began: upgrades to 96 miles of existing track between Elkhart and Dwight. Also that year, another 18 miles of track were built between St. Louis and Lenox, Ill. In 2012, construction focused on the areas between Wann and Godfrey, and from Pontiac to Joliet. The work included new sidings and second track, bridge and culvert upgrades, drainage improvements, installation and upgrades of signal and wayside equipment, and grade crossing and approach improvements.

Over the past two years, 243 miles of track have been upgraded. This summer, work on two siding upgrades, bridge and structural upgrades and significant crossing improvements will be completed between Carlinville and Thayer, says Pasterak.

UP's corridor work this year will include reconstruction of six bridges south of Springfield and eight bridges north of Springfield; crossing and drainage structure upgrades in Macoupin County; siding work in Carlinville; the start of construction of a second mainline in Girard; and fencing in Pontiac, Dwight, Carlinville and Thayer, says UP spokesman Mark Davis.

Project officials also are making progress on drafting environmental documents required under the National Environmental Policy Act, Oimoen says. In June, IDOT and Springfield and Sangamon county officials signed an intergovernmental agreement to advance track reconfiguration and alignments in Springfield — "a significant step forward for us and the project," he adds.

Meanwhile, conceptual planning and design is under way for new or refurbished stations. Joliet received a discretionary grant from IDOT to build a multi-modal facility and make safety improvements at the station. The first of three construction phases and design work are under way, according to IDOT. In Dwight, design is proceeding on a new station located south of the current one; in Pontiac, a new station will be designed for a location southwest of the existing station; and in Normal, a new multi-modal facility funded by a Transportation Investment Generating Economic Recovery (TIGER) grant opened in July 2012.

Other projects in the works include upgrades to existing stations in Lincoln and Springfield, and new stations for Carlinville and Alton. Conceptual planning is under way in Carlinville; and in Alton, the city received a TIGER grant to construct a multi-modal facility to be integrated with a new IDOT high-speed rail station.

On the mechanical side, IDOT is leading a procurement process for 35 next-generation, diesel-electric locomotives to run on high-speed rail lines in Illinois, Michigan, Missouri, Iowa, Washington and California. As of press time, IDOT was preparing to issue an RFP this summer, select a vendor in November and sign a contract by early next year. [Editor's note: The U.S. Department of Transportation announced the RFP's release on Aug. 8.]

Last year, Illinois participated in a multi-state procurement that hired Sumitomo/Nippon-Sharyo to build 130 next-generation rail cars for high-speed service. The company is manufacturing those cars at its new plant in Rochelle, Ill.

HSR advocates say demand for the service is there. Consider: Amtrak logged its highest ridership ever in fiscal-year 2012, up 3.5 percent to 31,240,565 passengers. Combined ridership on Amtrak's Lincoln Service and Texas Eagle trains in the Chicago-St. Louis corridor jumped 11 percent to a new record of 675,000 passengers.

But some HSR proponents, like U.S. High Speed Rail Association President and Chief Executive Officer Andy Kunz, say the Chicago-St. Louis corridor project is just a small step toward building a nationwide rail network on which trains can travel at speeds of 200 mph or faster. Kunz advocates for a nationwide high-speed rail system comprising 220 mph and 110 mph routes.

"What's good about 110 mph is that it shows immediate results of high-speed investment," he says. "We can invest a smaller amount of money so that more people start using the trains, which will help pave the way for the next big investment in high-speed rail."

For now, the federal and state investments in the Chicago-St. Louis corridor improvements are about more than speed — they're also about providing safer and more reliable rail service for passengers and freight customers, says IDOT's Oimoen.

"When the project is done, we've significantly reduced travel times to be car competitive," he adds. "In a lot of cases, depending on the traffic in the Chicago area, we can exceed what it would take you to get from St. Louis to Chicago."

Bron: Progressive Railroading
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » di 22 apr 2014 18:00

Senator houdt toespraak bij een perron waar de Acela Regional met flinke snelheid voorbij rijdt:

http://video.nl.msn.com/watch/video/sen ... e/8b26exms

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door SuperGhost » di 22 apr 2014 19:21

Dus die senator houdt een toespraak over veiligheid van de forens en gaat dan daar staan?

Gelukkig zijn politici verstandige mensen ach nee
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Berichten: 14731
Geregistreerd: vr 01 aug 2008 15:36
Woonplaats: Nijmegen/Eibergen
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » vr 24 okt 2014 17:06

De aanleg van de HSL in Californië begint nu toch echt concreet te worden. 10 vervoersbedrijven hebben zich ingeschreven voor HST met een maximumsnelheid van 320 km p/u:

http://www.railwaygazette.com/news/high ... fleet.html

Alstom Transportation;
AnsaldoBreda;
Bombardier Transit Corp;
CSR Corp;
Hyundai Rotem;
Marnell Transportation;
Kawasaki Rail Car;
Siemens Industry;
SunGroup USA & World Harmony City/CNR Tangshan Railway Vehicle Co;
Talgo.


Het is niet te zeggen met welk treinmaterieel ze komen. Maar op basis van de huidige techniek kom je uit op de volgende HST:

Alstom: Amerikaanse variant van de AGV
Ansaldobreda: die gaat failliet. ]:) ;)
Bombardier: Zefiro
Siemens: Velaro
Talgo: AVRIL
Kawasaki: Amerikaanse variant van een van de Shinkansen
Hyundai: Amerikaanse variant van een Zuidkoreaanse HST??

De overige bedrijven zeggen me helemaal niks.

Hoe zou het nou komen dat er nu pas de nieuwe (HSL) spoorprojecten wat meer van de grond komen? Of is dat ze in Californië wel echt doorzetten. Ondanks een geraamde schatting van E 68 miljard dollar.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » vr 02 jan 2015 14:30

Stukje spoortraject van toekomstige Californische HSL wordt weggespoeld:

http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... jn-vs-weg/

Zo "smart track" is het dus niet. ;) Ze zullen zoal voorzorgsmaatregelen moeten nemen om te voorkomen dat er niet weer zo'n enorme hoeveelheid water op het spoor terecht kan komen. En zou betonnen ballastloosspoor (HSLZuid, NBS Siegburg - vliegveld Frankfurt) in dit deel niet beter zijn? Kan me in ieder geval niet herinneren dat in Nederland een stukje spoor is weggespoeld.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door wauwthur » vr 02 jan 2015 15:12

Ik geloof niet dat het hier gaat om een HSL

http://main.sonomamarintrain.org/
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 698
Geregistreerd: ma 30 aug 2010 20:25
Woonplaats: Enschede
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » vr 02 jan 2015 22:32

Met HSL heeft dit dus niets mee te maken. Het is een lijn van Cloverdale, Santa Rosa, Petaluma naar San Rafael. Het is het gebied boven San Francisco; aan de andere kant van de Golden Gate brug. Via Google Maps een afstand van plusminus 110 kilometer. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Sonoma-Mar ... il_Transit
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door groningen » wo 07 jan 2015 00:55

In de LA Times staat een heel artikel over de HSL in California. Na 2 jaar stilstand schijnt daar weer wat te gebeuren. Het artikel plaatsen is lastig, want allerlei randzaken worden dan meegekopieerd.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Berichten: 5484
Geregistreerd: zo 08 nov 2009 23:17
Woonplaats: Groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door mat_64 » wo 07 jan 2015 05:56

Je had de link kunnen plaatsen.
Hier vind je hem.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Berichten: 1469
Geregistreerd: wo 10 maart 2004 21:45
Woonplaats: Den Haag
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » za 27 feb 2016 16:21

Eindelijk wordt het echt concreet:

http://www.railway-technology.com/news/ ... ne-4821256
http://www.hsr.ca.gov/About/index.html

CHSRA has highlighted three objectives to move the high-speed rail programme forward and the draft plan summarises the progress made over the last two years, updates available funding and financing, forecasts ridership, and updates risk management information.


Maak er uit op dat ze geen overheidssteun krijgen. Kortom ze moeten kostendekkend zijn. Als dat maar goed gaat.... In ieder geval is dit wel het eerste HSL project waar niet eindeloos plannen over gemaakt wordt. En waar het uiteindelijk niet weer doorgaat vanwege tegenwerking van boeren, tegenwerking van luchtvaartmaatschappijen, desinteresse van politiek.

California high-speed rail will connect the mega-regions of the state, contribute to economic development and a cleaner environment, create jobs and preserve agricultural and protected lands. By 2029, the system will run from San Francisco to the Los Angeles basin in under three hours at speeds capable of over 200 miles per hour. The system will eventually extend to Sacramento and San Diego, totaling 800 miles with up to 24 stations


Wel een gebied die zich leent voor de aanleg van de HSL. Hoge bevolkingsdichtheid, veel bedrijven en de reistijden tussen belangrijke steden zijn zodanig dat de HST kan concurreren met de vliegtuig. Een punt van zorg is wel dat dit een gebied is dat gevoelig is voor aardbevingen (San Andreasbreuk). CHSRA kan wat dat betreft kennis delen met de Japanse Spoorwegen die met hun Shinkansen ook over aardbevingsgevoelige gebieden rijdt.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door jcvjcvjcvjcv » zo 28 feb 2016 04:52

Ook een gebied wat niet vreemd is met uitgaven doen zonder de inkomstenkant op orde te hebben, vitale infrastructuur structureel te verwaarlozen en los daarvan zichzelf d.m.v. het voluit gedogen van illegalen meer Federale kamerzetels toebedeelt dan het eigenlijk recht op heeft.

jcvjcvjcvjcv
Berichten: 999
Geregistreerd: di 14 sep 2010 23:01
Woonplaats: ----
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door Harm » za 27 aug 2016 16:54

Alstom levert de nieuwe Amtrak HST:

http://media.amtrak.com/2016/08/1610/

Ook deze HST is voorzien van kantelbaksysteem. Alstom (Italy) is daar expert in. De 28 Avelia Liberty High Speed en 20 Acela Express maakt het voor Amtrak mogelijk om 2 keer p/u te rijden tussen Washington - New York en 1 keer p/u tussen New York - Boston. Dat staat aangegeven op de Engelstalige Wikipedia van de Acela Express.

De North East Corridor zal op lange termijn geschikt gemaakt worden voor hoge snelheden boven 300 km p/u. Is Avelia de merknaam voor alle TGV/AVE? Of alleen de Amerikaanse HST?

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Amerikaanse hogesnelheidsnetwerk door PvdO » zo 28 aug 2016 11:22

Avelia is de naam voor de Amerikaanse HST en de Acela Express gaat in 2022 al na iets meer dan 20 jaar naar de sloper zoals ik het heb begrepen. 28 treinen is blijkbaar genoeg voor de nieuwe halfuurdienst DC-NYC en uurdienst NYC-Boston.

PvdO
Berichten: 593
Geregistreerd: vr 18 mei 2012 16:24
Woonplaats: Lund (S)
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
 

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Internationaal en buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron