Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Internationaal en buitenland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Snellere verbinding Groningen — Bremen

Nieuws, vragen en discussies over internationaal reizigersvervoer en in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door Chrisdb » za 02 apr 2016 08:15

groningen schreef:
Volledig mee eens, over een aantal jaar is iedereen gewend aan de bus.

Wat is dat voor een onzin argument. Ik weet niet wat de telefoonsector met het openbaar vervoer te maken heeft.

Behalve dat NS ooit aandelen in de eerste variant van Telfort heeft gehad, niets.

Maar beiden hebben wel ooit een liberalisering ondergaan, waarvan de Telecomliberalisering echt een doorslaand, knallend succes is (een godsgeschenk durf ik wel te stellen), en de spoorwegliberalisering ergens halverwege op de rem is getrapt (jammer genoeg).

Wat betreft die reder:
Wie een verzekering afneemt, heeft een plicht om schadelastvrij te blijven, om te voorkomen dat een hogere premie moet betalen. Als een ondernemer niet een zielig verhaal ophangt, dat die brug in de weg stond en dat de schipper voor het leven getekend is, gaat-ie simpelweg failliet.

Bovendien is er een en ander dat eerst opgehelderd moet worden: was het een ongeluk of "ongeluk".

Ik kijk even specifiek naar ons lid 'groningen'.

Bij jullie op RTV Noord stond onlangs het volgende:

Opzettelijk vernield
Er doen in de omgeving van Weener en in de regionale kranten van Ost Friesland hardnekkige geruchten de ronde die vermelden dat de brug opzettelijk vernield zou zijn 'in opdracht' van Bernard Meyer, de baas van de Meyer Werf in Papenburg! Dat zou de producent van de cruise-mastodonten heel goed uitkomen. Deze mooie, historische brug moet namelijk in zijn geheel worden verwijderd, telkens als er zo'n onzalig schip uitvaart.

Is de kapitein van het schip dat 'het ongeluk' veroorzaakte, verhoord? Wat zegt het politierapport? Leuke kluif voor onderzoeksjournalisten! Als deze geruchten waar zijn, is dit een even groot schandaal als destijds het aanleggen van een stuwdam bij Gandersum om de zogenaamde veiligheid, terwijl iedereen wist dat het voor de Meyerwerf was! Waardoor de ooit zo schitterende getijderivier nu op sterven na dood is. De Niedersachische overheid moet de brug zo spoedig mogelijk herstellen. Als de geruchten kloppen, dan op kosten van Meijer.

Carla Alma is lid van het Dagelijks Bestuur van waterschap Noorderzijlvest voor Water Natuurlijk en voormalig lid van PvdA en Groenlinks.

Wat deze Carla zegt, verbaast me allerminst. Het is bekend dat er onder de CEO's een aantal rotte appels zitten die het devies 'het doel heiligt de middelen' hebben. In hoeverre dat bij die Meyermeneer zit weet ik ook niet, maar voordat DB en de Duitse Staat de buidel trekken (wat me verbaast, die brug is grotendeels een Nederlands feestje - niemand heeft me ervan overtuigd dat er meer Duitsers over de brug gaan - de gebruiker betaalt immers), raad ik toch aan om eens met de beste man in conclaaf te gaan, voordat er dadelijk geld door de plee gespoeld wordt.
Chris heeft zomerreces...

Chrisdb
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door John » wo 06 apr 2016 20:38

Chrisdb schreef:(wat me verbaast, die brug is grotendeels een Nederlands feestje - niemand heeft me ervan overtuigd dat er meer Duitsers over de brug gaan - de gebruiker betaalt immers),

Er reizen denk ik meer mensen met een Duitse nationaliteit over die brug. Toen ik er gebruik van maakte was het op de grens vrijwel uitgestorven maar in Weeners stroomde de trein toch aardig vol.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door eelkevd » do 07 apr 2016 08:44

Mijn ervaring was wel een goed gevulde trein, op een vrijdag begin vd middag richting Duitsland ging die trein gewoon vol de grens over. Ik schatte ongeveer 50/50 NL en Duitsers. Ook al is de lijn onderdeel van een Nederlandse concessie en rijdt er een Nederlandse vervoerder, het grondgebied van de brug is Duits dus die zullen er wat aan moeten doen. Of een stuk grond aan ons schenken eventueel. 8-)

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door groningen » do 07 apr 2016 10:19

Misschien overbodig en ik weet de bron niet meer, maar die Duitsers blijven er bij dat Ihrhove naar Groningen gewoon diesel blijft.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door Roberta » vr 08 apr 2016 05:38

eelkevd schreef:Of een stuk grond aan ons schenken eventueel. 8-)

Bestudeer de voormalige Vennbahn maar eens ;)

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door groningen » vr 08 apr 2016 11:04

Ik begrijp hem; de spoorbaan tot Ihrhove nederlands grondgebied.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Snellere verbinding Groningen — Bremen door en-es » zo 29 mei 2016 12:47

Gisteren tussen Groningen en Bremen gereist. In Groningen een Niedersachsenticket plus Groningen aangeschaft in de Arriva store. Werd geholpen door een zeer vriendelijke dame die ook nog uitlegde waar de bus naar Leer vertrok. Ik kreeg twee kaartjes: het Niedersachsenticket en een plus Groningen ticket. Kosten 28 euro plus 2 euro lokettoeslag. Daarna nonstop met de bus naar Leer. Bus was halfvol. Een uur later aankomst in Leer waar het nog steeds een puinhoop is op het station. Ik krijg de indruk dat de verbouwing stop gezet is. Het perron waarvan de RE naar Hannover vertrok was afgeladen vol en dus stroomde de rode dubbeldekker snel vol. Die vertrok met +7 uit Leer en kwam met dezelfde vertraging aan in Bremen. Terug s'avonds zat er minder volk in de RE trein en na Oldenburg was de trein amper halfvol. Ook hier vertraging, +5 aankomst in Leer. De 7 minuten overstaptijd op de stopbus naar Zuidbroek waren wel voldoende. Alleen staat nergens in Leer aangegeven waar de bushalte van het treinvervangend vervoer is. De chauffeur van de bus maakte wel een fout door een jongeman en jongedame te vertellen dat er om 20.30 een snelbus naar Groningen zou vertrekken. Toen het stel hem corrigeerde en 21.30 zei toen gaf hij toe dat ze gelijk hadden. Behalve ik en het stel zaten nog twee Duitse jongedames in de bus die in Weener uitstapten. Aankomst in Zuidbroek stipt op tijd en ik had nog net tijd om het fraaie stationsgebouw te bekijken. Het stel besloot op het perron nog een liedje te zingen voordat de trein naar Groningen aankwam.

en-es
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Internationaal en buitenland