We draaien het nu maar om in de goede volgorde:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed ... nd_projectIn order to allow modernization of the Danish railway network, Banedanmark are rolling out European Rail Traffic Management System (ERTMS) Level 2 on all national rail lines between 2018 and 2021, a project called the Signalling Programme.[7] The project was tendered out in four contracts:
##National rail lines east of Little Belt Bridge, won by Alstom[8]
##National rail lines west of Little Belt Bridge, won by Thales-BBR consortium[8]
##S-train signalling system (CBTC), won by Siemens[9]
##On-board equipment, won by Alstom[10]
In Nederland wordt ERTMS uitgerold tot 2028. Pro Rail, NS en de Ministerie van I & M kan alvast in Denemarken naar de ontwikkelingen met ERTMS kijken. Er zijn een aantal raakvlakken zoals installeren van ERTMS in oude en nieuwe treinen, het uitrollen van ERTMS op bestaand spoor en deels nieuw spoor.
Heeft Badedanmark een Europese aanbesteding moeten doen? Of mocht Badedanmark zelf bepalen wie ERTMS mocht aanleggen op de baan? En mocht DSB zelf bepalen wie ERTMS aanbracht in de treinen?
Stel me Nederlandse variant voor tot 2028:
- ERTMS tussen Lelystad - Weesp - Hoofddorp - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Breda/Roosendaal. Leverancier ERTMS Alstom
- ERTMS tussen Utrecht - Eindhoven. Leverancier Siemens/Thales
- ERTMS tussen Amsterdam/Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo. Leverancier Siemens
- Alstom levert ERTMS voor oude en nieuwe treinen.