Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Internationaal en buitenland

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Posadas - Encarnación passenger service restored

Nieuws, vragen en discussies over internationaal reizigersvervoer en in het buitenland.

Plaats een reactie

Bericht Posadas - Encarnación passenger service restored door Roberta » zo 24 jul 2016 20:01

Posadas - Encarnación passenger service restored

30 Jan. 2015

SOUTH AMERICA — Argentina’s Minister of the Interior & Transport Florencio Randazzo has described as ‘a success’ the passenger service introduced between Posadas and Encarnación in Paraguay. On January 29 he reported that the service had carried over 100 000 passengers since its introduction on December 31 2014.

Afbeelding

The service is operated with an ex-Netherlands Railways Class 3200 two-car DMU, formerly deployed on international services between Argentina and Uruguay. It crosses the River Paraná by means of the San Roque González de Santa Cruz bridge, where freight trains had resumed operating in 2012.
Services operate every 30 min and the journey time is 10 min, ‘compared to the 4 h that it can take to cross the bridge by car or bus’, according to Randazzo. Passengers complete immigration formalities at new facilities provided at the terminus in Posadas.

Bron: Railway Gazette

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Posadas - Encarnación passenger service restored door LOF » ma 25 jul 2016 07:57

Iedere dertig minuten is een behoorlijke frequentie voor Zuid Amerika. Goede inzet dus van deze oude rotten!

Weet iemand hoe het staat met de grensverbinding met Uruguay? Is deze nu definitief gesloten sinds het faillissement van de oorspronkelijke uitbater? En wie is nu de eigenaar van de treinen?

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Posadas - Encarnación passenger service restored door Roberta » ma 25 jul 2016 08:17

Geen idee. Je zou kunnen kijken op de website van de AFE. Men is sinds 2008 bezig met een grootscheepse operatie om een aantal spoorlijnen op te knappen, maar als ik Wikipedia lees kom ik er ook achter dat veel materieel er verwaarloosd (gevandaliseerd) bij ligt.

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Internationaal en buitenland