Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Internationaal en buitenland
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

HS 2

Nieuws, vragen en discussies over internationaal reizigersvervoer en in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Re: HS 2 door Harm » vr 14 maart 2014 23:08

Leiders van spoorindustrie dringen aan op aanleg van HS 2:

http://www.europeanrailwayreview.com/20 ... l-leaders/

Wie zijn die leiders van de spoorindustrie? Leveranciers van spoormaterieel en spoor zoals Alstom, Bombardier, Hitachi, Siemens en Stadler?

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: HS 2 door John » vr 14 maart 2014 23:16

Volgens het artikel gaat het om de Rail Delivery Group:

Rail Delivery Group schreef:The Rail Delivery Group brings together the owners of Britain's Train Operating Companies, Freight Operating Companies and Network Rail to provide leadership to Britain's rail industry.

The Rail Delivery Group focuses on industry-wide issues. Its work is in the context of the need for improved services to rail users and value for money for taxpayers.

The Rail Delivery Group will not duplicate or override the primary accountability for delivery in Britain's rail industry. This responsibility remains with the passenger and freight train operators and Network Rail.

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: HS 2 door Harm » vr 15 mei 2015 17:08

De aanleg van de HS 2 moet nog beginnen. Maar Hitachi heeft in ieder geval al het design voor de HST bedacht: :p

http://www.globalrailnews.com/2015/05/1 ... il-market/
http://www.hitachirail-eu.com/at400---v ... d_154.html

Ze bereiden zich in ieder geval al voor. Na de grote successen met de Javein (Class 395) en Super Express (Class 800/801) willen ze ook de HS 2 treinen leveren. En daarvoor, tijdens of na de ingebruikname gaan ze ook de concurrentie aan met Alstom, Siemens, Bombardier en Stadler. Krijgen Europese bedrijven ook zo makkelijk toegang tot de Japanse markt?

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: HS 2 door AlexNL » za 16 mei 2015 00:59

Hitachi is niet de eerste die treinen wil leveren voor HS2, enige tijd terug heeft Alstom UK al een video uitgebracht over hoe goed de AGV geschikt zou zijn voor HS2, en in documenten van het DfT staan er Velaro's bij de artist's impressions.

Afbeelding
Een AGV in Birmingham, artist's impression van Alstom.

De Japanse spoormarkt (en eigenlijk de Japanse markt in het algemeen) zit hartstikke dicht voor niet-Japanse bedrijven.

Avatar gebruiker
AlexNL
Berichten: 3240
Geregistreerd: za 22 nov 2008 00:13
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: HS 2 door groentje » za 16 mei 2015 01:03

De deur staat er nu op een kier, tot voor een jaar of 2 was die gewoon potdicht. Ik zie Alstom, Siemens of Bombardier nog niet gauw een trein leveren aan Japan, maar er is een opening die er voorheen niet was, natuurlijk om de tegenstanders van Hitachi en co in Europa het gras voor de voeten te maaien.

groentje
Medewerker Infrabel
Medewerker Infrabel
Berichten: 1530
Geregistreerd: vr 09 jan 2004 01:35
Woonplaats: Brussel, België
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: HS 2 door Harm » do 24 sep 2015 16:49

De project HS 2 zit in de volgende fase:

http://www.railjournal.com/index.php/hi ... hannel=523

Technisch zal het deel van de HS 2 in Londen het lastigste en duurste zijn. Stel me voor dat de HS 2 net als de HS 1 (19 km lange tunnel) in zeer lange tunnels zal worden aangelegd.

Er wordt al vele jaren gepraat over de nut en noodzaak van de HS 2. In ieder geval zal het de West Coast Main Line, Midland Main Line en de East Coast Main Line gaan ontlasten. En zijn net als bij de aanleg van de HSL Zuid nieuwe verbindingen mogelijk.

Lijk me bij de HS 2 niet mogelijk om zoveel mogelijk het landschap te volgen zoals bijvoorbeeld de LGV Parijs - Lyon. Dat wordt net als bij onze HSL veel dure kunstwerken. Is dat bij de West Coast Main Line, Midland Main Line en East Coast Main Line wel zoveel mogelijk aan het landschap aangepast?

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: HS 2 door Roberta » vr 25 sep 2015 18:52

De West Coast Mainline is gebouwd in een periode dat stoomlocomotieven nauwelijks meer dan 10 PK produceerden. Alle hellingen zijn 1:300 aangelegd tot Birmingham, behalve het vertrek uit Euston in London. De treinen werden daar van oorsprong uitgetakeld door stationaire lieren die bovenop de helling stonden bij Engine Shed No.1. Alle ingravingen en tunnels zijn met de hand uitgegraven. Naarmate de WCL doorgetrokken werd, kregen de locomotieven ook meer vermogen. Shap Summit en Beatock Summit zijn dan ook veel steiler, en volgen meer de contouren van het landschap. Als je dit wil ervaren, kijk dan naar de cabviews van de West Coast Mainline, uitgegeven door Video125.

Avatar gebruiker
Roberta
Berichten: 1590
Geregistreerd: ma 16 nov 2009 21:01
Woonplaats: Zeist
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: HS 2 door Harm » za 26 dec 2015 19:15

Animatiefilmpje van HS 2 tracé tussen Birmingham Curzon New Street - London Euston:

https://www.youtube.com/watch?v=1bkoGvw9kbA

In Londen is de HS 2grotendeels in tunnels aangelegd. Maar ook tussen buitengebied van Londen tot Birmingham veel tunnels, bruggen, viaducten. En nabij London Euston is er een verbindingsspoorlijn naar HS 1 Londen - Kanaaltunnel.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: HS 2 door Harm » vr 27 mei 2016 14:24

AGV Duplex een van de kanshebbers voor HS 2:

http://www.globalrailnews.com/2016/05/2 ... ept-train/

The HS2 rolling stock contract has been valued at £7.5 billion and is expected to be awarded in 2019.


Als alles volgens plan zal gaan zal de eerste deel tussen Londen - Birmingham in 2026 in gebruik gegaan. De leveranciers van HSL materieel krijgen ruim de tijd om hun HST te ontwikkelen, testen en te leveren. 360 - 400 km p/u treinmaterieel met Europees profiel (AGV Duplex, Hitachi HST, Bombardier Zefiro, Siemens Velaro) kunnen alleen op de HS 2 rijden.

De Hitachi Intercity verhuurd door Agility Trains kunnen op de HS 2 en klassieke spoorlijnen rijden. Maar dat zal wel afhangen hoeveel km het op deze supersnelle spoorlijn rijdt. En hoe hoog de frequentie op de HS 2 is. Op de Duitse Neubaustrecke delen locomotief serie 101 met Duitse rijtuigen ook het spoor met de snellere ICE.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: HS 2 door AlexNL » vr 27 mei 2016 16:54

Met HS2 wil de Britse overheid twee soorten treinen hebben: eentje die geschikt is voor het HS2 + Britse spoor (krapper omgrenzingsprofiel), maar ook een serie die enkel voor HS2 gebruikt kan worden. Op deze manier wil de overheid profiteren van de voordelen van het ruimere Europese profiel, waardoor dubbeldekkers bijvoorbeeld mogelijk worden.

De "AGV Duplex" die jij noemt is helemaal geen AGV Duplex, het is een concept-doorontwikkeling van de TGV Duplex. Er zitten alsnog motorwagens voor en achter.

Avatar gebruiker
AlexNL
Berichten: 3240
Geregistreerd: za 22 nov 2008 00:13
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: HS 2 door Harm » vr 20 jan 2017 15:37

Aanbesteding HS 2 treinen door Department for Transport (DFT):

https://www.gov.uk/government/news/sear ... investment

Op grond van de huidige techniek zouden de volgende HST geschikt zijn:

Alstom: Avelia
Bombardier: Zefiro
Siemens: Velaro
Talgo: Talgo AVRIL
CAF: Oaris
Hitachi: Britse variant van Shinkansen:

http://www.hitachirail-eu.com/medialibr ... LOWRES.jpg

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: HS 2 door AlexNL » zo 22 jan 2017 02:45

Harm schreef:Op grond van de huidige techniek zouden de volgende HST geschikt zijn:
(...)

Nee, niet echt.

Deze aanbesteding gaat over de "classic compatible"-treinen: treinen die zowel over HS2 moeten kunnen rijden als over het conventionele spoornetwerk. Een AVRIL of een Velaro kun je na Birmingham niet over de West Coast Main Line sturen, omdat hij niet in het omgrenzingsprofiel past en daardoor in aanraking zou komen met perrons, seinen, of andere treinen.

Een tweede tranche treinen, uitsluitend bedoeld voor HS2, zal later worden besteld.

Avatar gebruiker
AlexNL
Berichten: 3240
Geregistreerd: za 22 nov 2008 00:13
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
 

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Internationaal en buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


cron